Porsche 718 z 6 cylindrami dostały PDK. Zyskają 0,5 s w sprincie do setki

Po uczcie dla fanów "starej szkoły" przyszedł czas na małe co nieco dla miłośników automatycznych przekładni. 7-biegowy PDK w 6-cylindrowych wersjach Porsche 718 przede wszystkim poprawi czas do setki, ale lepsze przyspieszenie i większy komfort jazdy w korku to niejedyne zmiany.

Niedługo do wyposażenia topowych modeli 718-ki dołączy 7-biegowe PDKNiedługo do wyposażenia topowych modeli 718-ki dołączy 7-biegowe PDK
Źródło zdjęć: © fot. Porsche
Filip Buliński

Do tej pory topowe modele Porsche 718 z wolnossącymi, 6-cylindrowymi silnikami, czyli 4.0 GTS, Spyder oraz GT4, dostępne były wyłącznie z manualnymi przekładniami, co z pewnością cieszyło wielu zagorzałych fanów marki. Teraz jednak przyszedł czas na uzupełnienie oferty i bardziej pragmatyczne podejście do tematu.

Do opcjonalnego wyposażenia wymienionych modeli wkrótce dołączy także błyskawiczna 7-biegowa przekładnia dwusprzęgłowa PDK. Najważniejszą zmianą, poza samą przekładnią, jest oczywiście szybsza zmiana biegów, co przynosi wymierne korzyści w czasie przyspieszenia do 100 km/h.

Zarówno modele Boxster oraz Cayman 4.0 GTS, jak i topowy Spyder i Cayman GT4 zyskają na PDK 0,5 s do setki i 0,4 s do 200 km/h. W przypadku pierwszej grupy sprint do 100 km/h będzie trwał teraz 4 s, a do 200 km.h – 13,7 s, natomiast dla drugiej grupy, odpowiednio 3,9 s i 13,4 s. W porównaniu do słabszych modeli 718 ostatni bieg ma krótsze przełożenie.

Odpowiednio zaprogramowany system sprawi, że już po przełączeniu na tryb Sport, redukcja odbywać się będzie automatycznie z tzw. międzygazem. Tryb Sport Plus pozwoli już na pełne wykorzystanie potencjału układu napędowego. Nie zabrakło tu także procedury startu oraz przycisku Sport Response.

Ostatnią zmianą, jaką Porsche przygotowało dla modeli Spyder i GT4 wyposażonych w 7-biegowe PDK, jest inna charakterystyka dyferencjału objawiająca się większą o 10 proc. wartością blokowania.

Na razie nie wiadomo, ile dokładnie będzie kosztowała dopłata za skrzynię PDK. Patrząc jednak na dopłaty w słabszych modelach, wynoszące od 12 do 14,5 tys. zł, można się spodziewać podobnych lub niewiele wyższych kwot.

Źródło artykułu: WP Autokult

Wybrane dla Ciebie

Ostateczne potwierdzenie. Niemiecki gigant ma duże problemy
Ostateczne potwierdzenie. Niemiecki gigant ma duże problemy
Mandat dla rowerzysty jak dla kierowcy. Niektóre kary mogą zaskoczyć
Mandat dla rowerzysty jak dla kierowcy. Niektóre kary mogą zaskoczyć
Ulubieniec Polaków zyska nowy napęd. Znamy datę premiery
Ulubieniec Polaków zyska nowy napęd. Znamy datę premiery
Fiat Grande Panda potaniał. Ofertę uzupełnił prosty silnik
Fiat Grande Panda potaniał. Ofertę uzupełnił prosty silnik
Wywiad: To on odpowiada za projekt BMW Neue Klasse. "Szansa jedna na pokolenie, by zacząć od czystej kartki papieru"
Wywiad: To on odpowiada za projekt BMW Neue Klasse. "Szansa jedna na pokolenie, by zacząć od czystej kartki papieru"
​Pierwszy kontakt z nowym BMW iX3: nadal chcesz tego diesla? [wideo]
​Pierwszy kontakt z nowym BMW iX3: nadal chcesz tego diesla? [wideo]
Duster i Bigster z nowym napędem. To będą mistrzowie oszczędzania
Duster i Bigster z nowym napędem. To będą mistrzowie oszczędzania
Wyższa stawka za badanie techniczne. Ministerstwo podało konkretną datę
Wyższa stawka za badanie techniczne. Ministerstwo podało konkretną datę
Pierwsza jazda: Kia Sportage po liftingu - coś trzeba było zrobić
Pierwsza jazda: Kia Sportage po liftingu - coś trzeba było zrobić
Roman Forbrich o imporcie aut z Dubaju i samym arabskim mieście. Nie wyobraża sobie jednej rzeczy
Roman Forbrich o imporcie aut z Dubaju i samym arabskim mieście. Nie wyobraża sobie jednej rzeczy
Sprawdzają każdą umowę. 351 tys. Polaków zapłaci wysoką karę
Sprawdzają każdą umowę. 351 tys. Polaków zapłaci wysoką karę
Droższe "blachy", dowód rejestracyjny i prawo jazdy. Idą zmiany przepisów
Droższe "blachy", dowód rejestracyjny i prawo jazdy. Idą zmiany przepisów