Pagani Zonda Revolucion - to naprawdę już koniec

Pagani Automobili zakończy produkcję modelu Zonda na wersji Revolucion. Włoski supersamochód był wytwarzany w zakładzie San Cesario sul Panaro od 1999 r.

Obraz
Wojciech Kaczałek

Pagani Automobili zakończy produkcję modelu Zonda na wersji Revolucion. Włoski supersamochód był wytwarzany w zakładzie San Cesario sul Panaro od 1999 r.

Horacio Pagani, projektant i konstruktor mający za sobą pracę m.in. w Lamborghini, podczas Geneva Motor Show 1999 zaprezentował pierwsze auto zbudowane pod szyldem własnej marki. Dzięki modelowi Zonda C12 Pagani niemal z miejsca wskoczył do ligi producentów najbardziej ekskluzywnych samochodów na świecie.

Zonda była na rynku bardzo długo, doczekała się wielu wersji, a wreszcie następcy pod postacią modelu Huayra. Podczas zlotu fanów marki Vanishing Point 2013 została oficjalnie zaprezentowana ostatnia odmiana Zondy, czyli Revolucion.

O samochodzie tym pisałem pod koniec maja, kiedy do mediów trafiły informacje, że pierwszy egzemplarz pojazdu został dostarczony klientowi. W sumie powstanie 5 sztuk Zondy Revolucion, będącej rozwinięciem Zondy R (stąd wcześniej używana nazwa Zonda R Evolution).

Samochód ma monocoque wykonany z włókna węglowego i tytanu. Waży 1070 kg. Do jego napędu służy silnik AMG – V12 o pojemności 6,0 l. Jednostka rozwija maksymalnie 800 KM i 730 Nm. Motor jest sprzężony z 6-biegową skrzynią sekwencyjną, która zmienia przełożenia w 20 ms.

Obraz

Pagani Zonda Revolucion została wyposażona w system kontroli trakcji firmy Bosch. Układ ma 12 różnych ustawień. Zmodyfikowany został także ABS.

Z przodu zamontowano dodatkowe deflektory, a pomiędzy kabiną a skrzydłem pionowy stabilizator. Tylny spoiler wyposażono w system DRS, dobrze znany fanom Formuły 1. Można go włączać samodzielnie albo zdać się na elektronikę.

Wersja Revolucion dostała nowe hamulce Brembo z tarczami węglowo-ceramicznymi, które powstały przy wykorzystaniu technologii znanych z Formuły 1. Są one o 15% lżejsze od dotychczas stosowanych przez Pagani.

Pagani Zonda Revolucion kosztuje 2,2 mln euro. Cena nie uwzględnia podatków.

  • Obraz
  • Obraz
  • Obraz
  • Obraz
  • Obraz
  • Obraz
  • Obraz
  • Obraz
  • Obraz
  • Obraz
  • Obraz
  • Obraz
  • Obraz
  • Obraz
  • Obraz
  • Obraz
  • Obraz
  • Obraz
  • Obraz
[1/19] Źródło zdjęć: |
Źródło artykułu: WP Autokult

Wybrane dla Ciebie

Tak wygląda Škoda Octavia przyszłości. Nie ma mowy o żadnym SUV-ie
Tak wygląda Škoda Octavia przyszłości. Nie ma mowy o żadnym SUV-ie
Koniec rosyjskiego eldorado. Ogromny spadek sprzedaży chińskich aut
Koniec rosyjskiego eldorado. Ogromny spadek sprzedaży chińskich aut
Sprawdziłem, czy całoroczne dają radę latem. Test opon w warunkach drogowych
Sprawdziłem, czy całoroczne dają radę latem. Test opon w warunkach drogowych
Cupra Tindaya to nowa wizja przyszłości marki. Kierowcy nie zastąpi tryb autonomiczny
Cupra Tindaya to nowa wizja przyszłości marki. Kierowcy nie zastąpi tryb autonomiczny
Oto nowe Renault Clio. Pod maską duży silnik palący 3,9 l/100 km
Oto nowe Renault Clio. Pod maską duży silnik palący 3,9 l/100 km
Relacja z targów IAA 2025: kolejna odsłona wojny Europa kontra Chiny
Relacja z targów IAA 2025: kolejna odsłona wojny Europa kontra Chiny
Koncern zmienił zdanie. Jednak będą auta spalinowe
Koncern zmienił zdanie. Jednak będą auta spalinowe
Nie znał nowych przepisów. Za głupi żart grozi mu 5 lat więzienia
Nie znał nowych przepisów. Za głupi żart grozi mu 5 lat więzienia
Nowe Porsche 911 Turbo S już wycenione w Polsce. Było drogo, jest jeszcze drożej
Nowe Porsche 911 Turbo S już wycenione w Polsce. Było drogo, jest jeszcze drożej
Dacia Duster z pakietem Sleep. Sprawdziłem, nie polecam
Dacia Duster z pakietem Sleep. Sprawdziłem, nie polecam
Policjant zajrzy do auta i zada pytanie. Nie znasz odpowiedzi – mandat
Policjant zajrzy do auta i zada pytanie. Nie znasz odpowiedzi – mandat
Zabierają kierowcom kluczyki. Policja mówi, kiedy można tak postąpić
Zabierają kierowcom kluczyki. Policja mówi, kiedy można tak postąpić