Pagani Huayra ma już 10 lat. Włosi stworzyli urodzinową edycję Pacchetto Tempesta

Trudno uwierzyć, że Pagani Huayra ma już 10 lat. Mimo dekady na karku włoskie hiperauto wciąż przykuwa wzrok wyjątkowo świeżym i niepowtarzalnym designem, a sam producent dba, byśmy nie zapomnieli o tym modelu. Właśnie pokazał kolejną edycję specjalną.

Pagani Huayra BC Pacchetto Tempesta (2021)Pagani Huayra BC Pacchetto Tempesta (2021)
Źródło zdjęć: © mat. prasowe / Pagani
Aleksander Ruciński

Choć Pagani Huayra jest jednym z najskuteczniejszych i najostrzejszych drogowych samochodów sportowych, producent zawsze znajdzie pole do modyfikacji i poprawek. Nie inaczej było w tym przypadku. Jak twierdzą przedstawiciele Pagani, skupiono się głównie na poprawie aerodynamiki w celu uzyskania jeszcze lepszego docisku, a co za tym idzie, poprawy osiągów.

Włosi przeprojektowali przedni splitter, centralny wlot powietrza i tylne skrzydło, czym wpłynęli nie tylko na osiągi, ale i wygląd pojazdu. Wersja Pacchetto Tempesta prezentuje się naprawdę okazale i wyjątkowo agresywnie, nawet jak na Huayrę.

Jeśli zaś chodzi o poprawki techniczne, inżynierowie zmodyfikowali wydech, co pozwoliło na wykrzesanie większej mocy z 6-litrowego V12. Zamiast 764 KM dostaniemy imponujące 827 KM i ponad 1100 Nm maksymalnego momentu obrotowego.

Pagani Huayra BC Pacchetto Tempesta (2021)
Pagani Huayra BC Pacchetto Tempesta (2021) © mat. prasowe / Pagani

Producent nie zdradził, jak bardzo wpłynie to na osiągi. Można jednak podejrzewać, że różnica będzie odczuwalna. Co ciekawe, mimo ekstremalnie sportowego charakteru, klienci dostaną też namiastkę komfortu. Wszystko za sprawą nowego trybu pracy zawieszenia, który ma uprzyjemnić jazdę.

O zaletach konstrukcji przekonają się jednak tylko wybrani. Jak wielu ich będzie? Tego jeszcze nie wiemy. Cena również pozostaje tajemnicą, choć potencjalnym klientom raczej nie robi to żadnej różnicy.

  • Zdjęcie ilustracyjne do artykułu
  • Zdjęcie ilustracyjne do artykułu
  • Zdjęcie ilustracyjne do artykułu
  • Zdjęcie ilustracyjne do artykułu
  • Zdjęcie ilustracyjne do artykułu
  • Zdjęcie ilustracyjne do artykułu
[1/6] Źródło zdjęć: |
Źródło artykułu: WP Autokult

Wybrane dla Ciebie

Ostateczne potwierdzenie. Niemiecki gigant ma duże problemy
Ostateczne potwierdzenie. Niemiecki gigant ma duże problemy
Mandat dla rowerzysty jak dla kierowcy. Niektóre kary mogą zaskoczyć
Mandat dla rowerzysty jak dla kierowcy. Niektóre kary mogą zaskoczyć
Ulubieniec Polaków zyska nowy napęd. Znamy datę premiery
Ulubieniec Polaków zyska nowy napęd. Znamy datę premiery
Fiat Grande Panda potaniał. Ofertę uzupełnił prosty silnik
Fiat Grande Panda potaniał. Ofertę uzupełnił prosty silnik
Wywiad: To on odpowiada za projekt BMW Neue Klasse. "Szansa jedna na pokolenie, by zacząć od czystej kartki papieru"
Wywiad: To on odpowiada za projekt BMW Neue Klasse. "Szansa jedna na pokolenie, by zacząć od czystej kartki papieru"
​Pierwszy kontakt z nowym BMW iX3: nadal chcesz tego diesla? [wideo]
​Pierwszy kontakt z nowym BMW iX3: nadal chcesz tego diesla? [wideo]
Duster i Bigster z nowym napędem. To będą mistrzowie oszczędzania
Duster i Bigster z nowym napędem. To będą mistrzowie oszczędzania
Wyższa stawka za badanie techniczne. Ministerstwo podało konkretną datę
Wyższa stawka za badanie techniczne. Ministerstwo podało konkretną datę
Pierwsza jazda: Kia Sportage po liftingu - coś trzeba było zrobić
Pierwsza jazda: Kia Sportage po liftingu - coś trzeba było zrobić
Roman Forbrich o imporcie aut z Dubaju i samym arabskim mieście. Nie wyobraża sobie jednej rzeczy
Roman Forbrich o imporcie aut z Dubaju i samym arabskim mieście. Nie wyobraża sobie jednej rzeczy
Sprawdzają każdą umowę. 351 tys. Polaków zapłaci wysoką karę
Sprawdzają każdą umowę. 351 tys. Polaków zapłaci wysoką karę
Droższe "blachy", dowód rejestracyjny i prawo jazdy. Idą zmiany przepisów
Droższe "blachy", dowód rejestracyjny i prawo jazdy. Idą zmiany przepisów