Oto zupełnie nowy Jeep Compass. Ma wszystko, czego potrzeba, by odnieść sukces

Jest większy, ładniejszy, lepiej wyposażony i dostępny z szerszą gamą napędów. A przy tym - jak na Jeepa przystało - poradzi sobie także poza asfaltem.

Nowy Jeep CompassNowy Jeep Compass
Źródło zdjęć: © Materiały prasowe | Jeep
Aleksander Ruciński

Po przeciekach i domysłach w końcu przyszedł czas na oficjalną premierę. Po ośmiu latach od premiery poprzedniej generacji Compassa, Jeep w końcu zdecydował się na zupełnie nową odsłonę. Amerykańska marka sięgnęła po sprawdzoną platformę, znaną z Peugeota 3008 czy Opla Grandlanda. Zadbała jednak o sporą dawkę indywidualizmu.

Nadwozie mierzące 4550 mm długości, z rozstawem osi na poziomie 2795 mm nie zdradza żadnego pokrewieństwa z koncernowymi braćmi. Styliści wykonali kawał dobrej roboty zachowując charakterystyczne, kanciaste kształty i uzupełnili je detalami typowymi dla marki.

Dalsza część artykułu pod materiałem wideo

Jeep Compass 2.0 MJD 140 KM, 2017 - test AutoCentrum.pl #358

Dotyczy to także wnętrza, które w niczym nie przypomina wspomnianych modeli. Oczywiście pierwsze skrzypce gra tu 16-calowy, panoramiczny wyświetlacz umieszczony w górnej części kokpitu. Towarzyszą mu 10-calowe, cyfrowe zegary. Co jednak ważne - nie brakuje fizycznych przycisków.

Pełnoprawny Jeep

Kabina Jeepa ma sporo do zaoferowania także w kwestii przestrzeni. Rozstaw osi wzrósł o 16 cm, a całkowita długość nadwozia o 14,6 cm, co powinni odczuć szczególnie podróżujący na tylnej kanapie. Całkiem nieźle wypada też 550-litrowy bagażnik.

Jeep Compass
Jeep Compass © Materiały prasowe

Choć większość użytkowników Compassa rzadko zjeżdża z utwardzonych szlaków, nowa odsłona modeli sprawdzi się również w lekkim terenie. Już podstawowy wariant oferuje 20-stopniowy kąt natarcia, 26-stopniowy kąt zejścia i 15-stopniowy kąt rampowy. Prześwit wynosi równe 200 mm a głębokość brodzenia to 470 mm.

Dobrze znane napędy

Choć stylistom udało się ukryć pokrewieństwo z innymi produktami koncernu Stellantis, gama jednostek zdradza, z czym mamy do czynienia. Bazowo dostaniemy benzynowe 1.2 e-Hybrid o mocy 145 KM. Będzie też 192-konny plug-in z akumulatorem o pojemności 21 kWh oraz - po raz pierwszy w historii modelu - warianty elektryczne.

Podstawowy zaoferuje 213 KM mocy, przedni napęd i akumulator o pojemności 73 kWh. W topowym dostaniemy natomiast napęd AWD, 375KM i 97 kWh. Maksymalny obiecywany zasięg na jednym ładowaniu to 650 km, a maksymalna moc ładowania DC to 160 kW.

Ile trzeba za to wszystko zapłacić?

Pierwsze sztuki wyjadą z fabryk we włoskim Melfi już za kilka miesięcy, ale już dziś znamy ceny. Podstawowy wariant z miękką hybrydą będzie kosztował od 161 tys. zł. 213-konny elektryk (w wydaniu First Edition) został natomiast wyceniony na 214 200 zł.

  • Nowy Jeep Compass
  • Nowy Jeep Compass
  • Nowy Jeep Compass
  • Nowy Jeep Compass
  • Nowy Jeep Compass
  • Nowy Jeep Compass
  • Nowy Jeep Compass
  • Nowy Jeep Compass
  • Nowy Jeep Compass
  • Nowy Jeep Compass
  • Jeep Compass
  • Nowy Jeep Compass
  • Nowy Jeep Compass
  • Nowy Jeep Compass
  • Nowy Jeep Compass
  • Nowy Jeep Compass
  • Nowy Jeep Compass
  • Nowy Jeep Compass
  • Nowy Jeep Compass
  • Nowy Jeep Compass
  • Nowy Jeep Compass
  • Nowy Jeep Compass
  • Nowy Jeep Compass
  • Nowy Jeep Compass
  • Nowy Jeep Compass
  • Nowy Jeep Compass
  • Nowy Jeep Compass
[1/27] Nowy Jeep Compass Źródło zdjęć: Materiały prasowe |

Wybrane dla Ciebie

Mandat dla rowerzysty jak dla kierowcy. Niektóre kary mogą zaskoczyć
Mandat dla rowerzysty jak dla kierowcy. Niektóre kary mogą zaskoczyć
Ulubieniec Polaków zyska nowy napęd. Znamy datę premiery
Ulubieniec Polaków zyska nowy napęd. Znamy datę premiery
Fiat Grande Panda potaniał. Ofertę uzupełnił prosty silnik
Fiat Grande Panda potaniał. Ofertę uzupełnił prosty silnik
Wywiad: To on odpowiada za projekt BMW Neue Klasse. "Szansa jedna na pokolenie, by zacząć od czystej kartki papieru"
Wywiad: To on odpowiada za projekt BMW Neue Klasse. "Szansa jedna na pokolenie, by zacząć od czystej kartki papieru"
​Pierwszy kontakt z nowym BMW iX3: nadal chcesz tego diesla? [wideo]
​Pierwszy kontakt z nowym BMW iX3: nadal chcesz tego diesla? [wideo]
Duster i Bigster z nowym napędem. To będą mistrzowie oszczędzania
Duster i Bigster z nowym napędem. To będą mistrzowie oszczędzania
Wyższa stawka za badanie techniczne. Ministerstwo podało konkretną datę
Wyższa stawka za badanie techniczne. Ministerstwo podało konkretną datę
Pierwsza jazda: Kia Sportage po liftingu - coś trzeba było zrobić
Pierwsza jazda: Kia Sportage po liftingu - coś trzeba było zrobić
Roman Forbrich o imporcie aut z Dubaju i samym arabskim mieście. Nie wyobraża sobie jednej rzeczy
Roman Forbrich o imporcie aut z Dubaju i samym arabskim mieście. Nie wyobraża sobie jednej rzeczy
Sprawdzają każdą umowę. 351 tys. Polaków zapłaci wysoką karę
Sprawdzają każdą umowę. 351 tys. Polaków zapłaci wysoką karę
Droższe "blachy", dowód rejestracyjny i prawo jazdy. Idą zmiany przepisów
Droższe "blachy", dowód rejestracyjny i prawo jazdy. Idą zmiany przepisów
"Mogą demoralizować kierowców". Ekspert o projekcie zmian w przepisach
"Mogą demoralizować kierowców". Ekspert o projekcie zmian w przepisach