Oto nowa Honda HR-V. Ma magiczne siedzenia i napęd z Jazza (tylko mocniejszy)

Honda HR-V doczekała się kolejnej generacji, która bardzo, ale to bardzo różni się od poprzednika. Japończycy postawili na specyficzny napęd hybrydowy oraz rozwiązania znane z modelu Jazz. To bardzo dobra wiadomość.

Oto oficjalne zdjęcia dostarczone przez Hondę. Podobno gdzieś tam w oddali widać nową HR-V.Oto oficjalne zdjęcia dostarczone przez Hondę. Podobno gdzieś tam w oddali widać nową HR-V.
Źródło zdjęć: © mat. prasowe
Mateusz Lubczański

Ma taką samą szerokość i długość, ale to zupełnie nowe auto – wystarczy tylko rzucić na nie okiem. HR-V wyróżnia się pełnym oświetleniem LED oraz tylnymi światłami rozciągniętymi na całą szerokość pojazdu (to najwyraźniej nowy trend w branży). Prześwit zwiększono zaledwie o 10 mm, dalej nie jest to pojazd na terenowe przeprawy, a dach obniżono o 20 mm. Podczas prezentacji padło słowo "coupe", ale to – powiedzmy – żart ze strony Japończyków.

Płyta podłogowa nowej HR-V zadebiutowała już wcześniej w Jazzie, co oznacza, że fotel kierowcy umieszczono 10 mm wyżej, głównie dzięki zamontowaniu baku paliwa pod podłogą. To również pozwoliło na wygospodarowanie większej przestrzeni na nogi pasażerów z tyłu, ale i zaoferowanie magicznych siedzeń Hondy (podnosi się również siedzisko), które są jednym z najlepszych pomysłów na poprawę ergonomii na rynku.

Elementy układu hybrydowego znajdują się pod bagażnikiem. Honda HR-V będzie oferowana z jednym układem napędowym, również przeniesionym z Hondy Jazz, choć zauważalnie mocniejszym. To bardzo dobra wiadomość, ponieważ w tym samochodzie był on wyjątkowo oszczędny i dynamiczny.

Benzynowy silnik o pojemności 1,5 l służy w większości scenariuszy za generator prądu, a koła napędzane są przez jednostkę elektryczną mającą 131 KM. Tylko w jednym wypadku motor spalinowy przekazuje moc na koła bezpośrednio – na autostradzie.

Ceny nowej Hondy HR-V nie są znane, ale ostatnie kroki polskiego importera wskazują, że tanio nie będzie. Już Jazz – auto przecież mniejsze i inaczej pozycjonowane – to koszt ok. 100 tys. zł. Dilerzy prawdopodobnie będą chronić się finansowaniem, ale czy to w przypadku konserwatywnych klientów Hondy się uda? O tym przekonamy się w najbliższych miesiącach.

  • Zdjęcie ilustracyjne do artykułu
  • Zdjęcie ilustracyjne do artykułu
  • Zdjęcie ilustracyjne do artykułu
  • Zdjęcie ilustracyjne do artykułu
  • Zdjęcie ilustracyjne do artykułu
  • Zdjęcie ilustracyjne do artykułu
  • Zdjęcie ilustracyjne do artykułu
  • Zdjęcie ilustracyjne do artykułu
  • Zdjęcie ilustracyjne do artykułu
  • Zdjęcie ilustracyjne do artykułu
  • Zdjęcie ilustracyjne do artykułu
  • Zdjęcie ilustracyjne do artykułu
  • Zdjęcie ilustracyjne do artykułu
  • Zdjęcie ilustracyjne do artykułu
  • Zdjęcie ilustracyjne do artykułu
  • Zdjęcie ilustracyjne do artykułu
[1/16] Źródło zdjęć: |
Źródło artykułu: WP Autokult

Wybrane dla Ciebie

Na którym biegu auto pali najmniej? Sprawdziliśmy i wiemy dokładnie
Na którym biegu auto pali najmniej? Sprawdziliśmy i wiemy dokładnie
"Wilcze oczy" coraz częściej przy polskich drogach. Zobacz, czym są
"Wilcze oczy" coraz częściej przy polskich drogach. Zobacz, czym są
Nowy obowiązek w samochodach. UE już podała, kiedy zacznie obowiązywać
Nowy obowiązek w samochodach. UE już podała, kiedy zacznie obowiązywać
Wielki powrót Testarossy. Ferrari 849 to nowa hiperhybryda z Maranello
Wielki powrót Testarossy. Ferrari 849 to nowa hiperhybryda z Maranello
To koniec Jeepa Wranglera w Polsce. Ostatnie egzemplarze na sprzedaż
To koniec Jeepa Wranglera w Polsce. Ostatnie egzemplarze na sprzedaż
Jeśli nagrywasz policjanta, nie mów mu jednej rzeczy
Jeśli nagrywasz policjanta, nie mów mu jednej rzeczy
Kolejna podwyżka stawek za przejazd autostradą A2. To już druga w tym roku
Kolejna podwyżka stawek za przejazd autostradą A2. To już druga w tym roku
Tak wygląda Škoda Octavia przyszłości. Nie ma mowy o żadnym SUV-ie
Tak wygląda Škoda Octavia przyszłości. Nie ma mowy o żadnym SUV-ie
Koniec rosyjskiego eldorado. Ogromny spadek sprzedaży chińskich aut
Koniec rosyjskiego eldorado. Ogromny spadek sprzedaży chińskich aut
Sprawdziłem całoroczne opony latem. Test w warunkach drogowych
Sprawdziłem całoroczne opony latem. Test w warunkach drogowych
Cupra Tindaya to nowa wizja przyszłości marki. Kierowcy nie zastąpi tryb autonomiczny
Cupra Tindaya to nowa wizja przyszłości marki. Kierowcy nie zastąpi tryb autonomiczny
Oto nowe Renault Clio. Pod maską duży silnik palący 3,9 l/100 km
Oto nowe Renault Clio. Pod maską duży silnik palący 3,9 l/100 km