Już nie Audi. Jest nowy lider segmentu premium w Polsce
Polacy kupują coraz więcej aut segmentu premium - wynika z danych dotyczących liczby rejestracji w pierwszym półroczu 2025 roku. Które marki poradziły sobie najlepiej, a które zaliczyły spadki?
Od początku stycznia do końca czerwca Polacy zarejestrowali 67 686 samochodów marek premium. To o 4164 sztuki i 6,56 proc. więcej niż w analogicznym okresie ubiegłego roku. Rynkowy udział aut z wyższej półki wyniósł 23,7 proc.
Największy kawałek tortu przypadł BMW. Bawarska marka przełamała dominację Audi, sprzedając łącznie 14 875 aut. To wynik o 8,71 proc. lepszy niż przed rokiem. Największym wzięciem w gamie cieszyła się nowa Seria 5 (2210 egzemplarzy), potem X1 (1892 sztuki) i Seria 3 (1802 sztuki).
Dalsza część artykułu pod materiałem wideo
BMW 5 vs Mercedes E - tak konkuruje premium
Audi, które musiało oddać pozycję lidera, w ciągu pierwszych sześciu miesięcy sprzedało 14 358 samochodów. Choć jest to wynik o 8,28 proc. lepszy niż 12 miesięcy temu, nie wystarczył, by wyprzedzić bawarską konkurencję. Polscy klienci Audi najchętniej sięgali po SUV-a Q5 (2591 sztuk), następnie kompaktowe A3 (2526 sztuk) i A5 (2383 sztuki).
Top 10 marek segmentu premium w Polsce - pierwsze półrocze wg IBRM SAMAR
- BMW - 14 875 aut
- Audi - 14 358
- Mercedes - 13 377
- Volvo - 10 484
- Lexus - 8122
- Porsche - 1890
- Mini - 1564
- Land Rover - 1425
- Alfa Romeo - 1091
- DS - 268
Podium wielkiej trójcy zamknął Mercedes, który z wynikiem 13 377 zarejestrowanych aut odnotował 1,28 proc. spadku. Tu, podobnie jak w przypadku Audi, dominował SUV. Klienci kupili 1729 egzemplarzy modelu GLC, 1683 sztuki GLC Coupe i 1285 sztuk Klasy E.
Czwarta pozycja wśród marek premium przypadła Volvo. Auta szwedzkiego producenta znalazły 10 484 chętnych, notując blisko 9-procentowy wzrost. Największym wzięciem z wynikiem 5206 egzemplarzy cieszyło się XC60, będące jednocześnie liderem polskiego rynku w rankingu modeli z wyższej półki.
Top 10 modeli segmentu premium w Polsce - pierwsze półrocze wg IBRM SAMAR
- Volvo XC60 - 5206 aut
- Lexus NX - 3560
- Volvo XC40 - 2741
- Audi Q5 - 2591
- Audi A3 - 2526
- Audi A5 - 2383
- BMW Serii 5 - 2210
- BMW X1 - 1892
- BMW Serii 3 - 1802
- BMW X3 - 1755
Piątkę marek premium w Polsce po pierwszym półroczu zamyka Lexus z wynikiem 8122 zarejestrowanych aut i blisko 15-procentowym wzrostem. Tu absolutnym hitem okazał się model NX, który znalazł 3560 chętnych, co dało mu tytuł drugiego najpopularniejszego modelu w segmencie zaraz po Volvo XC60.