Ostro, szeroko i mocno – Axell GT-R Widebody 800 (2011)

W styczniu Rafał Warecki przedstawiał pierwsze rysunki Nissana GT-R po tuningu firmy Axell. Już na salonie w Tokio wizje obróciły się w rzeczywistość. Auto może nie porywa swoim wyglądem, ale za to grzeszy mocą – 800 KM.

Obraz
Olgierd Lachowski

W styczniu Rafał Warecki przedstawiał pierwsze rysunki Nissana GT-R po tuningu firmy Axell. Już na salonie w Tokio wizje obróciły się w rzeczywistość. Auto może nie porywa swoim wyglądem, ale za to grzeszy mocą – 800 KM.

Obraz

Czasami jest tak, że tuning kończy się na obwieszeniu samochodu spojlerami, a tymczasem pod maską jest do dyspozycji marne 100 KM. Takim przypadkiem jest właśnie Honda CR-Z. Na niemiłosiernie ospojlerowane egzemplarze można było się natknąć w wielu miejscach tokijskiej wystawy.

Również wiele zestawów tunerzy przygotowali do Nissana GT-R, z tym że w jego przypadku moc seryjnego silnika jest zupełnie inna niż Hondy. Wśród prezentujących się firm było Axell Auto. Wcześniej tuner ten zapowiadał swój samochód kilkoma szkicami, ale nie było mowy o tym, że coś będzie zmieniane w jednostce napędowej. Zresztą silnikowi Nissana właściwie nie można nic zarzucić.

To 6-cylindrowy motor o objętości skokowej 3,8 l, który współpracuje z dwiema turbosprężarkami, wytwarzając w starszej specyfikacji 485 KM przy 6800 obr./min i 588 Nm w zakresie od 3200 do 5200 obr./min. Wraz z 6-biegową, dwusprzęgłową skrzynką pomaga on w rozpędzeniu ważącego ponad 1810 kg auta w 4,10 s (bez „launch control”) i osiągnięciu 311 km/h (dane Nissana).

Obraz

Popatrzmy na wygląd Nissana. Rozdmuchane błotniki, zmodyfikowane spojlery i inne koła przywodzą na myśl albo bolid z serii Super GT, albo (chyba nawet bardziej) wytwory programistów serii gier NFS. Jak się okazuje poszerzenia błotników pozwoliły na umieszczenie w nich felg o szerokości 10,5” z przodu i 13,0” z tyłu. Felgi odlano ze stopów magnezu. Opony dostarczyła firma Pirelli. Na przednią oś założono "gumy" 275/35 R 20, a na tylną 335/30 R 20.

Same zaś elementy poszycia dodane przez tunera wykonane są z włókna węglowego. Oprócz poszerzonych błotników i przedniego oraz tylnego spojlera rzecz dotyczy także dyfuzora.

Prężenie muskułów na zewnątrz nie jest tylko zasłoną dymną. Axell ostro podkręciło jednostkę napędową. Seryjne turbosprężarki rzucono w kąt garażu, a zainstalowano urządzenia GT800 dostarczone przez HKS. Tej samej firmy jest też chłodnica oleju oraz międzystopniowa chłodnica powietrza doładowującego. Efekt?

Moc 800 KM mówi chyba wszystko, a to jeszcze nie koniec, bo tuner może podnieść ją na życzenie klienta do 1000 KM.

Do kompletu zmieniono też zawieszenie i usprawniono układ hamulcowy.

Obraz

Jakimi osiągami dysponuje Nissan GT-R oraz ile kosztuje jego tuning, firma Axell Auto nie ujawniła.

Dane techniczne

Silnik i napęd:

  • Typ: V6, VR38DETT
  • Ustawienie: Z przodu, wzdłużnie
  • Rozrząd: DOHC, 4 zawory na cylinder
  • Objętość skokowa: 3799 cmsup3/sup
  • Doładowanie: Dwie turbosprężarki HKS GT800
  • Moc maksymalna: 800 KM
  • Objętościowy wskaźnik mocy: 210,58 KM/l (seryjny – 127,67 KM/l)
  • Skrzynia biegów: 6-biegowa, zautomatyzowana, dwusprzęgłowa GR6
  • Typ napędu: Na wszystkie koła

Hamulce i koła:

  • Hamulce przednie: Tarczowe, wentylowane
  • Hamulce tylne: Tarczowe, wentylowane
  • Koła przednie: 10,5 x 20”
  • Koła tylne: 13,0 x 20″
  • Opony przednie: 275/35 R 20 Pirelli
  • Opony tylne: 335/30 R 20 Pirelli

Masy i wymiary:

  • Rozstaw osi: 2780 mmblock position=\inside8084/block

Źródło: madwhips

Źródło artykułu: WP Autokult

Wybrane dla Ciebie

Nowe prawo UE. Bruksela chce zmian w samochodach
Nowe prawo UE. Bruksela chce zmian w samochodach
Wielki powrót Testarossy. Ferrari 849 to nowa hiperhybryda z Maranello
Wielki powrót Testarossy. Ferrari 849 to nowa hiperhybryda z Maranello
To koniec Jeepa Wranglera w Polsce. Ostatnie egzemplarze na sprzedaż
To koniec Jeepa Wranglera w Polsce. Ostatnie egzemplarze na sprzedaż
Jeśli nagrywasz policjanta, nie mów mu jednej rzeczy
Jeśli nagrywasz policjanta, nie mów mu jednej rzeczy
Kolejna podwyżka stawek za przejazd autostradą A2. To już druga w tym roku
Kolejna podwyżka stawek za przejazd autostradą A2. To już druga w tym roku
Tak wygląda Škoda Octavia przyszłości. Nie ma mowy o żadnym SUV-ie
Tak wygląda Škoda Octavia przyszłości. Nie ma mowy o żadnym SUV-ie
Koniec rosyjskiego eldorado. Ogromny spadek sprzedaży chińskich aut
Koniec rosyjskiego eldorado. Ogromny spadek sprzedaży chińskich aut
Sprawdziłem całoroczne opony latem. Test w warunkach drogowych
Sprawdziłem całoroczne opony latem. Test w warunkach drogowych
Cupra Tindaya to nowa wizja przyszłości marki. Kierowcy nie zastąpi tryb autonomiczny
Cupra Tindaya to nowa wizja przyszłości marki. Kierowcy nie zastąpi tryb autonomiczny
Oto nowe Renault Clio. Pod maską duży silnik palący 3,9 l/100 km
Oto nowe Renault Clio. Pod maską duży silnik palący 3,9 l/100 km
Relacja z targów IAA 2025: kolejna odsłona wojny Europa kontra Chiny
Relacja z targów IAA 2025: kolejna odsłona wojny Europa kontra Chiny
Test: Mini Countryman C – dzieci dorastają, ale pewne rzeczy się nie zmieniają
Test: Mini Countryman C – dzieci dorastają, ale pewne rzeczy się nie zmieniają