Ostatnie przedsezonowe testy F1 - podsumowanie

Od czwartku do niedzieli trwały ostatnie testy bolidów Formuły 1 przed zbliżającym się sezonem. Dla zespołów, które przegapiły wcześniejsze możliwości sprawdzenia swoich maszyn, była to ostatnia szansa na przetestowanie ich na torze przed zbliżającym się Grand Prix Australii.

(fot. lotusf1team.com)(fot. lotusf1team.com)
Bartosz Pokrzywiński

Niedziela, 4 marca

(fot. lotusf1team.com)
(fot. lotusf1team.com)

Ostatni dzień testów na torze Catalunya pod Barceloną był jednocześnie ostatnią szansą na sprawdzenie swoich maszyn przed sesjami treningowymi Grand Prix Australii. Początkowo kierowcy czekali aż nawierzchnia toru przeschnie, po czym starali się jak najefektywniej wykorzystać niedzielne popołudnie.

Po sobotnich problemach technicznych, najszybszy czas w niedzielę i jednocześnie najszybszy na tych testach był Kimi Raikkonen. Finowi udało się pokonać okrążenie toru Catalunya w czasie 1:22.030. Niestety żaden z kierowców nie zszedł poniżej 1 m 22 s. Kimi zepchnął ze szczytu tabeli Fernando Alonso. Ferrari i McLaren wydają się przygaszone podczas ostatnich testów, może dlatego, że podobnie jak Red Bull w niedzielę, w ogóle nie przejmują się czasami okrążeń.

Sebastian Vettel był najwolniejszym kierowcą na torze, jednak ekipa z Milton Keynes testowała zamontowane w sobotę nowe podzespoły. Wydawać by się mogło, że testy dadzą jakąkolwiek odpowiedź dotyczącą rozkładu sił, jednak jak co roku, najbezpieczniej będzie milczeć aż do wyścigu o Grand Prix Australii, który odbędzie się już 18 marca, za 2 tygodnie.

(fot. facebook.com/forceindiaf1)
(fot. facebook.com/forceindiaf1)
Pozycja  KierowcaZespółCzasOkrążenia
  1  Kimi RaikkonenLotus1:22.030121
  2  Fernando AlonsoFerrari1:22.250114
  3  Bruno SennaWilliams1:22.29653
  4  Nico HulkenbergForce India1:22.312101
  5  Kamui KobayashiSauber1:22.38672
  6  Lewis HamiltonMcLaren1:22.430115
  7  Witalij PietrowCaterham1:22.795101
  8  Michael SchumacherMercedes1:22.939100
  9  Pastor MaldonadoWilliams1:23.34748
  10  Daniele RicciardoToro Rosso1:23.393100
  11  Sebastian VettelRed Bull1:23.60823

Sobota, 3 marca

(fot. sauberf1team.com)
(fot. sauberf1team.com)

W sobotę ustanawiającego najlepsze czasy okrążeń w czwartkowych oraz piątkowych sesjach treningowych Romaina Grosjeana zastąpił Kimi Raikkonen. Fin narzekał na problemy z układem kierowniczym, a naprawa tej usterki zajęła mechanikom Lotusa sporo czasu, przez co Kimi łącznie pokonał zaledwie 50 okrążeń.

Nie zachwycał także bolid Red Bulla, który został wyposażony w ulepszony wydech oraz nowe skrzydła. Mark Webber przejechał 70 okrążeń ze stratą ponad pół sekundy do najszybszego w sobotę Sergio Pereza. Kierowca Saubera wykręcił czas 1:22.094.

Pod koniec sesji pod Barceloną zaczął padać deszcz, dzięki czemu kierowcy mieli możliwość sprawdzenia opon przygotowanych na mokrą nawierzchnię.

(fot. facebook.com/ferrari)
(fot. facebook.com/ferrari)
Pozycja  KierowcaZespółCzasOkrążenia
  1  Sergio PerezSauber1:22.094114
  2  Jenson ButtonMcLaren1:22.10344
  3  Daniele RicciardoToro Rosso1:22.155131
  4  Felipe MassaFerrari1:22.413122
  5  Paul di RestaForce India1:22.446108
  6  Bruno SennaWilliams1:22.480111
  7  Heikki KovalainenCaterham1:22.63064
  8  Mark WebberRed Bull1:22.66270
  9  Nico RosbergMercedes1:22.932129
  10  Kimi RaikkonenLotus1:25.37943

Piątek, 2 marca

(fot. lotusf1team.com)
(fot. lotusf1team.com)

Drugi dzień ostatnich testów w Barcelonie także przebiegł bardzo dobrze dla nieobecnej w zeszłym tygodniu ekipy Lotusa. Jak widać E20 spisuje się naprawdę nieźle, Grosjean i Raikkonen chwalą jego prowadzenie, a zespół jest zadowolony z długich przejazdów. W piątek na szczycie tabeli ponownie uplasował się Francuz, któremu jako jedynemu zawodnikowi w stawce udało się zejść poniżej 1 m i 23 s.

Problemy techniczne miał Mercedes. Michaelowi Schumacherowi nie udało się nawet dojechać do boksów, najbardziej utytułowany kierowca wyścigowy na świecie musiał zaparkować bolid W03 na poboczu, przez co na torze pojawiła się czerwona flaga.

Najbardziej zapracowanym kierowcą obok Romaina Grosjeana oraz Fernando Alonso był Heikki Kovalainen, który uporał się ze swoimi żołądkowymi problemami, które uniemożliwiły mu udział w czwartkowych testach.

(fot. mercedes-amg-f1.com)
(fot. mercedes-amg-f1.com)
Pozycja  KierowcaZespółCzasOkrążenia
  1  Romain GrosjeanLotus1:22.614124
  2  Jean-Eric VergneToro Rosso1:23.12631
  3  Sebastian VettelRed Bull1:23.36185
  4  Fernando AlonsoFerrari1:23.447125
  5  Heikki KovalainenCaterham1:23.828104
  6  Kamui KobayashiSauber1:23.83677
  7  Nico HulkenbergForce India1:23.89333
  8  Michael SchumacherMercedes1:23.97879
  9  Lewis HamiltonMcLaren1:24.11165
  10  Bruno SennaWilliams1:24.92548
  11  Pastor MaldonadoWilliams1:25.80120

Czwartek, 1 marca

(fot. lotusf1team.com)
(fot. lotusf1team.com)

Pierwszy dzień ostatniej rundy przedsezonowych testów na torze Catalunya pod Barceloną przebiegł bardzo spokojnie. W padoku nie pojawiły się w ogóle zespoły Marussia oraz HRT. Bolid Marussi nie przeszedł wszystkich testów zderzeniowych i nie został wypuszczony na tor.

Tym razem jednak problemów uniknął Lotus. Ekipa z Enstone pozbyła się usterki zawieszenia, która uniemożliwiła Kimiemu Raikkonenowi oraz Romainowi Grosjeanowi udział w zeszłotygodniowych testach. W czwartek to właśnie Francuz, tuż przed końcem sesji wykręcił najszybszy czas okrążenia. Grosjean w Lotusie E20 na oponach wykonanych z miękkiej mieszanki pokonał okrążenie toru Catalunya w czasie 1:23.252.

Na problemy z żołądkiem skarżył się Heikki Kovalainen. Zamiast niego za kierownicą bolidu Caterhama usiadł Witalij Pietrow, który pokonał 123 okrążenia.

(fot. sauberf1team.com)
(fot. sauberf1team.com)
Pozycja  KierowcaZespółCzasOkrążenia
  1  Romain GrosjeanLotus1:23.25272
  2  Jenson ButtonMcLaren1:23.51062
  3  Sergio PerezSauber1:23.820117
  4  Mark WebberRed Bull1:23.830101
  5  Nico RosbergMercedes1:23.992128
  6  Jean-Eric VergneToro Rosso1:24.216113
  7  Paul di RestaForce India1:24.30598
  8  Felipe MassaFerrari1:24.318105
  9  Witalij PietrowCaterham1:24.876123
  10  Pastor MaldonadoWilliams1:25.58758
Źródło artykułu: WP Autokult

Wybrane dla Ciebie

Unia chce tanich aut. Wcześniej je zabiła
Unia chce tanich aut. Wcześniej je zabiła
VW powierzył mu stworzenie amerykańskiej marki. Tak Niemcy chcą podbić USA, wykorzystując zamysł Trumpa
VW powierzył mu stworzenie amerykańskiej marki. Tak Niemcy chcą podbić USA, wykorzystując zamysł Trumpa
Pierwszy Delphi Art Car pokazany podczas wyścigu górskiego
Pierwszy Delphi Art Car pokazany podczas wyścigu górskiego
Miejsca do lądowania. Armia nie korzystała z nich 20 lat
Miejsca do lądowania. Armia nie korzystała z nich 20 lat
Octavia za mniej niż 500 zł miesięcznie. Czyżby presja Chińczyków?
Octavia za mniej niż 500 zł miesięcznie. Czyżby presja Chińczyków?
Zostały po zamachu na WTC. Samochody, do których nikt nie wrócił
Zostały po zamachu na WTC. Samochody, do których nikt nie wrócił
Na którym biegu auto pali najmniej? Sprawdziliśmy i wiemy dokładnie
Na którym biegu auto pali najmniej? Sprawdziliśmy i wiemy dokładnie
"Wilcze oczy" coraz częściej przy polskich drogach. Zobacz, czym są
"Wilcze oczy" coraz częściej przy polskich drogach. Zobacz, czym są
Nowy obowiązek w samochodach. UE już podała, kiedy zacznie obowiązywać
Nowy obowiązek w samochodach. UE już podała, kiedy zacznie obowiązywać
Wielki powrót Testarossy. Ferrari 849 to nowa hiperhybryda z Maranello
Wielki powrót Testarossy. Ferrari 849 to nowa hiperhybryda z Maranello
To koniec Jeepa Wranglera w Polsce. Ostatnie egzemplarze na sprzedaż
To koniec Jeepa Wranglera w Polsce. Ostatnie egzemplarze na sprzedaż
Test: Ineos Grenadier – jeszcze lepszy i do tego tańszy
Test: Ineos Grenadier – jeszcze lepszy i do tego tańszy