Ostateczna wersja Peugeota 9X8. Uwagę zwraca jeden obszar

Zespół Peugeot TotalEnergies zaprezentował swój ostateczny samochód do tegorocznej edycji długodystansowych mistrzostw świata. Hybrydowy Hypercar 9X8 zadebiutuje na torze Monza w lipcu.

Peugeot 9X8 - nietypowa wyścigówka pozbawiona tylnego skrzydłaPeugeot 9X8 - nietypowa wyścigówka pozbawiona tylnego skrzydła
Źródło zdjęć: © fot. mat. prasowe/Peugeot
Marcin Łobodziński

W tym roku marka Peugeot wraca do wyścigów długodystansowych z hipersamochodem o nazwie 9X8. Nim jednak zadebiutuje w słynnym wyścigu 24-godzinnym w LeMans, pojawi się na Six Hours of Monza 10 lipca 2022 r., podczas czwartej rundy sezonu World Endurance Championship FIA. Oznacza to, że wystartuje w LeMans dopiero w sezonie 2023. W tym roku pojawi się tam jako pojazd pokazowy.

Prezentowane auto jest wersją ostateczną, niewiele zmienioną przed ostatnim tego typu pokazem. Jednym z najciekawszych obszarów francuskiego pojazdu jest aerodynamika. Brak typowego dla wszystkich wyścigówek tylnego skrzydła jest niwelowany przez wysokorozwinięte podwozie. Dyrektor techniczny zespołu Olivier Jansonnie wyjaśnił, że jest to efekt badań i wyliczeń, które pokazują, że takie podejście jest możliwe.

Pojazd ma napęd na cztery koła, który trafia tam z 2,6-litrowego silnika V6 twin-turbo o mocy 671 KM połączonego z silnikiem elektrycznym o mocy 286 KM zamontowanym na przedniej osi. Silnik spalinowy napędza tylko tylne koła za pośrednictwem siedmiobiegowej skrzyni.

Skład kierowców Peugeota na ten sezon to: Paul di Resta, Loic Duval, Mikkel Jensen, Jamesa Rossiter, Gustavo Menezes i Jean-Eric Vergne.

Źródło artykułu: WP Autokult

Wybrane dla Ciebie

Jeśli nagrywasz policjanta, nie mów mu jednej rzeczy
Jeśli nagrywasz policjanta, nie mów mu jednej rzeczy
Kolejna podwyżka stawek za przejazd autostradą A2. To już druga w tym roku
Kolejna podwyżka stawek za przejazd autostradą A2. To już druga w tym roku
Tak wygląda Škoda Octavia przyszłości. Nie ma mowy o żadnym SUV-ie
Tak wygląda Škoda Octavia przyszłości. Nie ma mowy o żadnym SUV-ie
Koniec rosyjskiego eldorado. Ogromny spadek sprzedaży chińskich aut
Koniec rosyjskiego eldorado. Ogromny spadek sprzedaży chińskich aut
Sprawdziłem całoroczne opony latem. Test w warunkach drogowych
Sprawdziłem całoroczne opony latem. Test w warunkach drogowych
Cupra Tindaya to nowa wizja przyszłości marki. Kierowcy nie zastąpi tryb autonomiczny
Cupra Tindaya to nowa wizja przyszłości marki. Kierowcy nie zastąpi tryb autonomiczny
Oto nowe Renault Clio. Pod maską duży silnik palący 3,9 l/100 km
Oto nowe Renault Clio. Pod maską duży silnik palący 3,9 l/100 km
Relacja z targów IAA 2025: kolejna odsłona wojny Europa kontra Chiny
Relacja z targów IAA 2025: kolejna odsłona wojny Europa kontra Chiny
Test: Mini Countryman C – dzieci dorastają, ale pewne rzeczy się nie zmieniają
Test: Mini Countryman C – dzieci dorastają, ale pewne rzeczy się nie zmieniają
Koncern zmienił zdanie. Jednak będą auta spalinowe
Koncern zmienił zdanie. Jednak będą auta spalinowe
Nie znał nowych przepisów. Za głupi żart grozi mu 5 lat więzienia
Nie znał nowych przepisów. Za głupi żart grozi mu 5 lat więzienia
Nowe Porsche 911 Turbo S już wycenione w Polsce. Było drogo, jest jeszcze drożej
Nowe Porsche 911 Turbo S już wycenione w Polsce. Było drogo, jest jeszcze drożej