Opel Insignia po liftingu znów przyłapany - co testują niemieccy inżynierowie?

Opel Insignia będący jednym z ważniejszych modeli w gamie niemieckiego producenta przez 4 lata swojej produkcji zdążył już się nieco opatrzyć. Jest to zapewne jedna z przyczyn zbliżającego się faceliftingu auta, jednak dużo ciekawsze rzeczy będą się działy pod maską.

Obraz
Piotr Wereszczyński

Opel Insignia będący jednym z ważniejszych modeli w gamie niemieckiego producenta przez 4 lata swojej produkcji zdążył już się nieco opatrzyć. Jest to zapewne jedna z przyczyn zbliżającego się faceliftingu auta, jednak dużo ciekawsze rzeczy będą się działy pod maską.

Trwające testy odświeżonej Insignii pozwalają podejrzewać, że zmiany są nieco poważniejsze, niż wydawało się to na początku. Wiadomo już, co niemieccy inżynierowie tak skrupulatnie sprawdzają. Otóż auto otrzyma nowy silnik Diesla, który zastąpi wysłużony już motor 1,7 CDTi. Choć mniejsze diesle nie były dotychczas montowane pod maską tego modelu, to zaostrzające się normy emisji spalin zmuszają kolejnych producentów do rozwijania ekologicznych jednostek.

Nie są znane jeszcze żadne szczegóły ani dane techniczne. Można się jednak spodziewać, że motor może w przyszłości zastąpić słabszą z jednostek 2,0 CDTi w gamie Insignii. Przykład współpracy Renault z Nissanem – silnik 1,6 dCi czy 1,6 TDi Volkswagena pokazują, że to rozwiązanie jest na rynku potrzebne. Moce osiągane w zależności od wersji będą zapewne wahały się w zakresie 100-130 KM przy równoczesnym niższym spalaniu.

Obraz

Poza tym nadwozie będzie zmodyfikowane. Zmienione zostaną zaledwie detale, nieco przemodelowany przedni zderzak może nieco upodobnić auto do modelu Astra GTC, dodając mu nieco agresywności. Trudno jednak potwierdzić tę informację, opierając się na zdjęciach szpiegowskich. Opel Insignia po faceliftingu ma wejść do salonów dopiero we wrześniu przyszłego roku.

Źródło: Autocar

Źródło artykułu: WP Autokult

Wybrane dla Ciebie

Trzy godziny zamiast pięciu. Nie mamy się czego wstydzić
Trzy godziny zamiast pięciu. Nie mamy się czego wstydzić
To on wykręcił rekord na Nordschleife. Jörg Bergmeister o kulisach prac nad nowym Porsche 911 Turbo S
To on wykręcił rekord na Nordschleife. Jörg Bergmeister o kulisach prac nad nowym Porsche 911 Turbo S
Potwierdzono datę. Idą wielkie zmiany w rejestracji aut
Potwierdzono datę. Idą wielkie zmiany w rejestracji aut
Widzisz taką żółtą lampkę? To oznacza nadchodzące wydatki
Widzisz taką żółtą lampkę? To oznacza nadchodzące wydatki
Szykują się nowe zasady dopłat. Koniec wsparcia dla "chińczyków"
Szykują się nowe zasady dopłat. Koniec wsparcia dla "chińczyków"
Ma być jak w Japonii. Władze UE zmieniają zdanie co do samochodów
Ma być jak w Japonii. Władze UE zmieniają zdanie co do samochodów
Renault Clio IV (2012-2019) - opinie i typowe usterki
Renault Clio IV (2012-2019) - opinie i typowe usterki
Kultowa marka z USA wraca. Niemcy wykorzystali trend Trumpa
Kultowa marka z USA wraca. Niemcy wykorzystali trend Trumpa
Pierwszy Delphi Art Car pokazany podczas wyścigu górskiego
Pierwszy Delphi Art Car pokazany podczas wyścigu górskiego
Miejsca do lądowania. Armia nie korzystała z nich 20 lat
Miejsca do lądowania. Armia nie korzystała z nich 20 lat
Pięć "stówek" miesięcznie i jeździsz wygodnym autem. Presja działa
Pięć "stówek" miesięcznie i jeździsz wygodnym autem. Presja działa
Zostały po zamachu na WTC. Samochody, do których nikt nie wrócił
Zostały po zamachu na WTC. Samochody, do których nikt nie wrócił