Opel Insignia po faceliftingu - zmiany duże, ale dyskretne

Po pięciu latach od premiery Opla Insignii producent zdecydował się na znaczący lifting auta. Flagowa limuzyna niemieckiej firmy z przemodelowanym nadwoziem i odświeżonym wnętrzem zadebiutuje podczas najbliższych targów we Frankfurcie.

2014 Opel Insignia2014 Opel Insignia
Piotr Wereszczyński

Po pięciu latach od premiery Opla Insignii producent zdecydował się na znaczący lifting auta. Flagowa limuzyna niemieckiej firmy z przemodelowanym nadwoziem i odświeżonym wnętrzem zadebiutuje podczas najbliższych targów we Frankfurcie.

Opel Insignia jest dostępny na rynku już od prawie 5 lat. Choć jego stylistyka nadal może się podobać, producent zdecydował, że najwyższy czas wprowadzić kilka zmian w wyglądzie. Moim zdaniem auto po liftingu prezentuje się świetnie. Oplowi udało się zachować charakterystyczny wygląd Insignii i wprowadzić elementy zupełnie nowe. Na klapę bagażnika trafił znany z modelu Cascada chromowany wąs.

Obraz

We wnętrzu również dużo zmian. Przemodelowana została praktycznie cała deska rozdzielcza, zegary oraz kierownica. Pasażerowie docenią ograniczoną liczbę przycisków (w dotychczasowej odmianie Insignii można było wśród nich zabłądzić). Ich funkcje częściowo przejął duży, 8-calowy, dotykowy wyświetlacz, którym można obsługiwać większość opcji multimedialnych. Opel zdecydował się na zamontowanie w miejsce prędkościomierza wyświetlacza, który poza wyświetlaniem prędkości może pełnić wiele innych funkcji (tak jest w Mercedesie klasy S).

Gamy silników wprawdzie nie zrewolucjonizowano, ale pod maskę Insignii trafi odświeżony diesel 2,0 CDTI. Motor o mocy 120 KM lub 140 KM, niezależnie od wariantu, zadowoli się zaledwie 3,7 l paliwa na 100 km, jak zapewnia producent. Gamę diesli zamknie 195-konna jednostka 2,0 BiTurbo.

Obraz

Dla miłośników silników benzynowych Opel przygotował wolnossący motor o pojemności 1,8 l i mocy 140 KM dostępny z instalacją LPG oraz dwie jednostki turbodoładowane: 1,6 SIDI o mocy 170 KM oraz 2,0 SIDI o mocy 250 KM. Napęd we wszystkich wersjach silnikowych może być przenoszony przez 6-biegową manualną skrzynię biegów. Na liście wyposażenia dodatkowego znajdzie się również 6-stopniowy automat.

Ceny Opla Insignii po faceliftingu będą znane na początku lipca. Wtedy też producent rozpocznie zbieranie zamówień. Pierwsze auta trafią do salonów w październiku po salonie samochodowym we Frankfurcie.

  • Obraz
  • Obraz
  • Obraz
  • Obraz
  • Obraz
  • Obraz
  • Obraz
  • Obraz
  • Obraz
  • Obraz
  • Obraz
  • Obraz
  • Obraz
  • Obraz
[1/14] Źródło zdjęć: |

Źródło: Opel

Źródło artykułu: WP Autokult

Wybrane dla Ciebie

Koniec płacenia na bramkach. Idzie zmiana na chorwackich autostradach
Koniec płacenia na bramkach. Idzie zmiana na chorwackich autostradach
Elektryczny Golf później niż planowano. To kwestia pieniędzy
Elektryczny Golf później niż planowano. To kwestia pieniędzy
Potężne kary w 2026 r. Sprawdzają każdą umowę na auto
Potężne kary w 2026 r. Sprawdzają każdą umowę na auto
Szef stylistów BMW tłumaczy modę na duże grille. Chodzi o Chiny
Szef stylistów BMW tłumaczy modę na duże grille. Chodzi o Chiny
Coraz popularniejsze, ale "okropne w obsłudze". Szef marki krytykuje
Coraz popularniejsze, ale "okropne w obsłudze". Szef marki krytykuje
Rozbili chińskie auto. Poważna wada wyszła na jaw
Rozbili chińskie auto. Poważna wada wyszła na jaw
Nowy sprzęt na A4. Jedziesz 140 km/h? I tak dostaniesz mandat
Nowy sprzęt na A4. Jedziesz 140 km/h? I tak dostaniesz mandat
Pojechałem na giełdę w Słomczynie poszukać samochodów. Wróciłem z 50 groszami w kieszeni
Pojechałem na giełdę w Słomczynie poszukać samochodów. Wróciłem z 50 groszami w kieszeni
Porównanie: Mazda CX-60 e-SKYACTIV D vs. Mitsubishi Outlander PHEV – dwie koncepcje na japońskiego SUV-a
Porównanie: Mazda CX-60 e-SKYACTIV D vs. Mitsubishi Outlander PHEV – dwie koncepcje na japońskiego SUV-a
Trzy godziny zamiast pięciu. Nie mamy się czego wstydzić
Trzy godziny zamiast pięciu. Nie mamy się czego wstydzić
To on wykręcił rekord na Nordschleife. Jörg Bergmeister o kulisach prac nad nowym Porsche 911 Turbo S
To on wykręcił rekord na Nordschleife. Jörg Bergmeister o kulisach prac nad nowym Porsche 911 Turbo S
Potwierdzono datę. Idą wielkie zmiany w rejestracji aut
Potwierdzono datę. Idą wielkie zmiany w rejestracji aut