Opel Grandland X z jeszcze mocniejszym silnikiem. Teraz bardziej dla konserwatystów

Opel Grandland X ma dość krótki staż na polskim rynku, więc można odnieść wrażenie, że co chwila dostaje nowy silnik. I tym razem tak się stało – do oferty trafił mocny benzyniak, który powinien zaspokoić wyższe oczekiwania klientów.

Opel Grandland XOpel Grandland X
Źródło zdjęć: © fot. mat. prasowe
Marcin Łobodziński

Do tej pory Opel Grandland X był dostępny z silnikiem benzynowym 1.2 Turbo o mocy 130 KM, który przez osoby konserwatywne był uznawany za zbyt mały. Testowałem taki model z automatyczną skrzynią biegów i nie miałem większych zastrzeżeń do jego dynamiki. Niemiecki producent pod wodzą francuskiego koncernu PSA ma jednak spore możliwości, dlatego zaadaptował do Grandlanda jednostkę 1.6 PureTech, którą nazwał po prostu 1.6 Turbo.

Większy benzyniak rozwija solidne 180 KM mocy oraz 250 Nm od 1750 obr./min. Jest łączony z 8-biegowym automatem, co jeszcze bardziej poprawia osiągi, ale ekonomię. Średnie spalanie wg. producenta powinno być tylko o 0,5 l/100 km wyższe niż w 1.2 Turbo z taką samą przekładnią.

Wyższa i to zdecydowanie jest także cena, a to za sprawą dostępności tej wersji silnikowej od specyfikacji wyposażenia Innovation, czyli trzeciego standardu. 180-konnego Grandlanda kupicie zatem za 124 300 zł, czyli o 11 tys. zł drożej niż wersję 1.2. Silnik ten wejdzie do produkcji dopiero w grudniu, zatem na odbiór pierwszych aut trzeba będzie poczekać do przyszłego roku.

Przypominam, że Grandland jest także oferowany z dwoma silnikami Diesla – mniejszy 1.5 diesel rozwija moc 130 KM, natomiast większy 2.0 diesel 177 KM. Ten drugi jest dostępny, podobnie jak 180-konny benzyniak, wyłącznie z automatyczną skrzynią biegów.

Tak obecnie wyglądają ceny poszczególnych wersji napędowych Opla Grandlanda X:

  • Benzynowy 1.2 Turbo (130 KM) manual - od 97 900 zł (Enjoy)
  • Benzynowy 1.2 Turbo (130 KM) automat - od 104 900 zł (Enjoy)
  • Benzynowy 1.6 Turbo (180 KM) automat - od 124 300 zł (Innovation)
  • Diesel 1.5 (130 KM) manual – od 110 400 zł (Enjoy)
  • Diesel 1.5 (130 KM) automat – od 117 400 zł (Enjoy)
  • Diesel 2.0 (177 KM) automat – od 132 500 zł (Design Line)

Wybrane dla Ciebie

Ostateczne potwierdzenie. Niemiecki gigant ma duże problemy
Ostateczne potwierdzenie. Niemiecki gigant ma duże problemy
Mandat dla rowerzysty jak dla kierowcy. Niektóre kary mogą zaskoczyć
Mandat dla rowerzysty jak dla kierowcy. Niektóre kary mogą zaskoczyć
Ulubieniec Polaków zyska nowy napęd. Znamy datę premiery
Ulubieniec Polaków zyska nowy napęd. Znamy datę premiery
Fiat Grande Panda potaniał. Ofertę uzupełnił prosty silnik
Fiat Grande Panda potaniał. Ofertę uzupełnił prosty silnik
Wywiad: To on odpowiada za projekt BMW Neue Klasse. "Szansa jedna na pokolenie, by zacząć od czystej kartki papieru"
Wywiad: To on odpowiada za projekt BMW Neue Klasse. "Szansa jedna na pokolenie, by zacząć od czystej kartki papieru"
​Pierwszy kontakt z nowym BMW iX3: nadal chcesz tego diesla? [wideo]
​Pierwszy kontakt z nowym BMW iX3: nadal chcesz tego diesla? [wideo]
Duster i Bigster z nowym napędem. To będą mistrzowie oszczędzania
Duster i Bigster z nowym napędem. To będą mistrzowie oszczędzania
Wyższa stawka za badanie techniczne. Ministerstwo podało konkretną datę
Wyższa stawka za badanie techniczne. Ministerstwo podało konkretną datę
Pierwsza jazda: Kia Sportage po liftingu - coś trzeba było zrobić
Pierwsza jazda: Kia Sportage po liftingu - coś trzeba było zrobić
Roman Forbrich o imporcie aut z Dubaju i samym arabskim mieście. Nie wyobraża sobie jednej rzeczy
Roman Forbrich o imporcie aut z Dubaju i samym arabskim mieście. Nie wyobraża sobie jednej rzeczy
Sprawdzają każdą umowę. 351 tys. Polaków zapłaci wysoką karę
Sprawdzają każdą umowę. 351 tys. Polaków zapłaci wysoką karę
Droższe "blachy", dowód rejestracyjny i prawo jazdy. Idą zmiany przepisów
Droższe "blachy", dowód rejestracyjny i prawo jazdy. Idą zmiany przepisów