Opel Corsa OPC Nurburgring Edition - marzenie nastolatków

Opel ujawnił szczegóły najnowszej i najbardziej wściekłej wersji Corsy OPC w limitowanej edycji specjalnej Nurburgring Edition. Taki mały bolid z pewnością będzie marzeniem nastolatków, którzy po zrobieniu prawa jazdy myślą o kupnie czegoś niewielkiego.

Opel Corsa OPC Nurburgring EditionOpel Corsa OPC Nurburgring Edition
Bartosz Pokrzywiński

Corsa nie jest przesadnie dużym autem, a na niekorzyść jej rozmiarów działa stylistyka. Nowoczesny, bardzo dynamiczny design wydaje się jeszcze bardziej pomniejszać optycznie auto. W wersji OPC Nurburgring Edition pojazd został wyposażony w dodatkowy zestaw spojlerów, który sprawia, że na pewno ciężko będzie nim podjechać pod wyższy krawężnik, a przez to traci on część ze swoich miejskich właściwości.

Dokładki do zderzaków czy ogromna tylna lotka nie są zamontowane bez powodu. Pod maską auta pracuje bowiem turbodoładowana jednostka o pojemności 1,6 litra, która w wersji OPC Nurburgring Edition produkuje aż 210 KM i 280 Nm momentu obrotowego.

Obraz

Taki zestaw koni mechanicznych pozwala właścicielom małej Corsy wyprzedzić na światłach niejedno usportowione auto. Corsa przyspiesza do pierwszej setki w 6,8 sekundy i rozwija prędkość maksymalną 230 km/h.

Mało tego, specjaliści z Opel Performance Center zadbali również o prowadzenie. W aucie zamontowano zawieszenie firmy Bilstein, szperę, system hamulcowy Brembo oraz przestrojono ustawienia systemów kontroli trakcji i stabilizacji toru jazdy.

Obraz

Uzupełnieniem wszystkiego są sportowe fotele od Recaro z logo Nurburgring i 18-calowe obręcze. Produkcja Corsy OPC Nurburgring Edition zostanie ograniczona do około 500 egzemplarzy, a każdy z nich kosztować ma 27 650 euro. Dla kogo jest to auto? Dla szalonych nastolatków oraz mam, które kochają swoje dzieci i chcą sprawić im przyjemność - niejeden przedszkolak może udowodnić kolegom, że Corsa, którą przyjeżdża po niego mama, faktycznie ma 200 koni mechanicznych.

Źródło: WCF

Źródło artykułu: WP Autokult

Wybrane dla Ciebie

Tak wygląda Škoda Octavia przyszłości. Nie ma mowy o żadnym SUV-ie
Tak wygląda Škoda Octavia przyszłości. Nie ma mowy o żadnym SUV-ie
Koniec rosyjskiego eldorado. Ogromny spadek sprzedaży chińskich aut
Koniec rosyjskiego eldorado. Ogromny spadek sprzedaży chińskich aut
Sprawdziłem, czy całoroczne dają radę latem. Test opon w warunkach drogowych
Sprawdziłem, czy całoroczne dają radę latem. Test opon w warunkach drogowych
Cupra Tindaya to nowa wizja przyszłości marki. Kierowcy nie zastąpi tryb autonomiczny
Cupra Tindaya to nowa wizja przyszłości marki. Kierowcy nie zastąpi tryb autonomiczny
Oto nowe Renault Clio. Pod maską duży silnik palący 3,9 l/100 km
Oto nowe Renault Clio. Pod maską duży silnik palący 3,9 l/100 km
Relacja z targów IAA 2025: kolejna odsłona wojny Europa kontra Chiny
Relacja z targów IAA 2025: kolejna odsłona wojny Europa kontra Chiny
Koncern zmienił zdanie. Jednak będą auta spalinowe
Koncern zmienił zdanie. Jednak będą auta spalinowe
Nie znał nowych przepisów. Za głupi żart grozi mu 5 lat więzienia
Nie znał nowych przepisów. Za głupi żart grozi mu 5 lat więzienia
Nowe Porsche 911 Turbo S już wycenione w Polsce. Było drogo, jest jeszcze drożej
Nowe Porsche 911 Turbo S już wycenione w Polsce. Było drogo, jest jeszcze drożej
Dacia Duster z pakietem Sleep. Sprawdziłem, nie polecam
Dacia Duster z pakietem Sleep. Sprawdziłem, nie polecam
Policjant zajrzy do auta i zada pytanie. Nie znasz odpowiedzi – mandat
Policjant zajrzy do auta i zada pytanie. Nie znasz odpowiedzi – mandat
Zabierają kierowcom kluczyki. Policja mówi, kiedy można tak postąpić
Zabierają kierowcom kluczyki. Policja mówi, kiedy można tak postąpić