Używany Opel Calibra - typowe awarie i problemy

Opel Calibra to niemiekie coupe, które wzbudza mieszane uczucia, ale mimo dość topornych linii może się podobać. Niestety zdecydowana większość pojazdów oferowanych na rynku wtórnym to egzemplarze oszpecone przez domorosłych amatorów kiepskiego tuningu.

Opel CalibraOpel Calibra
Źródło zdjęć: © mat. prasowe / Opel
Artur Kuśmierzak

Opel Calibra zadebiutował w 1990 roku i już po roku od premiery niemiecki koncern wprowadził do oferty wersję Turbo z napędem na 4 koła. W 1992 roku samochód poddano modernizacji, a po pięciu latach z linii montażowych zjechały ostatnie egzemplarze tego modelu. W palecie silników znajdowały się następujące jednostki napędowe:

  • R4 2,0 8V (115 KM)
  • R4 2,0 16V (136- 150 KM)
  • R4 2,0 16V Turbo (204 KM)
  • V6 2,5 24V (170 KM)

Co ciekawe, najmocniejsza wersja Opla Calibry 2,0 Turbo pierwszą setkę osiągała w nieco poniżej 7 sekund, a prędkość maksymalna tego auta ograniczono do około 250 km/h. Wszystko to w zestawie z napędem na 4 koła. Jednak szukającym świętego spokoju radzimy wybrać najsłabszą odmianę silnikową czyli 2,0 8V. Odradzamy zakup 16-zaworowych 2-litrowych motorów R4. Powód? Pękające uszczelki pod głowicą, a niekiedy nawet same głowice.

W wariancie V6 może dojść do obrócenia się panewek na wale korbowym. Najsłabsze punkty Calibry to: zawieszenie i silniki. Jeżeli chodzi o ten pierwszy element to najszybciej zużywają się sworznie wahaczy, amortyzatory, a także łączniki stabilizatora. W silnikach może dojść do wycieków oleju, ten mankament dotyczy również przekładni.

Opel Calibra
Opel Calibra © mat. prasowe / Opel

Awaryjne podzespoły jednostek napędowych to między innymi: alternatory, pompy wody i cewki zapłonowe. W niektórych egzemplarzach zdarzają się też pęknięcia pasków rozrządu, aby temu zapobiec należy wymieniać pasek wraz z rolkami i pompą wody co 60 000 km. Kolejną piętą achillesową Calibry jest korozja, która pojawia się najczęściej na: progach, nadkolach, masce, podłodze oraz na mocowaniach tylnej belki.

W starszych autach dochodzi do uszkodzeń łożysk kół objawiających się huczeniem oraz wyeksploatowanych silentblocków. Ponadto użytkownicy narzekają na niedomagania pompy oleju i wspomagania układu kierowniczego. Dość usterkowe bywają również przepływomierze powietrza. Ze względu na zaawansowany wiek rozszczelnieniu ulegają gumowe przewody układu chłodniczego, a niekiedy też same chłodnice.

Opel Calibra
Opel Calibra © mat. prasowe / Opel

Najniebezpieczniejszą usterką są wycieki płynu hamulcowego z okolicy zacisków tarcz hamulcowych. Elektronika Calibry też nie grzeszy trwałością, najczęściej zawodzą tu: czujnik położenia wału korbowego, czujnik wałków rozrządu oraz komputer sterujący jednostką napędową. Najtańsze wersje Opla Calibry kupimy już za około 3 000 zł, jednak odradzamy wybór najtańszych egzemplarzy ponieważ ich stan zarówno techniczny jak i wizualny pozostawia wiele do życzenia.

Wybrane dla Ciebie

Ostateczne potwierdzenie. Niemiecki gigant ma duże problemy
Ostateczne potwierdzenie. Niemiecki gigant ma duże problemy
Mandat dla rowerzysty jak dla kierowcy. Niektóre kary mogą zaskoczyć
Mandat dla rowerzysty jak dla kierowcy. Niektóre kary mogą zaskoczyć
Ulubieniec Polaków zyska nowy napęd. Znamy datę premiery
Ulubieniec Polaków zyska nowy napęd. Znamy datę premiery
Fiat Grande Panda potaniał. Ofertę uzupełnił prosty silnik
Fiat Grande Panda potaniał. Ofertę uzupełnił prosty silnik
Wywiad: To on odpowiada za projekt BMW Neue Klasse. "Szansa jedna na pokolenie, by zacząć od czystej kartki papieru"
Wywiad: To on odpowiada za projekt BMW Neue Klasse. "Szansa jedna na pokolenie, by zacząć od czystej kartki papieru"
​Pierwszy kontakt z nowym BMW iX3: nadal chcesz tego diesla? [wideo]
​Pierwszy kontakt z nowym BMW iX3: nadal chcesz tego diesla? [wideo]
Duster i Bigster z nowym napędem. To będą mistrzowie oszczędzania
Duster i Bigster z nowym napędem. To będą mistrzowie oszczędzania
Wyższa stawka za badanie techniczne. Ministerstwo podało konkretną datę
Wyższa stawka za badanie techniczne. Ministerstwo podało konkretną datę
Pierwsza jazda: Kia Sportage po liftingu - coś trzeba było zrobić
Pierwsza jazda: Kia Sportage po liftingu - coś trzeba było zrobić
Roman Forbrich o imporcie aut z Dubaju i samym arabskim mieście. Nie wyobraża sobie jednej rzeczy
Roman Forbrich o imporcie aut z Dubaju i samym arabskim mieście. Nie wyobraża sobie jednej rzeczy
Sprawdzają każdą umowę. 351 tys. Polaków zapłaci wysoką karę
Sprawdzają każdą umowę. 351 tys. Polaków zapłaci wysoką karę
Droższe "blachy", dowód rejestracyjny i prawo jazdy. Idą zmiany przepisów
Droższe "blachy", dowód rejestracyjny i prawo jazdy. Idą zmiany przepisów