Opel Astra ecoFLEX z systemem Start/Stop

Astra z silnikiem 1,3 CDTI w wersji ecoFLEX jest już dostępna z systemem Start/Stop. W tym modelu udało się dodatkowo obniżyć emisję CO2 z dotychczasowych 109 do 104 g/km, a zużycie paliwa w cyklu mieszanym z 4,1 l do 3,9 l/100 km.

Opel Astra ecoFLEXOpel Astra ecoFLEX
Piotr Wielgus

Ceny Astry z silnikiem 1,3 w wersji ecoFLEX  i systemem Start/Stop w Niemczech rozpoczynają się od 19 780 euro. Dzięki wykorzystaniu tej technologii oraz całej gamy innych usprawnień mechanicznych i aerodynamicznych klienci w wielu krajach europejskich mogą liczyć na ulgi podatkowe sięgające kilku procent wartości auta.

Astra ecoFLEX jest napędzana ekonomicznym, wielozaworowym silnikiem diesel 1.3 CDTI turbo o mocy 95 KM. Jednostka ta przy prędkości obrotowej od 1750 do 3250 obr/min odznacza się momentem rzędu 190 Nm. Dodatkowo na układzie wydechowym jest standardowo montowany filtr cząstek stałych (DPF). Silnik 1,3 CDTI ecoFLEX został w Astrze zastosowany z 5-stopniową mechaniczną skrzynią biegów, która została zoptymalizowana pod kątem obniżenia zużycia paliwa.

Astra 1,3 CDTI ecoFLEX we wszystkich wersjach nadwozia odznacza się znacznie lepszymi właściwościami aerodynamicznymi dzięki aktywnej przysłonie zamontowanej na przedniej kratce wlotu powietrza: przy niskich prędkościach zasuwa pozostaje otwarta, zapewniając odpowiedni nawiew powietrza na chłodnicę silnika, zaś przy wyższych prędkościach samochodu zostaje ona automatycznie zamknięta, co umożliwia uspokojenie przepływu powietrza.

Opel Astra ecoFLEX
Opel Astra ecoFLEX

Pięciodrzwiowy hatchback z silnikiem 1,3 CDTI ecoFLEX jest dostępny zarówno z systemem Start/Stop, jak i bez niego. Jak zapowiada jednak Opel, kolejne wersje nadwozia, począwszy od kombi, będą już miały seryjnie montowany ten system. Ich cena nie będzie wyższa. Wszelkie modyfikacje mają na celu optymalizację oferowanych przez Opla silników, możliwość zastosowania napędu gazu LPG i gazu naturalnego CNG oraz popularyzację technologii Start/Stop. Kolejnym modelem z seryjnym systemem Start/Stop ma być Corsa.

Jak informuje koncern, "działania te zostaną rozszerzone o nowe rozwiązania". Spekuluje się, że Opel zainwestuje spore pieniądze w rozwinięcie napędu elektrycznego znanego z Ampery, a także  zacznie w swoich samochodach rozwijać technologię hybrydową. Spekuluje się, że pierwszy koncepcyjny samochód hybrydowy Opla zobaczymy już na tegorocznych targach we Frankfurcie.

Źródło: General Motors

Źródło artykułu: WP Autokult

Wybrane dla Ciebie

Na którym biegu auto pali najmniej? Sprawdziliśmy i wiemy dokładnie
Na którym biegu auto pali najmniej? Sprawdziliśmy i wiemy dokładnie
"Wilcze oczy" coraz częściej przy polskich drogach. Zobacz, czym są
"Wilcze oczy" coraz częściej przy polskich drogach. Zobacz, czym są
Nowy obowiązek w samochodach. UE już podała, kiedy zacznie obowiązywać
Nowy obowiązek w samochodach. UE już podała, kiedy zacznie obowiązywać
Wielki powrót Testarossy. Ferrari 849 to nowa hiperhybryda z Maranello
Wielki powrót Testarossy. Ferrari 849 to nowa hiperhybryda z Maranello
To koniec Jeepa Wranglera w Polsce. Ostatnie egzemplarze na sprzedaż
To koniec Jeepa Wranglera w Polsce. Ostatnie egzemplarze na sprzedaż
Jeśli nagrywasz policjanta, nie mów mu jednej rzeczy
Jeśli nagrywasz policjanta, nie mów mu jednej rzeczy
Kolejna podwyżka stawek za przejazd autostradą A2. To już druga w tym roku
Kolejna podwyżka stawek za przejazd autostradą A2. To już druga w tym roku
Tak wygląda Škoda Octavia przyszłości. Nie ma mowy o żadnym SUV-ie
Tak wygląda Škoda Octavia przyszłości. Nie ma mowy o żadnym SUV-ie
Koniec rosyjskiego eldorado. Ogromny spadek sprzedaży chińskich aut
Koniec rosyjskiego eldorado. Ogromny spadek sprzedaży chińskich aut
Sprawdziłem całoroczne opony latem. Test w warunkach drogowych
Sprawdziłem całoroczne opony latem. Test w warunkach drogowych
Cupra Tindaya to nowa wizja przyszłości marki. Kierowcy nie zastąpi tryb autonomiczny
Cupra Tindaya to nowa wizja przyszłości marki. Kierowcy nie zastąpi tryb autonomiczny
Oto nowe Renault Clio. Pod maską duży silnik palący 3,9 l/100 km
Oto nowe Renault Clio. Pod maską duży silnik palący 3,9 l/100 km