Opancerzony Range Rover Sentinel od Special Vehicle Operations

Oddział pojazdów specjalnych Land Rovera SVO zbudował pierwszy samochód opancerzony na bazie tradycyjnego Range Rovera.

Obraz
Marcin Łobodziński

Prezentowany tu pojazd został przygotowany według niemal najwyższej klasy opancerzenia dla samochodów osobowych VR8 (najwyższa klasa opancerzenia samochodów to VR9), co daje odporność na ostrzał z pocisków kalibru 7,62 mm i amunicji zapalającej. Boki nadwozia są natomiast odporne na wybuch 15-kilogramowego ładunku TNT, a podłoga i dach wytrzymają wybuch dwóch granatów ręcznych. Tradycyjne szyby zastąpiono wielowarstwowym odpowiednikiem. W wyposażeniu pojazdu znalazł się m. in. dodatkowy akumulator, system przeciwpożarowy, samouszczelniający się zbiornik paliwa, antymanipulacyjny układ wydechowy - cokolwiek to oznacza - oraz wyjście ewakuacyjne za tylnymi siedzeniami. O ile jednak temat opancerzenia samochodu pozostawiamy miłośnikom militariów, to nas bardziej interesują zmiany techniczne jakie poczyniono w samym samochodzie. Okazuje się, że nie są tak wielkie jak mogłoby się wydawać.

Obraz

Sentinel bazuje na zwykłym Range Roverze w najwyższym standardzie wyposażenia i z krótkim rozstawem osi. SVO ze względu na duży przyrost masy musiało popracować przede wszystkim nad układem jezdnym, który po modyfikacjach wciąż zapewnia wysoką stabilność podczas gwałtownej zmiany kierunku, a i układ hamulcowy z tarczami o średnicy 380 mm z przodu i 365 mm z tyłu nie wymięka. Pomocą służy na nowo skalibrowany układ stabilizacji toru jazdy, który zapewnia wysoki poziom bezpieczeństwa czynnego. Samochód porusza się na oponach typu run-flat założonych na 20-calowe obręcze. Jednak nie tylko bezpieczne prowadzenie miał zapewniać nowy układ jezdny, ale również dobre właściwości terenowe oraz ładowność wynoszącą 650 kg.

Armored Range Rover Sentinel introduced by SVO

Do napędu tego pojazdu nie użyto wcale topowego silnika V8, ale mniejszą jednostkę V6 z kompresorem. Generuje ona moc 340 KM i moment obrotowy 450 Nm. Współpracuje z 8-biegowym automatem.

Samochód z pełną homologacją będzie dostępny w cenie poniżej 400 000 euro z 3-letnią gwarancją na przebieg 50 000 mil.

Źródło artykułu: WP Autokult

Wybrane dla Ciebie

Nagrywanie policjantów: co warto wiedzieć, by uniknąć problemów
Nagrywanie policjantów: co warto wiedzieć, by uniknąć problemów
Kolejna podwyżka stawek za przejazd autostradą A2. To już druga w tym roku
Kolejna podwyżka stawek za przejazd autostradą A2. To już druga w tym roku
Tak wygląda Škoda Octavia przyszłości. Nie ma mowy o żadnym SUV-ie
Tak wygląda Škoda Octavia przyszłości. Nie ma mowy o żadnym SUV-ie
Koniec rosyjskiego eldorado. Ogromny spadek sprzedaży chińskich aut
Koniec rosyjskiego eldorado. Ogromny spadek sprzedaży chińskich aut
Sprawdziłem całoroczne opony latem. Test w warunkach drogowych
Sprawdziłem całoroczne opony latem. Test w warunkach drogowych
Cupra Tindaya to nowa wizja przyszłości marki. Kierowcy nie zastąpi tryb autonomiczny
Cupra Tindaya to nowa wizja przyszłości marki. Kierowcy nie zastąpi tryb autonomiczny
Oto nowe Renault Clio. Pod maską duży silnik palący 3,9 l/100 km
Oto nowe Renault Clio. Pod maską duży silnik palący 3,9 l/100 km
Relacja z targów IAA 2025: kolejna odsłona wojny Europa kontra Chiny
Relacja z targów IAA 2025: kolejna odsłona wojny Europa kontra Chiny
Koncern zmienił zdanie. Jednak będą auta spalinowe
Koncern zmienił zdanie. Jednak będą auta spalinowe
Nie znał nowych przepisów. Za głupi żart grozi mu 5 lat więzienia
Nie znał nowych przepisów. Za głupi żart grozi mu 5 lat więzienia
Nowe Porsche 911 Turbo S już wycenione w Polsce. Było drogo, jest jeszcze drożej
Nowe Porsche 911 Turbo S już wycenione w Polsce. Było drogo, jest jeszcze drożej
Dacia Duster z pakietem Sleep. Sprawdziłem, nie polecam
Dacia Duster z pakietem Sleep. Sprawdziłem, nie polecam