Oklejona - Anderson Germany Panamera Turbo Red Race Edition (2011)

Firmę Anderson Germany dobrze znamy. Tuner zajmuje się różnymi autami z lepszym lub gorszym skutkiem. Ostatnio padło na Porsche Panamerę.

Obraz
Olgierd Lachowski

Firmę Anderson Germany dobrze znamy. Tuner zajmuje się różnymi autami z lepszym lub gorszym skutkiem. Ostatnio padło na Porsche Panamerę.

Głównym motywem zmian tuningowych jest folia. Chodzi o folię winylową, którą oklejono większą część nadwozia. Folia imituje czerwony matowy lakier.

Pokryto nią zarówno oryginalne części karoserii, jak i te przerobione przez tunera. A przerobione, a raczej zmienione, zostały przedni i tylny zderzak. Dodano także nakładkę na próg, „dyfuzor”, tylny spojler oraz brewki na tylne światła.

Obraz

Tylne skrzydło moim zdaniem całkiem nieźle pasuje do sylwetki samochodu. Tylny zderzak został „podziurawiony” otworami przypominającymi te z Audi R8. W progu znalazło się miejsce na wlot powietrza (który niczemu nie służy).

Od całego nadwozia zdecydowanie odróżniają się pokrywy silnika i bagażnika oraz oprawy zewnętrznych lusterek. Sprawiają one wykonanych z włókna węglowego, ale podejrzewam, że są po prostu oklejone folią jak reszta karoserii.

Uzupełnieniem pakietu są spore, bo 22-calowe koła pomalowane na błyszczący czarny kolor, które „obuto” w opony 265/30 na kołach przednich i 295/25 na osi tylnej.

Obraz

W kabinie pasażerskiej, jak to bywa często w tuningu, dominuje pikowana skóra, Alcantara® i włókno węglowe. Dla przełamania monotonnej czerni we wnętrzu użyto czerwonych nici, które nawiązują do barwy nadwozia.

Porsche Panamera po tuningu Anderson Germany „przyziemiła” o 40 mm. Było to możliwe po zastosowaniu pakietu zawieszenia (nie wiadomo dokładnie, o co chodzi).

Obraz

Seryjny samochód jest napędzany przez 8-clindrowy silnik o objętości skokowej 4,8 l, z którym współpracują dwie turbosprężarki. Ich pomoc pozwala uzyskiwać moc równych 500 KM przy 6000 obr./min i moment obrotowy 700 Nm.

Po zmianie układu wydechowego na bardziej sportowy oraz po ingerencji w oprogramowanie ECU silnik potrafi wykrzesać z siebie o 85 KM mocy więcej niż ma to miejsce w fabrycznej jednostce napędowej.

Anderson Germany nie potrafi podać informacji, jakimi osiągami dysponuje podkręcone auto. Nie podano również ceny tuningu.

Obraz

Wozu nie można oglądać na salonie we Frankfurcie.

Dane techniczne

  • Typ: V8, 90supo/sup
  • Ustawienie: Z przodu, wzdłużnie
  • Rozrząd: DOHC, 4 zawory na cylinder
  • Objętość skokowa: 4806 cmsup3/sup
  • Doładowanie: Dwie turbosprężarki
  • Moc maksymalna: 585 KM
  • Objętościowy wskaźnik mocy: 121,72 KM/l (seryjny – 104,04 KM/l)
  • Skrzynia biegów: 7-biegowa, zautomatyzowana, dwusprzęgłowa PDK
  • Typ napędu: Na wszystkie koła

Hamulce i koła:

  • Hamulce przednie: Tarczowe, wentylowane, średnica 390 mm
  • Hamulce tylne: Tarczowe, wentylowane, średnica 360 mm
  • Koła przednie: 22″
  • Koła tylne: 22″
  • Opony przednie: 265/30 R 22
  • Opony tylne: 295/25 R 22

Masy i wymiary:

  • Masa własna: 2045 kg
  • Stosunek masy do mocy: 3,50 kg/KM (seryjny – 4,09 kg/KM)
  • Długość: 4970 mm
  • Szerokość: 1931 mm
  • Wysokość: 1378 mm (- 40 mm)
  • Rozstaw osi: 2920 mmblock position=\inside7283/block

Źródło: carscoop

Źródło artykułu: WP Autokult

Wybrane dla Ciebie

Jeśli nagrywasz policjanta, nie mów mu jednej rzeczy
Jeśli nagrywasz policjanta, nie mów mu jednej rzeczy
Kolejna podwyżka stawek za przejazd autostradą A2. To już druga w tym roku
Kolejna podwyżka stawek za przejazd autostradą A2. To już druga w tym roku
Tak wygląda Škoda Octavia przyszłości. Nie ma mowy o żadnym SUV-ie
Tak wygląda Škoda Octavia przyszłości. Nie ma mowy o żadnym SUV-ie
Koniec rosyjskiego eldorado. Ogromny spadek sprzedaży chińskich aut
Koniec rosyjskiego eldorado. Ogromny spadek sprzedaży chińskich aut
Sprawdziłem całoroczne opony latem. Test w warunkach drogowych
Sprawdziłem całoroczne opony latem. Test w warunkach drogowych
Cupra Tindaya to nowa wizja przyszłości marki. Kierowcy nie zastąpi tryb autonomiczny
Cupra Tindaya to nowa wizja przyszłości marki. Kierowcy nie zastąpi tryb autonomiczny
Oto nowe Renault Clio. Pod maską duży silnik palący 3,9 l/100 km
Oto nowe Renault Clio. Pod maską duży silnik palący 3,9 l/100 km
Relacja z targów IAA 2025: kolejna odsłona wojny Europa kontra Chiny
Relacja z targów IAA 2025: kolejna odsłona wojny Europa kontra Chiny
Test: Mini Countryman C – dzieci dorastają, ale pewne rzeczy się nie zmieniają
Test: Mini Countryman C – dzieci dorastają, ale pewne rzeczy się nie zmieniają
Koncern zmienił zdanie. Jednak będą auta spalinowe
Koncern zmienił zdanie. Jednak będą auta spalinowe
Nie znał nowych przepisów. Za głupi żart grozi mu 5 lat więzienia
Nie znał nowych przepisów. Za głupi żart grozi mu 5 lat więzienia
Nowe Porsche 911 Turbo S już wycenione w Polsce. Było drogo, jest jeszcze drożej
Nowe Porsche 911 Turbo S już wycenione w Polsce. Było drogo, jest jeszcze drożej