OK-Chiptuning Škoda Superb Combi 2.0 TDI DSG (2013)

Samochody marki Škoda rzadko goszczą na Autokulcie w dziale „Tuning”. Tym razem pojawia się w nim model Superb z nadwoziem kombi i nieco podkręconym przez OK-Chiptuning silnikiem.

Obraz
Olgierd Lachowski

Škody być może są dość często tuningowane, ale nie są to przeróbki, które znacząco zmieniają te auta od strony mechanicznej. Na palcach jednej ręki można policzyć warsztaty, które zaprezentowały ciekawe wozy z Czech. Są to Rothe Motorsport, MTB i BT Design. Do tej grupy chciałoby dołączyć OK-Chiptuning, który ostatnio dłubał przy Audi R8 V10.

OK-Chiptuning wybrało sobie dość trudne auto do przeróbek. Škoda Superb Combi kojarzy się raczej z rodzinnym wypadem nad jakąś sadzawkę niż sportowymi ambicjami tatusia. Lepszym wyborem byłby prawdopodobnie model Octavia RS 2.0 TSI.

Obraz

Superb to potężne kombi, tutaj wyposażone w 2-litrowego turbodiesla o mocy 170 KM przy 4200 obr./min i momencie obrotowym 350 Nm w przedziale 1750-2500 obr./min. Z silnikiem jest połączona 6-biegowa zautomatyzowana dwusprzęgłowa skrzynia przekładniowa, a napęd realizowany jest przez przednie koła (choć może być też przez obie osie w wersji 4x4).

To kombi nie ma sportowych ambicji, więc można powiedzieć, że przyspieszenie do setki w 8,70 s i prędkość maksymalna 221 km/h są przyzwoitymi wartościami jak na zwykły wóz.

Nowa konfiguracja oprogramowania centralnej jednostki sterującej silnikiem wgrana przez techników OK-Chiptuning sprawiła, że liczba koni mechanicznych w silniku Škody podniosła się do 210, a moment obrotowy wynosi teraz 435 Nm. Jak to wpłynęło na prędkość i przyspieszenie Superba? Nie wiadomo.

Obraz

Na pewno nowe, w pełni regulowane gwintowane zawieszenie H&R poprawia stabilność samochodu na drodze, ale nie sądzę, żeby tym autem można było w pełni wykorzystać jego potencjał. Za to taki zestaw kosztuje sporo.

Oryginalny kolor nadwozia Škody to czerwień. Część karoserii na zlecenie OK-Chiptuning okleiła firma Cam Shaft. Szara filia dzieli auto niesymetrycznie – zachodzi około 20 cm na lewą stronę pojazdu. Tuner założył też 20-calowe felgi z Audi A6 o szerokości 8,5”, które noszą na sobie opony Pirelli o parametrach 235/35 R 20.

Obraz

Superb Combi po przeróbkach OK-Chiptuning wygląda lepiej niż seryjny, ale nie jest to auto, które na dłużej zapadnie w pamięć.

Konkurencja

Dane techniczne

  • Typ: R4, ZS
  • Ustawienie: z przodu, poprzecznie
  • Rozrząd: DOHC, 4 zawory na cylinder
  • Objętość skokowa: 1978 cmsup3/sup
  • Doładowanie: turbosprężarka
  • Moc maksymalna: 210 KM
  • Objętościowy wskaźnik mocy: 106,71 KM/l (seryjny – 86,38 KM/l)
  • Maksymalny moment obrotowy: 435 Nm
  • Skrzynia biegów: 6-biegowa, zautomatyzowana, dwusprzęgłowa DSG
  • Typ napędu: na przednie koła

Hamulce i koła:

  • Hamulce przednie: tarczowe, wentylowane
  • Hamulce tylne: tarczowe
  • Koła przednie: 8,5 x 20”
  • Koła tylne: 8,5 x 20”
  • Opony przednie: 235/35 R 20
  • Opony tylne: 235/35 R 20

Masy i wymiary:

  • Masa własna: 1579 kg
  • Stosunek masy do mocy: 7,52 kg/KM (seryjny – 9,29 kg/KM)
  • Długość: 4833 mm
  • Szerokość: 1817 mm
  • Rozstaw osi: 2761 mm
  • Obraz
  • Obraz
  • Obraz
  • Obraz
  • Obraz
  • Obraz
  • Obraz
  • Obraz
  • Obraz
  • Obraz
  • Obraz
  • Obraz
  • Obraz
  • Obraz
  • Obraz
  • Obraz
  • Obraz
[1/17] Źródło zdjęć: |
Źródło artykułu: WP Autokult

Wybrane dla Ciebie

Jeśli nagrywasz policjanta, nie mów mu jednej rzeczy
Jeśli nagrywasz policjanta, nie mów mu jednej rzeczy
Kolejna podwyżka stawek za przejazd autostradą A2. To już druga w tym roku
Kolejna podwyżka stawek za przejazd autostradą A2. To już druga w tym roku
Tak wygląda Škoda Octavia przyszłości. Nie ma mowy o żadnym SUV-ie
Tak wygląda Škoda Octavia przyszłości. Nie ma mowy o żadnym SUV-ie
Koniec rosyjskiego eldorado. Ogromny spadek sprzedaży chińskich aut
Koniec rosyjskiego eldorado. Ogromny spadek sprzedaży chińskich aut
Sprawdziłem całoroczne opony latem. Test w warunkach drogowych
Sprawdziłem całoroczne opony latem. Test w warunkach drogowych
Cupra Tindaya to nowa wizja przyszłości marki. Kierowcy nie zastąpi tryb autonomiczny
Cupra Tindaya to nowa wizja przyszłości marki. Kierowcy nie zastąpi tryb autonomiczny
Oto nowe Renault Clio. Pod maską duży silnik palący 3,9 l/100 km
Oto nowe Renault Clio. Pod maską duży silnik palący 3,9 l/100 km
Relacja z targów IAA 2025: kolejna odsłona wojny Europa kontra Chiny
Relacja z targów IAA 2025: kolejna odsłona wojny Europa kontra Chiny
Test: Mini Countryman C – dzieci dorastają, ale pewne rzeczy się nie zmieniają
Test: Mini Countryman C – dzieci dorastają, ale pewne rzeczy się nie zmieniają
Koncern zmienił zdanie. Jednak będą auta spalinowe
Koncern zmienił zdanie. Jednak będą auta spalinowe
Nie znał nowych przepisów. Za głupi żart grozi mu 5 lat więzienia
Nie znał nowych przepisów. Za głupi żart grozi mu 5 lat więzienia
Nowe Porsche 911 Turbo S już wycenione w Polsce. Było drogo, jest jeszcze drożej
Nowe Porsche 911 Turbo S już wycenione w Polsce. Było drogo, jest jeszcze drożej