Odświeżony Mercedes-AMG C63. Więcej drewna i biegów!

Na rynek wjeżdża odświeżony Mercedes-AMG Klasy C. Najpopularniejsza seria z Affalterbach nie doczekała się mocniejszego silnika ani zdumiewająco istotnych zmian w kabinie. Jest jednak jeden element, przy którym warto zapytać – czy to już nie przesada?

Obraz
Mateusz Lubczański

Nowy, czy też raczej odmłodzony Mercedes-AMG Klasy C wyróżnia się chociażby osłoną chłodnicy nawiązującą do grilla Panamericana. Przeprojektowano "płetwy" bocznych wlotów powietrza, z tyłu mamy agresywniejszy dyfuzor, a tylny zderzak pozwala na jeszcze lepszy przepływ powietrza. Na ten aspekt zwrócono również uwagę podczas projektowania obręczy – geometria ramion pozwala szybciej chłodzić hamulce.

We wnętrzu można teraz zainstalować antracytowe drewno dębowe o otwartych porach, drewno orzechowe, szczotkowane aluminium czy też jesion. Jeśli szalejąc po torze narzekaliście na brak drewnianych wstawek, w końcu Mercedes ma coś do zaoferowania w tej kwestii. Wrażenie mogą robić miliony przycisków na kierownicy.

Obraz
© mat. prasowe

Pod maską nadal znajdziemy 4-litrowy silnik V8 z dwiema turbinami. W standardowej wersji ma on 476 KM, w odmianie S już 510 KM. Ta ostatnia wyposażona jest nawet w aktywne poduszki jednostki napędowej, dzięki czemu mogą się utwardzać w celu poprawy prowadzenia. W utrzymaniu się na zakrętach pomaga też szpera czy zmodyfikowane ustawienia zawieszenia z elektroniczną regulacją tłumienia.

Obraz
© mat. prasowe

Jest jednak jedna istotna zmiana: C63 korzysta (w końcu..?) z dziewięciobiegowej przekładni. Kierowca oczywiście może przejąć kontrolę nad przełożeniami. Jeśli nie pogubi się w liczeniu, będzie mógł zobaczyć, że skrzynia "trzyma się" przełożenia nawet po dotarciu do ogranicznika obrotów. Dzięki tej konstrukcji auto przyspiesza do setki w 3,9 sekundy.

O działaniu dziewięciobiegowej skrzyni biegów klienci dowiedzą się dopiero w przyszłym roku.

  • Obraz
  • Obraz
  • Obraz
  • Obraz
  • Obraz
  • Obraz
  • Obraz
  • Obraz
  • Obraz
  • Obraz
  • Obraz
  • Obraz
  • Obraz
  • Obraz
  • Obraz
[1/15] Źródło zdjęć: |
Źródło artykułu: WP Autokult

Wybrane dla Ciebie

Na którym biegu auto pali najmniej? Sprawdziliśmy i wiemy dokładnie
Na którym biegu auto pali najmniej? Sprawdziliśmy i wiemy dokładnie
"Wilcze oczy" coraz częściej przy polskich drogach. Zobacz, czym są
"Wilcze oczy" coraz częściej przy polskich drogach. Zobacz, czym są
Nowy obowiązek w samochodach. UE już podała, kiedy zacznie obowiązywać
Nowy obowiązek w samochodach. UE już podała, kiedy zacznie obowiązywać
Wielki powrót Testarossy. Ferrari 849 to nowa hiperhybryda z Maranello
Wielki powrót Testarossy. Ferrari 849 to nowa hiperhybryda z Maranello
To koniec Jeepa Wranglera w Polsce. Ostatnie egzemplarze na sprzedaż
To koniec Jeepa Wranglera w Polsce. Ostatnie egzemplarze na sprzedaż
Jeśli nagrywasz policjanta, nie mów mu jednej rzeczy
Jeśli nagrywasz policjanta, nie mów mu jednej rzeczy
Kolejna podwyżka stawek za przejazd autostradą A2. To już druga w tym roku
Kolejna podwyżka stawek za przejazd autostradą A2. To już druga w tym roku
Tak wygląda Škoda Octavia przyszłości. Nie ma mowy o żadnym SUV-ie
Tak wygląda Škoda Octavia przyszłości. Nie ma mowy o żadnym SUV-ie
Koniec rosyjskiego eldorado. Ogromny spadek sprzedaży chińskich aut
Koniec rosyjskiego eldorado. Ogromny spadek sprzedaży chińskich aut
Sprawdziłem całoroczne opony latem. Test w warunkach drogowych
Sprawdziłem całoroczne opony latem. Test w warunkach drogowych
Cupra Tindaya to nowa wizja przyszłości marki. Kierowcy nie zastąpi tryb autonomiczny
Cupra Tindaya to nowa wizja przyszłości marki. Kierowcy nie zastąpi tryb autonomiczny
Oto nowe Renault Clio. Pod maską duży silnik palący 3,9 l/100 km
Oto nowe Renault Clio. Pod maską duży silnik palący 3,9 l/100 km