WAŻNE
TERAZ

Rosyjskie drony naruszyły przestrzeń powietrzną Polski

Odświeżone Porsche 914 już w sprzedaży. Tanio nie jest

Niemal trzy lata od pierwszej zapowiedzi firma Fifteen Eleven Design zaprezentowała ostateczną wersję produkcyjną swojego restomoda Porsche 914. Ten pojazd to ukłon w stronę jednego z najmniej popularnych modeli w historii niemieckiej marki.

W odświeżonej wersji postawiono na projektorowe lampy LED, zamiast wysuwanych reflektorówW odświeżonej wersji postawiono na projektorowe lampy LED, zamiast wysuwanych reflektorów
Źródło zdjęć: © fifteenelevendesign.com

Projekt Porsche 914 restomod ogłoszono po raz pierwszy w 2021 r. Jego bazą jest roadster z silnikiem umieszczonym centralnie oparty na Porsche Caymanie S. 6-cylindrowe serce samochodu typu bokser o pojemności 3,8 litra przeszło solidne modyfikacje, aby uwolnić moc 380–400 KM. Niektóre ulepszenia obejmują wzmocnione elementy wewnętrzne, kute tłoki i elektroniczny moduł sterujący Life Racing. Przekłada się to na ponad trzykrotną wydajność seryjnego 914. Wszystko współpracuje z sześciobiegową, manualną skrzynią biegów.

  • Porsche 914 restomod
  • Porsche 914 restomod
  • Porsche 914 restomod
  • Porsche 914 restomod
  • Porsche 914 restomod
[1/5] Porsche 914 restomod Źródło zdjęć: fifteenelevendesign.com |

Za jakość jazdy odpowiadają fachowo regulowane w trzech płaszczyznach amortyzatory typu coil-over firmy Reiger zintegrowane z architekturą zawieszenia opartą na modelu Cayman. Lepszą skuteczność hamowania zapewniają czterotłokowe zaciski Porsche Brembo, nawiercane krzyżowo i wentylowane tarcze oraz skrzynia pedałów AP Racing. Pojazd został wyposażony też m.in. w wykonany na zamówienie układ wydechowy ze stali nierdzewnej, 18-calowe koła Fuchs i opony Michelin Pilot Sport 2.

W kwestii wyglądu Fifteen Eleven zrezygnowało z oryginalnych, wysuwanych reflektorów i postawiło na projektorowe lampy LED. Ponieważ silnik Caymana jest chłodzony cieczą, a nie powietrzem, jak w oryginalnym 914, firma musiała także dostosować przedni zderzak i maskę, aby zrobić miejsce na chłodnicę. Podnoszony dach jest przejrzysty, co zapewnia jaśniejszą kabinę. Panele zewnętrzne wykonane są z włókna węglowego.

W środku znajdziemy stworzoną na zamówienie skórę zdobiącą kokpit i fotele Recaro. Przeprojektowana przegroda zapewnia większą przestrzeń na nogi. Osoby, które zamówią auto, będą mogły je samodzielnie dostosować w zakresie koloru i wykończenia. Pojazd dostępny jest w konfiguracji z kierownicą po lewej i prawej stronie. Ceny restmoda zaczynają się od 444 tys. dolarów.

Wybrane dla Ciebie

Jeśli nagrywasz policjanta, nie mów mu jednej rzeczy
Jeśli nagrywasz policjanta, nie mów mu jednej rzeczy
Kolejna podwyżka stawek za przejazd autostradą A2. To już druga w tym roku
Kolejna podwyżka stawek za przejazd autostradą A2. To już druga w tym roku
Tak wygląda Škoda Octavia przyszłości. Nie ma mowy o żadnym SUV-ie
Tak wygląda Škoda Octavia przyszłości. Nie ma mowy o żadnym SUV-ie
Koniec rosyjskiego eldorado. Ogromny spadek sprzedaży chińskich aut
Koniec rosyjskiego eldorado. Ogromny spadek sprzedaży chińskich aut
Sprawdziłem całoroczne opony latem. Test w warunkach drogowych
Sprawdziłem całoroczne opony latem. Test w warunkach drogowych
Cupra Tindaya to nowa wizja przyszłości marki. Kierowcy nie zastąpi tryb autonomiczny
Cupra Tindaya to nowa wizja przyszłości marki. Kierowcy nie zastąpi tryb autonomiczny
Oto nowe Renault Clio. Pod maską duży silnik palący 3,9 l/100 km
Oto nowe Renault Clio. Pod maską duży silnik palący 3,9 l/100 km
Relacja z targów IAA 2025: kolejna odsłona wojny Europa kontra Chiny
Relacja z targów IAA 2025: kolejna odsłona wojny Europa kontra Chiny
Test: Mini Countryman C – dzieci dorastają, ale pewne rzeczy się nie zmieniają
Test: Mini Countryman C – dzieci dorastają, ale pewne rzeczy się nie zmieniają
Koncern zmienił zdanie. Jednak będą auta spalinowe
Koncern zmienił zdanie. Jednak będą auta spalinowe
Nie znał nowych przepisów. Za głupi żart grozi mu 5 lat więzienia
Nie znał nowych przepisów. Za głupi żart grozi mu 5 lat więzienia
Nowe Porsche 911 Turbo S już wycenione w Polsce. Było drogo, jest jeszcze drożej
Nowe Porsche 911 Turbo S już wycenione w Polsce. Było drogo, jest jeszcze drożej