Odświeżona Mazda CX-5 (2017) - premiera

Nowa Mazda CX-5 może nie jest całkowicie nowa, ale przeszła gruntowny lifting nadwozia, wnętrza i otrzymała kilka zmian technicznych mających wpływ na prowadzenie samochodu i przyjemność jego użytkowania.

Facelifting w pełnym znaczeniu tego słowa, choć równie dobrze tę Mazdę CX-5 można nazwać nową. Sylwetka została zachowana, ale niemal każdy element nadwozia uległ zmianom. Najbardziej wyraźnym przedni pas, który zyskał nowy grill oraz światła poprowadzone w inny sposób niż dotychczas. Reflektory nie tworzą już integralnej, a raczej oddzielną część pasa, natomiast dolna, chromowana listwa grilla wygląda tak, jakby je podtrzymywała.Facelifting w pełnym znaczeniu tego słowa, choć równie dobrze tę Mazdę CX-5 można nazwać nową. Sylwetka została zachowana, ale niemal każdy element nadwozia uległ zmianom. Najbardziej wyraźnym przedni pas, który zyskał nowy grill oraz światła poprowadzone w inny sposób niż dotychczas. Reflektory nie tworzą już integralnej, a raczej oddzielną część pasa, natomiast dolna, chromowana listwa grilla wygląda tak, jakby je podtrzymywała.
Marcin Łobodziński
Zderzak z przodu jest teraz nakreślony bardziej poziomo, co wizualnie dodaje nowej Mazdzie CX-5 większej szerokości.
Zderzak z przodu jest teraz nakreślony bardziej poziomo, co wizualnie dodaje nowej Mazdzie CX-5 większej szerokości.
Na boku nadwozia są inne przetłoczenia - jest ich mniej, a dominuje tylko jedno poprowadzone od początku maski do tylnego nadkola. Zmianie uległ nawet kształt samych nadkoli, które teraz są bardziej zaokrąglone. Na uwagę zasługuje również wyraźna ramka ostatniego okienka oraz brak podzielenia słupka C na podstawowy i pomocniczy. Nawet klapka wlewu paliwa ma inny kształt.
Na boku nadwozia są inne przetłoczenia - jest ich mniej, a dominuje tylko jedno poprowadzone od początku maski do tylnego nadkola. Zmianie uległ nawet kształt samych nadkoli, które teraz są bardziej zaokrąglone. Na uwagę zasługuje również wyraźna ramka ostatniego okienka oraz brak podzielenia słupka C na podstawowy i pomocniczy. Nawet klapka wlewu paliwa ma inny kształt.
Z tyłu widzimy subtelniejsze światła i mniejszy spoiler, który został wydłużony ku dołowi. Zupełnie inne przetłoczenia  z tyłu sprawiają, że CX-5 jest teraz wizualnie lżejsza.
Z tyłu widzimy subtelniejsze światła i mniejszy spoiler, który został wydłużony ku dołowi. Zupełnie inne przetłoczenia z tyłu sprawiają, że CX-5 jest teraz wizualnie lżejsza.
Deska rozdzielcza jest całkowicie nowa, prezentuje się nowocześniej i wygląda podobnie jak nadwozie, czyli lekko. Zmieniono w niej praktycznie każdy obszar, zatem nie ma sensu wymieniać wszystkiego. Warto jednak zaznaczyć, że w temacie wnętrza dodano do odświeżonej CX-5 wyświetlacz HUD na szybie czołowej oraz zdalnie sterowaną pokrywę bagażnika.
Deska rozdzielcza jest całkowicie nowa, prezentuje się nowocześniej i wygląda podobnie jak nadwozie, czyli lekko. Zmieniono w niej praktycznie każdy obszar, zatem nie ma sensu wymieniać wszystkiego. Warto jednak zaznaczyć, że w temacie wnętrza dodano do odświeżonej CX-5 wyświetlacz HUD na szybie czołowej oraz zdalnie sterowaną pokrywę bagażnika.
Samochód będzie dostępny z jednym z dwóch znanych silników benzynowych – SKYACTIV-G 2.0 oraz SKYACTIV-G 2.5. Na rynku europejskim królem jest oczywiście diesel SKYACTIV-D 2.2. Inżynierowie poprawili kulturę pracy motorów, zmniejszając wibracje i poprawiając płynność rozwijania mocy. Zmniejszono opory w układzie przeniesienia napędu i poprawiono szybkość działania sprzęgła dołączającego napęd tylnej osi. Samo prowadzenie samochodu będzie jeszcze lepsze dzięki systemowi G-Vectoring Control, który nie tylko poprawia bezpieczeństwo, ale także komfort pokonywania zakrętów. Sztywniejsze nadwozie również będzie miało w tym swój udział. Nowe amortyzatory mają większą średnicę tłoków, a układ hamulcowy dostał funkcję Auto-Hold. Samochód będzie wyposażony we wszystkie systemy bezpieczeństwa znane u konkurencji.
Samochód będzie dostępny z jednym z dwóch znanych silników benzynowych – SKYACTIV-G 2.0 oraz SKYACTIV-G 2.5. Na rynku europejskim królem jest oczywiście diesel SKYACTIV-D 2.2. Inżynierowie poprawili kulturę pracy motorów, zmniejszając wibracje i poprawiając płynność rozwijania mocy. Zmniejszono opory w układzie przeniesienia napędu i poprawiono szybkość działania sprzęgła dołączającego napęd tylnej osi. Samo prowadzenie samochodu będzie jeszcze lepsze dzięki systemowi G-Vectoring Control, który nie tylko poprawia bezpieczeństwo, ale także komfort pokonywania zakrętów. Sztywniejsze nadwozie również będzie miało w tym swój udział. Nowe amortyzatory mają większą średnicę tłoków, a układ hamulcowy dostał funkcję Auto-Hold. Samochód będzie wyposażony we wszystkie systemy bezpieczeństwa znane u konkurencji.
Kolejną nowością tego modelu ma być lakier Soul Red Crystal o głębszej czerwieni. Jak przy każdym liftingu zaprojektowano inne wzory obręczy kół. Wszystkie zmiany techniczne poznamy po oficjalnej premierze w Europie, bo to odbyła się za Oceanem.
Kolejną nowością tego modelu ma być lakier Soul Red Crystal o głębszej czerwieni. Jak przy każdym liftingu zaprojektowano inne wzory obręczy kół. Wszystkie zmiany techniczne poznamy po oficjalnej premierze w Europie, bo to odbyła się za Oceanem.
Obraz
Obraz
Obraz
Obraz
Obraz
Obraz
Obraz
Obraz
Obraz
Obraz
Obraz
Obraz
Obraz
Obraz
Obraz
Obraz
Obraz
Obraz
Obraz

Wybrane dla Ciebie

Ostateczne potwierdzenie. Niemiecki gigant ma duże problemy
Ostateczne potwierdzenie. Niemiecki gigant ma duże problemy
Mandat dla rowerzysty jak dla kierowcy. Niektóre kary mogą zaskoczyć
Mandat dla rowerzysty jak dla kierowcy. Niektóre kary mogą zaskoczyć
Ulubieniec Polaków zyska nowy napęd. Znamy datę premiery
Ulubieniec Polaków zyska nowy napęd. Znamy datę premiery
Fiat Grande Panda potaniał. Ofertę uzupełnił prosty silnik
Fiat Grande Panda potaniał. Ofertę uzupełnił prosty silnik
Wywiad: To on odpowiada za projekt BMW Neue Klasse. "Szansa jedna na pokolenie, by zacząć od czystej kartki papieru"
Wywiad: To on odpowiada za projekt BMW Neue Klasse. "Szansa jedna na pokolenie, by zacząć od czystej kartki papieru"
​Pierwszy kontakt z nowym BMW iX3: nadal chcesz tego diesla? [wideo]
​Pierwszy kontakt z nowym BMW iX3: nadal chcesz tego diesla? [wideo]
Duster i Bigster z nowym napędem. To będą mistrzowie oszczędzania
Duster i Bigster z nowym napędem. To będą mistrzowie oszczędzania
Wyższa stawka za badanie techniczne. Ministerstwo podało konkretną datę
Wyższa stawka za badanie techniczne. Ministerstwo podało konkretną datę
Pierwsza jazda: Kia Sportage po liftingu - coś trzeba było zrobić
Pierwsza jazda: Kia Sportage po liftingu - coś trzeba było zrobić
Roman Forbrich o imporcie aut z Dubaju i samym arabskim mieście. Nie wyobraża sobie jednej rzeczy
Roman Forbrich o imporcie aut z Dubaju i samym arabskim mieście. Nie wyobraża sobie jednej rzeczy
Sprawdzają każdą umowę. 351 tys. Polaków zapłaci wysoką karę
Sprawdzają każdą umowę. 351 tys. Polaków zapłaci wysoką karę
Droższe "blachy", dowód rejestracyjny i prawo jazdy. Idą zmiany przepisów
Droższe "blachy", dowód rejestracyjny i prawo jazdy. Idą zmiany przepisów