Od października koniec ulg na niemieckich autostradach. Jest inne rozwiązanie

Przewoźnicy, którzy zamontowali w swoich ciężarówkach instalacje na gaz ziemny, od 1 października 2021 r. stracą duże przywileje w Niemczech. Dotychczasowe ulgi na autostradach będą możliwe tylko dla wybranych.

Scania jest jednym z czołowych producentów ciężarówek na LNG. Firmy korzystający z takich pojazdów martwić się nie muszą.Scania jest jednym z czołowych producentów ciężarówek na LNG. Firmy korzystający z takich pojazdów martwić się nie muszą.
Źródło zdjęć: © fot. mat. prasowe/Scania
Marcin Łobodziński

Od 1 października pojazdy wyposażone w instalację CNG lub LNG stracą zwolnienie z opłat drogowych na niemieckich autostradach. Do tego czasu był to jeden z atutów polskich firm transportowych, w których poczyniono spore inwestycje w instalacje gazowe.

Ulgi od października będą dotyczyły jedynie pojazdów z instalacją fabryczną CNG lub LNG, zamontowaną w procesie produkcji ciężarówki, która spełnia wymagania homologacyjne zgodne z Rozporządzeniem (WE) nr 595/ 2009. Oznacza to, że pojazdy takie muszą spełniać normę emisji spalin Euro 6.

To może LPG zamiast CNG?

Branżowy serwis gazeo.pl sugeruje, że to jeszcze nie koniec świata dla firm transportowych, które mogą oszczędzać w inny sposób.

O ile sens ekonomiczny montażu drogiej instalacji na gaz ziemny będzie już znacznie mniejszy, o tyle wciąż istnieje uzasadnienie, by zamontować instalację LPG. Argumentem jest nie tylko niższa cena paliwa, ale i łatwiejsze tankowanie, zarówno w Polsce, jak i za granicą. Stacji z LPG jest nieporównywalnie więcej niż z gazem ziemnym.

O LPG w silnikach diesla już pisałem, ale przypomnę, że w pojeździe z taką jednostką gaz zastępuje tylko część paliwa podstawowego. W przypadku aut nastawionych na ekonomiczną jazdę, mówimy tu o stopniu zastąpienia na poziomie 30-40 proc. tańszym o połowę paliwem.

Jednak w pojazdach ciężarowych nie tylko obniżenie kosztów paliwa ma znaczenie. Mieszanka powietrza i LPG powoduje także poprawienie procesu spalania, co skutkuje wyższą trwałością filtra DPF i SCR. Innym skutkiem ubocznym jest wzrost mocy.

Źródło artykułu: WP Autokult

Wybrane dla Ciebie

Pierwszy kontakt: Nowy VW ID. Polo i spółka to zapowiedź miejskich aut za 100 tys. zł. Widziałem czworaczki, którymi ma jeździć Europa
Pierwszy kontakt: Nowy VW ID. Polo i spółka to zapowiedź miejskich aut za 100 tys. zł. Widziałem czworaczki, którymi ma jeździć Europa
Ostateczne potwierdzenie. Niemiecki gigant ma duże problemy
Ostateczne potwierdzenie. Niemiecki gigant ma duże problemy
Rowerzyści zapominają, a mandaty są jak dla kierowców. Nawet 2,5 tys.
Rowerzyści zapominają, a mandaty są jak dla kierowców. Nawet 2,5 tys.
Ulubieniec Polaków zyska nowy napęd. Znamy datę premiery
Ulubieniec Polaków zyska nowy napęd. Znamy datę premiery
Fiat Grande Panda potaniał. Ofertę uzupełnił prosty silnik
Fiat Grande Panda potaniał. Ofertę uzupełnił prosty silnik
Wywiad: To on odpowiada za projekt BMW Neue Klasse. "Szansa jedna na pokolenie, by zacząć od czystej kartki papieru"
Wywiad: To on odpowiada za projekt BMW Neue Klasse. "Szansa jedna na pokolenie, by zacząć od czystej kartki papieru"
​Pierwszy kontakt z nowym BMW iX3: nadal chcesz tego diesla? [wideo]
​Pierwszy kontakt z nowym BMW iX3: nadal chcesz tego diesla? [wideo]
Duster i Bigster z nowym napędem. To będą mistrzowie oszczędzania
Duster i Bigster z nowym napędem. To będą mistrzowie oszczędzania
Nowy, elektryczny Mercedes GLC - niech stanie się światłość!
Nowy, elektryczny Mercedes GLC - niech stanie się światłość!
Wyższa stawka za badanie techniczne. Ministerstwo podało konkretną datę
Wyższa stawka za badanie techniczne. Ministerstwo podało konkretną datę
Pierwsza jazda: Kia Sportage po liftingu - coś trzeba było zrobić
Pierwsza jazda: Kia Sportage po liftingu - coś trzeba było zrobić
Roman Forbrich o imporcie aut z Dubaju i samym arabskim mieście. Nie wyobraża sobie jednej rzeczy
Roman Forbrich o imporcie aut z Dubaju i samym arabskim mieście. Nie wyobraża sobie jednej rzeczy