Obniżony, poszerzony, wzmocniony – Lumma Range Rover 5.0 V8 S/C CLR R Concept (2012)

Niedawno odbyła się premiera nowego Range Rovera, a już pierwsza firma – Lumma Design – przymierza się do jego tuningu. Czy wyjdzie mu to na dobre? Na pewno nie.

Obraz
Olgierd Lachowski

Niedawno odbyła się premiera nowego Range Rovera, a już pierwsza firma – Lumma Design – przymierza się do jego tuningu. Czy wyjdzie mu to na dobre? Na pewno nie.

Range Rover to chyba najbardziej luksusowy samochód terenowy i jedna z najlepszych terenówek w ogóle. Nowe auto ma jeszcze bardziej podnieść poprzeczkę. Właśnie takim nowym Range Roverem zajmie się wkrótce Lumma Design.

Już po przeczytaniu nazwy tunera człowiekowi na myśl przychodzą poobniżane SUV-y Porsche i BMW. Jeśli ktoś liczy, że tym razem niemiecka firma tuningowa zaskoczy go i Range Roverowi zwiększy prześwit, zamontuje terenowe opony, doda dalekosiężne reflektory i dodatkowe koło zapasowe na dachu, to się rozczaruje.

Mamy za to wszystkie rozwiązania, które Lumma Design ma dobrze przetrenowane na Cayenne oraz X5 i X6. Range Rover zostanie poszerzony, a żeby nie mieć jakichkolwiek wątpliwości, że to auto po przeróbkach nie nadaje się w teren, tuner obniży zawieszenie.

Zarówno przedni, jak i tylny zderzak zostaną zmienione na nowe, sięgające prawie asfaltu. Błotniki będą poszerzone, a między przednimi i tylnymi poszerzeniami do drzwi zostaną przyklejone dodatkowe listwy, a pod nimi nakładka na próg. Oczywiście nie zabraknie stałego punktu, czyli imitacji dyfuzora, który będzie z podróbki włókna węglowego. Całość dosłownie jak z Need For Speed.

Na tle proponowanych przez Lummę „ulepszeń” karoserii 22-calowe felgi wyglądają wręcz elegancko. Obręcze będą miały tę samą szerokość na obu osiach i zostaną wyposażone w opony, które 15 lat temu były zarezerwowane dla samochodów pokroju Ferrari F50 – gumy będą miały rozmiar 315/30.

Co prawda zdjęć wnętrza nie ma, ale tuner zapowiada, że w nim zagości dwukolorowa skóra, włókno węglowe, aluminiowe pedały i Bóg wie co jeszcze.

Wspomniane przeze mnie zawieszenie będzie obniżone dzięki modułowi elektronicznemu, dlatego prawdopodobnie zostanie możliwość podniesienia go do fabrycznych ustawień. Tyle tylko, że wtedy Range Rover będzie wyglądał co najmniej dziwnie.

Obraz

Niemcy mają zamiar podnieść moc 5-litrowego widlastego 8-cylindrowego benzynowego silnika z doładowaniem. Rozwijający seryjnie 510 KM mocy dostanie kopa w postaci dodatkowych 30 lub 50 KM. Co ciekawe tuner mówi o motorze benzynowym, którego nie ma jeszcze w ofercie Land Rovera, a nie wie jak podkręcić dwa diesle, z którymi można nabyć Range Rovera.

Jest jedna pozytywna strona tych wszystkich zmian proponowanych przez Lummę. Większości tak oszpeconych aut nie zobaczymy, bo na pewno pojadą one na Bliski Wschód, żeby cieszyć oczy szejków stojąc latami w garażach.

  • Obraz
  • Obraz
[1/2] Źródło zdjęć: |

Źródło: WCF

Źródło artykułu: WP Autokult

Wybrane dla Ciebie

Na którym biegu auto pali najmniej? Sprawdziliśmy i wiemy dokładnie
Na którym biegu auto pali najmniej? Sprawdziliśmy i wiemy dokładnie
"Wilcze oczy" coraz częściej przy polskich drogach. Zobacz, czym są
"Wilcze oczy" coraz częściej przy polskich drogach. Zobacz, czym są
Nowy obowiązek w samochodach. UE już podała, kiedy zacznie obowiązywać
Nowy obowiązek w samochodach. UE już podała, kiedy zacznie obowiązywać
Wielki powrót Testarossy. Ferrari 849 to nowa hiperhybryda z Maranello
Wielki powrót Testarossy. Ferrari 849 to nowa hiperhybryda z Maranello
To koniec Jeepa Wranglera w Polsce. Ostatnie egzemplarze na sprzedaż
To koniec Jeepa Wranglera w Polsce. Ostatnie egzemplarze na sprzedaż
Test: Ineos Grenadier – jeszcze lepszy i do tego tańszy
Test: Ineos Grenadier – jeszcze lepszy i do tego tańszy
Jeśli nagrywasz policjanta, nie mów mu jednej rzeczy
Jeśli nagrywasz policjanta, nie mów mu jednej rzeczy
Kolejna podwyżka stawek za przejazd autostradą A2. To już druga w tym roku
Kolejna podwyżka stawek za przejazd autostradą A2. To już druga w tym roku
Tak wygląda Škoda Octavia przyszłości. Nie ma mowy o żadnym SUV-ie
Tak wygląda Škoda Octavia przyszłości. Nie ma mowy o żadnym SUV-ie
Koniec rosyjskiego eldorado. Ogromny spadek sprzedaży chińskich aut
Koniec rosyjskiego eldorado. Ogromny spadek sprzedaży chińskich aut
Sprawdziłem całoroczne opony latem. Test w warunkach drogowych
Sprawdziłem całoroczne opony latem. Test w warunkach drogowych
Cupra Tindaya to nowa wizja przyszłości marki. Kierowcy nie zastąpi tryb autonomiczny
Cupra Tindaya to nowa wizja przyszłości marki. Kierowcy nie zastąpi tryb autonomiczny