Obniżka cen na A4 Kraków - Katowice. Tylko na 3 miesiące i dla płatności automatycznych

Od 1 stycznia do 31 marca 2020 roku kierowcy poruszający się po autostradzie A4 zapłacą mniej. Niestety, jest haczyk. Promocja będzie dotyczyła wyłącznie użytkowników korzystających z automatycznych opłat w ramach aplikacji Autoplay lub urządzenia A4Go.

Korki na bramkach już niedługo mogą należeć do przeszłościKorki na bramkach już niedługo mogą należeć do przeszłości
Źródło zdjęć: © East News / Damian Klamka
Mateusz Lubczański

Prezes Stalexport Autostrada Małopolska, Emil Wąsacz, stwierdził, że jeśli taka zachęta zadziała, a kierowcy przejdą na płatności automatyczne, ten typ rozliczenia będzie dostępny na większej liczbie bramek.

Ile zapłacimy w ramach promocji?

 Płatność tradycyjnaPłatność przez aplikację
Kat.1 ( pojazdy samochodowe o dwóch osiach)10 zł7 zł
Kat. 2 (pojazdy samochodowe o dwóch osiach, z których co najmniej jedna wyposażona jest w koło bliźniacze i pojazdy samochodowe o dwóch osiach z przyczepami)20 zł17 zł
Kat. 3 (pojazdy samochodowe o trzech osiach i pojazdy samochodowe o dwóch osiach, z których co najmniej jedna wyposażona jest w koło bliźniacze z przyczepami)20 zł17 zł
Kat. 4 i 5 (pojazdy samochodowe o więcej niż trzech osiach, pojazdy samochodowe o trzech osiach z przyczepami i pojazdy samochodowe o więcej niż trzech osiach z przyczepami oraz pojazdy ponadnormatywne)35 zł30 zł

Jeśli chcemy przyspieszyć przejazd przez bramki, wystarczy zainstalować na swoim telefonie aplikację Autopay i zarejestrować w niej swoje auto. Kamery na bramkach odczytają numer rejestracyjny i po pozytywnej weryfikacji otworzą szlaban. Kwota zostanie automatycznie pobrana z naszego konta.

Zastosowanie videotollingu oraz aplikacji sprawiło, że na bramkach udało się uzyskać trzy razy większą przepustowość niż w stosunku do punktów z tradycyjną obsługą. W tej chwili "automaty" odpowiadają za ok. 17,5 proc. wszystkich płatności.

Prezes nie wykluczył, że po 31 marca 2020 roku ceny nie tylko wrócą do swoich poprzednich poziomów, ale mogą nawet wzrosnąć. Co ciekawe, rozbudowa autostrady A4 o trzeci pas na odcinku Katowice – Kraków nie jest brana pod uwagę. Wynika to z obecnie działającej umowy koncesyjnej.

Źródło artykułu: WP Autokult

Wybrane dla Ciebie

Jeśli nagrywasz policjanta, nie mów mu jednej rzeczy
Jeśli nagrywasz policjanta, nie mów mu jednej rzeczy
Kolejna podwyżka stawek za przejazd autostradą A2. To już druga w tym roku
Kolejna podwyżka stawek za przejazd autostradą A2. To już druga w tym roku
Tak wygląda Škoda Octavia przyszłości. Nie ma mowy o żadnym SUV-ie
Tak wygląda Škoda Octavia przyszłości. Nie ma mowy o żadnym SUV-ie
Koniec rosyjskiego eldorado. Ogromny spadek sprzedaży chińskich aut
Koniec rosyjskiego eldorado. Ogromny spadek sprzedaży chińskich aut
Sprawdziłem całoroczne opony latem. Test w warunkach drogowych
Sprawdziłem całoroczne opony latem. Test w warunkach drogowych
Cupra Tindaya to nowa wizja przyszłości marki. Kierowcy nie zastąpi tryb autonomiczny
Cupra Tindaya to nowa wizja przyszłości marki. Kierowcy nie zastąpi tryb autonomiczny
Oto nowe Renault Clio. Pod maską duży silnik palący 3,9 l/100 km
Oto nowe Renault Clio. Pod maską duży silnik palący 3,9 l/100 km
Relacja z targów IAA 2025: kolejna odsłona wojny Europa kontra Chiny
Relacja z targów IAA 2025: kolejna odsłona wojny Europa kontra Chiny
Test: Mini Countryman C – dzieci dorastają, ale pewne rzeczy się nie zmieniają
Test: Mini Countryman C – dzieci dorastają, ale pewne rzeczy się nie zmieniają
Koncern zmienił zdanie. Jednak będą auta spalinowe
Koncern zmienił zdanie. Jednak będą auta spalinowe
Nie znał nowych przepisów. Za głupi żart grozi mu 5 lat więzienia
Nie znał nowych przepisów. Za głupi żart grozi mu 5 lat więzienia
Nowe Porsche 911 Turbo S już wycenione w Polsce. Było drogo, jest jeszcze drożej
Nowe Porsche 911 Turbo S już wycenione w Polsce. Było drogo, jest jeszcze drożej