WAŻNE
TERAZ

Trump zareagował ws. dronów nad Polską

Oblężenie w WORD-ach. Kierowcy korzystają z ostatnich dni na zredukowanie punktów

17 września 2022 roku zostaną zlikwidowane kursy pozwalające zredukować liczbę punktów karnych. WORD-y, przeprowadzające takie szkolenia, przechodzą obecnie prawdziwe oblężenie. Zainteresowanie zauważalnie wzrosło.

Kierowcy korzystają z okazji, by jeszcze zlikwidować punkty karne / zdjęcie ilustracyjneKierowcy korzystają z okazji, by jeszcze zlikwidować punkty karne / zdjęcie ilustracyjne
Źródło zdjęć: © fot. Autokult
Aleksander Ruciński

Zgodnie z obowiązującym prawem polscy kierowcy mogą uzbierać maksymalnie 24 punkty karne za wykroczenia drogowe. Po przekroczeniu tego limitu muszą pożegnać się prawem jazdy i ponownie przystąpić do egzaminu.

Nic dziwnego, że wielu z tych, którzy niebezpiecznie zbliżają się do dopuszczalnego limitu, chętnie korzysta z kursów edukacyjnych prowadzonych przez Wojewódzkie Ośrodki Ruchu Drogowego (WORD). Udział w takim szkoleniu pozwala bowiem zredukować liczbę punktów o sześć. Niebawem jednak kierowcy stracą ten przywilej.

Z dniem 17 września kursy odejdą do lamusa. Z uwagi na to, że właśnie wchodzimy w ostatni miesiąc ich obowiązywania, WORD-y przechodzą obecnie prawdziwe oblężenie. Jak donosi portal prawodrogowe.pl, w ostatnich dniach zainteresowanie takimi kursami zauważalnie wzrosło.

"U nas wzrosło o... 200 proc." – mówi Mirosław Oliferuk, dyrektor WORD w Łomży, cytowany przez prawodrogowe.pl. Dodaje, że kursy odbywają się obecnie codziennie i będą trwały aż do ostatniego dnia, czyli 16 września.

Zdaniem Oliferuka rezygnacja z tego rozwiązania nie jest najlepszym pomysłem: "Moim zdaniem, każda – nawet najmniejsza forma edukacji w ramach BRD – jest ważna" – mówi. Zwraca też uwagę na ekonomiczne aspekty zmian. "To był ekstra pieniądz, który pozwalał na łatanie dziur w budżecie WORD-u, od 17 września będzie krucho, a egzaminatorzy czekają na podwyżki" – komentuje.

Czy będzie jakakolwiek alternatywa? Prawdopodobnie, choć to na razie projekt. W dodatku zakładający bardziej restrykcyjne podejście do szkoleń. Zgodnie z założeniami kurs trwałby nawet cztery dni, a kierowcy mogliby wziąć w nim udział maksymalnie raz w roku (nie dwa razy – jak dotychczas). Ostateczne decyzje jeszcze jednak nie zapadły.

Źródło artykułu: WP Autokult

Wybrane dla Ciebie

Na którym biegu auto pali najmniej? Sprawdziliśmy i wiemy dokładnie
Na którym biegu auto pali najmniej? Sprawdziliśmy i wiemy dokładnie
"Wilcze oczy" coraz częściej przy polskich drogach. Zobacz, czym są
"Wilcze oczy" coraz częściej przy polskich drogach. Zobacz, czym są
Nowy obowiązek w samochodach. UE już podała, kiedy zacznie obowiązywać
Nowy obowiązek w samochodach. UE już podała, kiedy zacznie obowiązywać
Wielki powrót Testarossy. Ferrari 849 to nowa hiperhybryda z Maranello
Wielki powrót Testarossy. Ferrari 849 to nowa hiperhybryda z Maranello
To koniec Jeepa Wranglera w Polsce. Ostatnie egzemplarze na sprzedaż
To koniec Jeepa Wranglera w Polsce. Ostatnie egzemplarze na sprzedaż
Jeśli nagrywasz policjanta, nie mów mu jednej rzeczy
Jeśli nagrywasz policjanta, nie mów mu jednej rzeczy
Kolejna podwyżka stawek za przejazd autostradą A2. To już druga w tym roku
Kolejna podwyżka stawek za przejazd autostradą A2. To już druga w tym roku
Tak wygląda Škoda Octavia przyszłości. Nie ma mowy o żadnym SUV-ie
Tak wygląda Škoda Octavia przyszłości. Nie ma mowy o żadnym SUV-ie
Koniec rosyjskiego eldorado. Ogromny spadek sprzedaży chińskich aut
Koniec rosyjskiego eldorado. Ogromny spadek sprzedaży chińskich aut
Sprawdziłem całoroczne opony latem. Test w warunkach drogowych
Sprawdziłem całoroczne opony latem. Test w warunkach drogowych
Cupra Tindaya to nowa wizja przyszłości marki. Kierowcy nie zastąpi tryb autonomiczny
Cupra Tindaya to nowa wizja przyszłości marki. Kierowcy nie zastąpi tryb autonomiczny
Oto nowe Renault Clio. Pod maską duży silnik palący 3,9 l/100 km
Oto nowe Renault Clio. Pod maską duży silnik palący 3,9 l/100 km