O poziom niżej – Hennessey Camaro HPE600 Convertible (2011)

W październiku zeszłego roku pisałem, że Hennessey planuje wypuścić serię 24 sztuk 700-konnego Chevroleta Camaro bez dachu. Na razie tego auta jeszcze nie widać, jest za to odmiana 600-konna. Ona nie jest limitowana.

Obraz
Olgierd Lachowski
Hennessey Camaro SS HPE600 Convertible fot.2
Hennessey Camaro SS HPE600 Convertible fot.2

Otwarte Camaro SS Convertible jest napędzane według niektórych jedynym słusznym silnikiem, czyli widlastą „ósemką” o oznaczeniu LS3. 6,2-litrowy silnik w seryjnym samochodzie radzi sobie sam i wytwarza 432 KM mocy i 569 Nm maksymalnego momentu obrotowego. Zespół Hennessey Performance uznał, że jednostka ta ma zdecydowanie za mało mocy i żeby jej pomóc dodali sprężarkę mechaniczną typu Roots firmy Eaton (model R2300) oraz międzystopniową chłodnicę powietrza doładowującego.

Oprócz niej tuner zmienił system dolotu powietrza do motoru, wymienił wtryskiwacze paliwa na wydajniejsze oraz zamontował nowy układ wydechowy ze sportowymi „katalizatorami” i tłumikami. Prawidłową pracą „serca” Chevroleta zarządza nowy program sterujący. Po tuningu mechanicznym Camaro SS ma 610 KM (na 93-oktanowym paliwie) przy 6300 obr./min.

Obok przeróbek silnika Hennessey ulepszył sprzęgło oraz zmienił zawieszenie na sportowe KW. Nie wiadomo, czy hamulce pozostały seryjne - na stronie tunera nie ma informacji, ale możliwe, że zostały także zmienione wzorem Camaro HPE700.

Jeśli chodzi o modyfikacje optyczne, to z pewnością nie można powiedzieć, że auto jest nie do poznania. Zakład z Teksasu dodał węglowe listwy z przodu pod zderzakiem i z boku pod progami. Poza tym zainstalowano imitację tylnego dyfuzora. Camaro HPE600 porusza się na 20-calowych felgach z oponami Michelin.

Pomiary na torze wykazały, że przyspieszenie od 0 do 96 km/h wynosi 3,90 s, a czas przejazdu ¼ mili – 12,00 s. Na końcu prostej pomiarowej Camaro osiąga prędkość 190 km/h.

Hennessey Camaro SS HPE600 Convertible fot.4
Hennessey Camaro SS HPE600 Convertible fot.4

HPE600 Convertible to nieco słabsza i pewnie tańsza alternatywa dla limitowanego 700-konnego Camaro.

Dane techniczne

Silnik i napęd:

  • Typ: V8, 90supo/sup, LS3
  • Ustawienie: Z przodu, wzdłużnie
  • Rozrząd: OHV, 2 zawory na cylinder
  • Objętość skokowa: 6162 cmsup3/sup
  • Doładowanie: Kompresor Eaton R2300
  • Moc maksymalna: 610 KM przy 6300 obr./min
  • Objętościowy wskaźnik mocy: 98,99 KM/l (seryjny – 70,11 KM/l)
  • Skrzynia biegów: 6-biegowa, manualna
  • Typ napęd: Na tylne koła

Hamulce i koła:

  • Hamulce przednie: Tarczowe, wentylowane
  • Hamulce tylne: Tarczowe, wentylowane
  • Koła przednie: 9,5 x 20″
  • Koła tylne: 11,0 x 20″

Masy i wymiary:

  • Masa własna: 1942 kg
  • Stosunek masy do mocy: 3,18 kg/KM (seryjny – 4,50 kg/KM)
  • Długość: 4836 mm
  • Szerokość: 1918 mm
  • Rozstaw osi: 2852 mm

Osiągi:

  • Przyspieszenie 0-96 km/h: 3,90 s
  • Czas przejazdu 1/4 mili (402,34 m): 12,00 sblock position=\inside8163/block

Źródło: carscoop

Źródło artykułu: WP Autokult

Wybrane dla Ciebie

Jeśli nagrywasz policjanta, nie mów mu jednej rzeczy
Jeśli nagrywasz policjanta, nie mów mu jednej rzeczy
Kolejna podwyżka stawek za przejazd autostradą A2. To już druga w tym roku
Kolejna podwyżka stawek za przejazd autostradą A2. To już druga w tym roku
Tak wygląda Škoda Octavia przyszłości. Nie ma mowy o żadnym SUV-ie
Tak wygląda Škoda Octavia przyszłości. Nie ma mowy o żadnym SUV-ie
Koniec rosyjskiego eldorado. Ogromny spadek sprzedaży chińskich aut
Koniec rosyjskiego eldorado. Ogromny spadek sprzedaży chińskich aut
Sprawdziłem całoroczne opony latem. Test w warunkach drogowych
Sprawdziłem całoroczne opony latem. Test w warunkach drogowych
Cupra Tindaya to nowa wizja przyszłości marki. Kierowcy nie zastąpi tryb autonomiczny
Cupra Tindaya to nowa wizja przyszłości marki. Kierowcy nie zastąpi tryb autonomiczny
Oto nowe Renault Clio. Pod maską duży silnik palący 3,9 l/100 km
Oto nowe Renault Clio. Pod maską duży silnik palący 3,9 l/100 km
Relacja z targów IAA 2025: kolejna odsłona wojny Europa kontra Chiny
Relacja z targów IAA 2025: kolejna odsłona wojny Europa kontra Chiny
Test: Mini Countryman C – dzieci dorastają, ale pewne rzeczy się nie zmieniają
Test: Mini Countryman C – dzieci dorastają, ale pewne rzeczy się nie zmieniają
Koncern zmienił zdanie. Jednak będą auta spalinowe
Koncern zmienił zdanie. Jednak będą auta spalinowe
Nie znał nowych przepisów. Za głupi żart grozi mu 5 lat więzienia
Nie znał nowych przepisów. Za głupi żart grozi mu 5 lat więzienia
Nowe Porsche 911 Turbo S już wycenione w Polsce. Było drogo, jest jeszcze drożej
Nowe Porsche 911 Turbo S już wycenione w Polsce. Było drogo, jest jeszcze drożej