Nürburgringowi grozi zamknięcie - dołącz do akcji Save The Ring

Brzmi niewiarygodnie ale taka niestety jest prawda. Największy motoryzacyjny "plac zabaw" dla dorosłych ma ogromne długi i bardzo możliwe, że w przyszłym roku północna pętla toru - Nordschleife - zostanie zamknięta.

Fot. Easton ChangFot. Easton Chang
Szymon Witkowski

Brzmi niewiarygodnie ale taka niestety jest prawda. Największy motoryzacyjny "plac zabaw" dla dorosłych ma ogromne długi i bardzo możliwe, że w przyszłym roku północna pętla toru - Nordschleife - zostanie zamknięta.

Od roku 1927 kiedy to tor Nürburgring  został otwarty, był w całości własnością publiczną. Jednak w maju tego roku cały tor oraz przynależne tereny, zostały oddane w ręce dwóch prywatnych biznesmenów: Kai Richtera i Jörg Lindnera. Ich celem było unowocześnienie całego kompleksu wokół toru, co wiązało się z wybudowaniem nowych hoteli, parku rozrywki, kolejki górskiej, trybun na ponad 3000 miejsc oraz centrum handlowego. To wszystko okazało się zupełnie niepotrzebne, bo obecnie miejsca te świecą pustkami.

Obraz

Co więcej, obydwaj panowie obiecali pokryć koszta inwestycji z własnych kieszeni. Tak się jednak nie stało, bo najzwyczajniej tych pieniędzy nie mieli. W efekcie zadłużyli Nürburgring na kwotę ok. 400 milionów euro! Tak duży dług powstał w wyniku bezsensownych decyzji podczas planowania i budowy. Ubikacje, które powinny pojawić się w centrum konferencyjnym na 5000 osób, zostały po prostu pominięte. Ich "dobudowanie" kosztowało ponad 7 milionów euro, bo wiązało się to z przeniesieniem w inne miejsce toru gokartowego.

Światło dzienne ujrzały także fałszywe statystyki odwiedzin toru, na podstawie których oparty był plan rozwoju i budowy całego przedsięwzięcia. Podczas gdy oficjalne źródła Nürburgringu podają liczbę odwiedzin w ciągu roku na poziomie 2 milionów widzów, faktyczny stan nie sięga nawet 400 tysięcy. Poniżej zamieszczam zestawienie, które ukazuje statystyki odwiedzin w latach 1994-2001. Kolorem ciemnym fioletowym zostały oznaczone słupki obrazujące publikowane dane, natomiast jasny fioletowy odpowiada stanowi faktycznemu.

Obraz

Sprawa całego przedsięwzięcia trafiła już do sądu. Rząd i kilka organizacji zapowiedziało swoją pomoc w miarę możliwości. Zamknięcie Nordschleife byłoby wielką stratą dla wszystkich pasjonatów wyścigów. Obecnie brakuje pieniędzy na utrzymanie i obsługę. Stąd m.i.n ostatnia podwyżka cen za korzystanie z toru. Hotele należące do Nürburgringu mają także wygórowane i mało konkurencyjne ceny. Mimo wszystko, niemożliwym wydaje mi się póki co zamknięcie całego toru, jako że w kalendarzu wyścigowym na sezon 2011 zaplanowane są już ważne imprezy motoryzacyjne, w tym wyścig Formuły 1. Problem jest jednak realny, i nawet Sabine Schmitz wystosowała odpowiedni apel o pomoc do wszystkich miłośników "Zielonego Piekła" (Green Hell). Dzięki stronie na Facebooku możecie śledzić aktualności związane z akcją "Save The Ring", i sami do niej dołączyć, aby nadać sprawie rozgłos.

Źródło: Jalopnik

Źródło artykułu: WP Autokult

Wybrane dla Ciebie

Koniec płacenia na bramkach. Idzie zmiana na chorwackich autostradach
Koniec płacenia na bramkach. Idzie zmiana na chorwackich autostradach
Elektryczny Golf później niż planowano. To kwestia pieniędzy
Elektryczny Golf później niż planowano. To kwestia pieniędzy
Potężne kary w 2026 r. Sprawdzają każdą umowę na auto
Potężne kary w 2026 r. Sprawdzają każdą umowę na auto
Szef stylistów BMW tłumaczy modę na duże grille. Chodzi o Chiny
Szef stylistów BMW tłumaczy modę na duże grille. Chodzi o Chiny
Coraz popularniejsze, ale "okropne w obsłudze". Szef marki krytykuje
Coraz popularniejsze, ale "okropne w obsłudze". Szef marki krytykuje
Rozbili chińskie auto. Poważna wada wyszła na jaw
Rozbili chińskie auto. Poważna wada wyszła na jaw
Nowy sprzęt na A4. Jedziesz 140 km/h? I tak dostaniesz mandat
Nowy sprzęt na A4. Jedziesz 140 km/h? I tak dostaniesz mandat
Pojechałem na giełdę w Słomczynie poszukać samochodów. Wróciłem z 50 groszami w kieszeni
Pojechałem na giełdę w Słomczynie poszukać samochodów. Wróciłem z 50 groszami w kieszeni
Porównanie: Mazda CX-60 e-SKYACTIV D vs. Mitsubishi Outlander PHEV – dwie koncepcje na japońskiego SUV-a
Porównanie: Mazda CX-60 e-SKYACTIV D vs. Mitsubishi Outlander PHEV – dwie koncepcje na japońskiego SUV-a
Trzy godziny zamiast pięciu. Nie mamy się czego wstydzić
Trzy godziny zamiast pięciu. Nie mamy się czego wstydzić
To on wykręcił rekord na Nordschleife. Jörg Bergmeister o kulisach prac nad nowym Porsche 911 Turbo S
To on wykręcił rekord na Nordschleife. Jörg Bergmeister o kulisach prac nad nowym Porsche 911 Turbo S
Potwierdzono datę. Idą wielkie zmiany w rejestracji aut
Potwierdzono datę. Idą wielkie zmiany w rejestracji aut