Nowy Volkswagen Transporter - oficjalna odsłona

Zaledwie jeden dzień po tym, jak w Internecie znalazły się pochodzące z niewiadomego źródła zdjęcia nowego Volkswagena Transportera/Multivana, niemiecki producent postanowił wyłożyć karty na stół. Przed Wami kolejna odsłona niemieckiej solidności dla wielodzietnych rodzin, kurierów oraz ogrodników.

Obraz
Bartosz Pokrzywiński

Zaledwie jeden dzień po tym, jak w Internecie znalazły się pochodzące z niewiadomego źródła zdjęcia nowego Volkswagena Transportera/Multivana, niemiecki producent postanowił wyłożyć karty na stół. Przed Wami kolejna odsłona niemieckiej solidności dla wielodzietnych rodzin, kurierów oraz ogrodników.

Zacznijmy od wyglądu zewnętrznego. Linia nadwozia nie zmieniła się praktycznie wcale, co było akurat do przewidzenia, po co zmieniać coś co jest dobre i uniwersalne. Wnuczek "Bulika" dostał całkowicie odmieniony pas przedni z większymi lampami nawiązującymi do nowych modeli niemieckiego producenta(Scirocco, Golfa i Polo), zmieniony zderzak, wloty powietrza oraz lusterka. Z boku mamy teraz również chromowaną listwę, a z tyłu nowe klosze lamp.

W kabinie podobnie jak na zewnątrz, jedynie "aktualizacja" na obecny standard Volkswagena. Trójramienna kierownica, nowe zegary oraz najnowszy model radia z nawigacją obsługiwaną za pomocą ekranu dotykowego. Oprócz tego auto wyposażono w ulepszony system ESP, system pomocy podczas ruszania ze wzniesienia oraz Side Assist, który informuje nas o pojazdach znajdujących się w martwym punkcie.

Pod maską królują jednostki diesla o pojemności 2.0-litra z systemem common-rail w czterech wersjach: 84KM i 220Nm(dla kogo?!), 102KM i 250Nm, 140KM i 340Nm oraz najmocniejsza odmiana z mocą 180 koni i 400Nm momentu obrotowego. Dla każdego coś miłego. Jak twierdzi niemiecki producent jednostki ograniczyły swój apetyt na paliwo nawet o 1.9-litra na sto kilometrów, emisja szkodliwego dwutlenku węgla spadła natomiast aż o 52g/kilometr.

Ciekawostką jest nowa siedmiobiegowa dwusprzęgłowa skrzynia DSG, która pierwszy raz będzie dostępna również w wersjach z napędem 4Motion. T5 zadebiutuje na salonie we Frankfurcie, natomiast na rynek trafi już w październiku.

Po co zmieniać coś co jest dobre? Wystarczło więc tylko delikatnie poprawić.[block position="inside"]9773[/block]

Źródło: carscoop.blogspot.com

Źródło artykułu: WP Autokult

Wybrane dla Ciebie

Relacja z targów IAA 2025: kolejna odsłona wojny Europa kontra Chiny
Relacja z targów IAA 2025: kolejna odsłona wojny Europa kontra Chiny
Koncern zmienił zdanie. Jednak będą auta spalinowe
Koncern zmienił zdanie. Jednak będą auta spalinowe
Nie znał nowych przepisów. Za głupi żart grozi mu 5 lat więzienia
Nie znał nowych przepisów. Za głupi żart grozi mu 5 lat więzienia
Nowe Porsche 911 Turbo S już wycenione w Polsce. Było drogo, jest jeszcze drożej
Nowe Porsche 911 Turbo S już wycenione w Polsce. Było drogo, jest jeszcze drożej
Dacia Duster z pakietem Sleep. Sprawdziłem, nie polecam
Dacia Duster z pakietem Sleep. Sprawdziłem, nie polecam
Policjant zajrzy do auta i zada pytanie. Nie znasz odpowiedzi – mandat
Policjant zajrzy do auta i zada pytanie. Nie znasz odpowiedzi – mandat
Zabierają kierowcom kluczyki. Policja mówi, kiedy można tak postąpić
Zabierają kierowcom kluczyki. Policja mówi, kiedy można tak postąpić
Verstappen dominuje we Włoszech. W McLarenie znów problemy
Verstappen dominuje we Włoszech. W McLarenie znów problemy
Są zdjęcia nowego Clio. Renault nie utrzymało tajemnicy
Są zdjęcia nowego Clio. Renault nie utrzymało tajemnicy
Pierwszy kontakt: Nowy VW ID. Polo i spółka to zapowiedź miejskich aut za 100 tys. zł. Widziałem czworaczki, którymi ma jeździć Europa
Pierwszy kontakt: Nowy VW ID. Polo i spółka to zapowiedź miejskich aut za 100 tys. zł. Widziałem czworaczki, którymi ma jeździć Europa
Ostateczne potwierdzenie. Niemiecki gigant ma duże problemy
Ostateczne potwierdzenie. Niemiecki gigant ma duże problemy
Rowerzyści zapominają, a mandaty są jak dla kierowców. Nawet 2,5 tys.
Rowerzyści zapominają, a mandaty są jak dla kierowców. Nawet 2,5 tys.