Nowy Volkswagen Tiguan (2015) oficjalnie zaprezentowany [aktualizacja]

Nowy Volkswagen Tiguan został oficjalnie zaprezentowany przed publiczną premierą, która będzie miała miejsce na targach samochodowych we Frankfurcie.

Obraz
Mariusz Zmysłowski

Nowy crossover Volkswagena bazuje konstrukcyjnie na platformie MQB. Dzięki temu mimo zwiększenia rozmiarów auta, udało się zredukować jego masę. Nowy Tiguan waży w zależności od porównywanych wersji nawet do 50 kg mniej niż generacja, która wkrótce zejdzie ze sceny.

Obraz

Volkswagen Tiguan, który na dniach będzie miał swoją publiczną premierę jest dłuższy od poprzednika o 60 mm, jest 30 mm szerszy i 33 mm niższy. Wewnątrz jest nieco więcej miejsca niż w obecnej generacji, ponieważ zwiększony został rozstaw osi. Wartość tego wymiaru wzrosła o 77 mm i teraz będzie równa 2681 mm. Dzięki temu ilość miejsca na kolana została zwiększona o 29 mm.

Niemiecki producent nadał przestrzeni w środku auta nieco elastyczności. Tylna kanapa jest niesymetrycznie dzielona, a jej segmenty można niezależnie przesuwać w zakresie 180 mm. Dzięki temu łatwo zwiększymy pojemność bagażnika. Mieści on od 520 do 615 l w zależności od ustawienia kanapy. Maksymalny rozmiar przestrzeni bagażowej wynosi 1615 l.

Obraz

Co ciekawe, Volkswagen planuje wprowadzić 7-miejscową wersję Tiguana. Będzie ona bazowała na przedłużonym nadwoziu. Auto ma być dostępne na rynku chińskim i amerykańskim.

Na razie nie znamy gamy jednostek napędowych dla powyższych rynków. Wiadomo za to jakie silniki trafią pod maski Tiguanów szturmujących europejskie salony. Silniki benzynowe będą oferowane z następującymi poziomami mocy: 125, 150, 180 i 220 KM. Diesle mają być dostępne w wersjach 115-, 150-, 190- i 240-konnej.

Naturalnie jak na crossovera przystało, Tiguan zostanie uzbrojony w napęd na cztery koła. Będzie to jednak wariant oferowany wyłącznie z mocniejszymi jednostkami napędowymi. Podstawowe Tiguany zostaną wyposażone wyłącznie w napęd na przód. Tiguan ma być w stanie holować przyczepy o masie do 2,5 ton.

Obraz

Jak dobry będzie Tiguan w terenie? Kąt natarcia ma wynosić w tym wozie 25,6°, a kąt zejścia 18,3°. Dane te tyczą się odmiany z opcjonalnym pakietem terenowym.

Po szkicach przedstawionych na dobę przed oficjalną premierą można było spodziewać się czegoś więcej. Volkswagen złożył obietnicę, której nie dotrzymał. Auto na rysunku było bardzo dynamiczne, wręcz agresywne i monumentalne. Tymczasem Tiguan, którego teraz zobaczyliśmy jest... senny. Nawet pokazany na ilustracjach pakiet R-Line niewiele w tej kwestii pomaga. A miało być tak pięknie.

Czy mamy się czuć oszukani? Cóż, szkice i wizualizacje komputerowe zawsze nieco wyolbrzymiają cechy, które producent chce podkreślić w nadchodzącym modelu. Szkoda, że tak mało z tych efektownych ilustracji trafia do salonów.

Nowy Volkswagen Tiguan (2015) - oficjalna galeria zdjęć

  • Obraz
  • Obraz
  • Obraz
  • Obraz
  • Obraz
  • Obraz
  • Obraz
  • Obraz
  • Obraz
  • Obraz
  • Obraz
  • Obraz
  • Obraz
  • Obraz
  • Obraz
  • Obraz
  • Obraz
  • Obraz
  • Obraz
  • Obraz
  • Obraz
  • Obraz
  • Obraz
[1/23] Źródło zdjęć: |

[aktualizacja 15 września]

Volkswagen już po premierze podstawowego Tiguana zaprezentował związane z nim materiały wideo:

2016 Volkswagen Tiguan R-Line - Exterior

2016 Volkswagen Tiguan R-Line - Interior

2016 Volkswagen Tiguan R-Line video debut

Volkswagen Tiguan GTE

Obraz

Znacznie ciekawszą nowością niż materiały filmowe, która pojawiła się chwilę po prezentacji standardowego Tiguana jest jego wersja GTE. Volkswagen od razu wystrzelił ze wszystkich dział na raz i zaprezentował podstawową wersję swojego crossovera, pakiet R-line, a także odmianę zelektryfikowaną.

Tiguan GTE jest hybrydą, która dysponuje silnikiem benzynowym o pojemności 1,4 l, generującym 156 KM oraz jednostką elektryczną. W sumie cały system dostarcza 218 KM. Silnik elektryczny jest zabudowany w jednej obudowie z 6-biegową automatyczną przekładnią dwusprzęgłową.

Obraz

Akumulatory litowo-jonowe mają tu pojemność energetyczną wynoszącą 13 kWh. Pozwalają one na przejechanie w trybie czysto elektrycznym do 50 km. Co ciekawe, auto doładowuje się nie tylko w wyniku hamowania oraz przez ładowanie z gniazdka. Źródłem energii są też ogniwa fotowoltaniczne zamontowane na dachu. W idealnych warunkach mogą one w ciągu roku są one w stanie wygenerować całkowity ładunek wystarczający do przejechania około 1000 km.

W trybie hybrydowym Tiguan wymaga zaledwie 1,9 l benzyny do pokonania 100 km. Jednocześnie minimalny czas przyspieszenia do setki wynosi tu 8,1 s. Prędkość maksymalna Tiguana GTE wynosi 200 km/h.

Volkswagen Tiguan GTE (2015) - galeria zdjęć

  • Obraz
  • Obraz
  • Obraz
  • Obraz
  • Obraz
  • Obraz
  • Obraz
  • Obraz
  • Obraz
  • Obraz
  • Obraz
  • Obraz
  • Obraz
  • Obraz
  • Obraz
  • Obraz
  • Obraz
  • Obraz
  • Obraz
  • Obraz
  • Obraz
  • Obraz
  • Obraz
  • Obraz
  • Obraz
  • Obraz
[1/26] Źródło zdjęć: |
Źródło artykułu: WP Autokult

Wybrane dla Ciebie

Ostateczne potwierdzenie. Niemiecki gigant ma duże problemy
Ostateczne potwierdzenie. Niemiecki gigant ma duże problemy
Mandat dla rowerzysty jak dla kierowcy. Niektóre kary mogą zaskoczyć
Mandat dla rowerzysty jak dla kierowcy. Niektóre kary mogą zaskoczyć
Ulubieniec Polaków zyska nowy napęd. Znamy datę premiery
Ulubieniec Polaków zyska nowy napęd. Znamy datę premiery
Fiat Grande Panda potaniał. Ofertę uzupełnił prosty silnik
Fiat Grande Panda potaniał. Ofertę uzupełnił prosty silnik
Wywiad: To on odpowiada za projekt BMW Neue Klasse. "Szansa jedna na pokolenie, by zacząć od czystej kartki papieru"
Wywiad: To on odpowiada za projekt BMW Neue Klasse. "Szansa jedna na pokolenie, by zacząć od czystej kartki papieru"
​Pierwszy kontakt z nowym BMW iX3: nadal chcesz tego diesla? [wideo]
​Pierwszy kontakt z nowym BMW iX3: nadal chcesz tego diesla? [wideo]
Duster i Bigster z nowym napędem. To będą mistrzowie oszczędzania
Duster i Bigster z nowym napędem. To będą mistrzowie oszczędzania
Wyższa stawka za badanie techniczne. Ministerstwo podało konkretną datę
Wyższa stawka za badanie techniczne. Ministerstwo podało konkretną datę
Pierwsza jazda: Kia Sportage po liftingu - coś trzeba było zrobić
Pierwsza jazda: Kia Sportage po liftingu - coś trzeba było zrobić
Roman Forbrich o imporcie aut z Dubaju i samym arabskim mieście. Nie wyobraża sobie jednej rzeczy
Roman Forbrich o imporcie aut z Dubaju i samym arabskim mieście. Nie wyobraża sobie jednej rzeczy
Sprawdzają każdą umowę. 351 tys. Polaków zapłaci wysoką karę
Sprawdzają każdą umowę. 351 tys. Polaków zapłaci wysoką karę
Droższe "blachy", dowód rejestracyjny i prawo jazdy. Idą zmiany przepisów
Droższe "blachy", dowód rejestracyjny i prawo jazdy. Idą zmiany przepisów