Nowy Volkswagen Jetta 1,4 TSI 150 KM Highline (2015) - pierwsza jazda po liftingu

Volkswagen przeprowadził lifting modelu Jetta. Sprawdziliśmy co zmieniło się w niemieckim sedanie.

Zdjęcie ilustracyjne do artykułu
Mariusz Zmysłowski

Nowy Volkswagen Jetta 1,4 TSI 150 KM Highline (2015) - pierwsza jazda

Zdjęcie ilustracyjne do artykułu

Auto nieco urosło. Jettcie przybyło 15 mm, ale wynika to jedynie z zastosowania nowych, nieco bardziej obszernych atrap zderzaków. Wymiary wewnętrzne i rozstaw osi pozostały bez zmian. Od zewnątrz sedana Volkswagena od wersji sprzed liftingu odróżnimy przede wszystkim dzięki nieco innym światłom, reflektorom przeciwmgielnym oraz opcjonalnym biksenonom i LED-om.

W środku Volkswagen wprowadził nowe wzory dekoracji oraz zegary w tubach, które mają wyglądać trochę bardziej dynamicznie niż tarcze na płaskim panelu. Ważniejszą zmianą jest kolorowy ekran komputera pokładowego. Nowe są także kierownice oferowane w tym modelu przez Volkswagena.

Dla potencjalnych klientów bardziej istotne jest powiększenie otworu wsadowego do bagażnika. Został on nieco rozciągnięty w dół. Dzięki temu korzystanie z kufra w sedanie będzie teraz trochę wygodniejsze.

Zdjęcie ilustracyjne do artykułu

Pozostałe zmiany są związane przede wszystkim z wciąż zmieniającymi się, coraz bardziej wymagającymi normami określającymi bezpieczeństwo i emisję spalin. Dlatego np. przemodelowanie zderzaków nie miało za zadanie jedynie odświeżyć wyglądu Jetty, ale również zredukować współczynnik oporu powietrza. Udało się go zmniejszyć o 10 procent, co oczywiście przełożyło się na poprawę zużycia paliwa w przypadku wszystkich silników. Warto jednak pamiętać, że zmianę odczujemy tu dopiero po przekroczeniu prędkości między 80 a 90 km/h.

By poprawić wyniki badań emisji spalin Volkswagen odświeżył też silniki. Teraz wszystkie jednostki w gamie Jetty spełniają normę Euro 6. W skład oferty motorów wchodzą 3 silniki benzynowe o mocach od 105 do 150 KM oraz dwa diesle rozwijające 110 i 150 KM.

Zdjęcie ilustracyjne do artykułu

Niemiecki producent poprawił w swoim samochodzie także bezpieczeństwo. Ponieważ lifting to nie czas na udoskonalanie konstrukcji, Volkswagen skupił się na różnego rodzaju systemach, które obecnie mają duży wpływ na oceny np. w testach Euro NCAP. Dlatego na pokładzie znalazła się między innymi kontrola martwej strefy, która ma zintegrowany Rear Traffic Alert. System ten pomaga wyjechać tyłem na ruchliwą ulicę dzięki obserwacji obszaru w promieniu do 40 metrów. Samochód może poinformować kierowcę, że nie ma wystarczająco dużo miejsca, by bezpiecznie włączyć się do ruchu. Jeśli kierowca nie będzie reagował, w krytycznej sytuacji system zatrzyma auto i nie dopuści do wypadku.

Czujniki badające ruch znalazły się także z przodu Jetty. Sedana Volkswagena można wyposażyć w Front Assist, który pomaga uniknąć najechania na inny pojazd.

Zdjęcie ilustracyjne do artykułu

W Polsce nowa Jetta oferowana jest w trzech wersjach wyposażeniowych: Trendline, Comfortline i Highline. W podstawowej otrzymamy między innymi system ESC, czołowe, boczne i kurtynowe poduszki powietrzne, radio RCD 210, system start-stop, klimatyzację Climatic, komputer pokładowy i dojazdowe koło zapasowe. Za tak wyposażone auto z bazową jednostką 1,2 TSI o mocy 105 KM Volkswagen chce 69 290 zł.

Na pierwszym spotkaniu z odświeżoną Jettą na krótką przejażdżkę zabrałem wersję z silnikiem benzynowym 1,4 TSI o mocy 150 KM. Auto było wyposażone w 7-biegową skrzynię DSG.

Zdjęcie ilustracyjne do artykułu

Nierówne drogi prowadzące przez mazowieckie wioski wystawiły na niełatwą próbę zawieszenie. Okazało się ono zaskakująco komfortowe. Nierówności tłumiło skutecznie i cicho.

Przy spokojnej jeździe podobne wrażenie pozostawił po sobie silnik. Jak na ten segment, w Jettcie było naprawdę cicho. Wciśnięcie gazu w podłogę nie wywoływało natychmiastowego kopnięcia bo redukcja przeprowadzana była raczej z naciskiem na płynność niż szybkość, ale ten drugi parametr i tak można tu uznać za zadowalający.

Auto, które widzicie na zdjęciach wyposażone jest na poziomie Highline, co w połączeniu z mocnym silnikiem i automatyczną skrzynią biegów daje cenę wynoszącą 90 990 zł. Dodatkowo Volkswagen dołożył tutaj pakiet Style o wartości 3890 zł (m.in. reflektory biksenonowe z funkcją dynamicznego doświetlania zakrętów, LED-y do jazdy dziennej, obręcze 17-calowe, sportowe zawieszenie obniżone o 15 mm) oraz pakiet Zimowy za 2320 zł (podgrzewane fotele, podgrzewane dysze spryskiwaczy, spryskiwacze reflektorów, kontrolka poziomu płynu do spryskiwacza).

Zdjęcie ilustracyjne do artykułu

W Polsce z pewnością Jetta nie będzie cieszyć się tak dużą popularnością jak blisko spokrewniony z nią Golf. Jednak na bardziej eleganckiego sedana z pewnością również znajdą się chętni.

Więcej o nowym Volkswagenie Jettcie przeczytacie u nas w pełnym teście już wkrótce.

PLUSY:

Cicha praca zawieszenia

Cichy i dynamiczny silnik

Przestronne wnętrze

MINUSY:

Wciąż mały otwór wsadowy do bagażnika ze względu na rodzaj nadwozia

Za mało wysokiej jakości materiałów w wersji Highline

  • Zdjęcie ilustracyjne do artykułu
  • Zdjęcie ilustracyjne do artykułu
  • Zdjęcie ilustracyjne do artykułu
  • Zdjęcie ilustracyjne do artykułu
  • Zdjęcie ilustracyjne do artykułu
  • Zdjęcie ilustracyjne do artykułu
  • Zdjęcie ilustracyjne do artykułu
  • Zdjęcie ilustracyjne do artykułu
  • Zdjęcie ilustracyjne do artykułu
  • Zdjęcie ilustracyjne do artykułu
  • Zdjęcie ilustracyjne do artykułu
  • Zdjęcie ilustracyjne do artykułu
  • Zdjęcie ilustracyjne do artykułu
  • Zdjęcie ilustracyjne do artykułu
  • Zdjęcie ilustracyjne do artykułu
  • Zdjęcie ilustracyjne do artykułu
  • Zdjęcie ilustracyjne do artykułu
  • Zdjęcie ilustracyjne do artykułu
[1/18] Źródło zdjęć: |

Nowy Volkswagen Jetta 1,4 TSI 150 KM Highline (2015) - dane techniczne

Testowany egzemplarz: Volkswagen Jetta 1,4 TSI 150 KM Highline
Silnik i napęd
Układ i doładowanie:R4, turbodoładowane
Rodzaj paliwa:Benzyna
Ustawienie:Poprzecznie
Rozrząd:DOHC 16V
Objętość skokowa:1395 cm3
Stopień sprężania:10,5
Moc maksymalna:150 KM przy 5000-6000 rpm
Moment maksymalny:250 Nm przy 1500-3000 rpm
Objętościowy wskaźnik mocy:107 KM/l
Skrzynia biegów:Automatyczna (DSG), 7-biegowa
Typ napędu:Przedni (FWD)
Hamulce przednie:Tarczowe, wentylowane
Hamulce tylne:Tarczowe
Zawieszenie przednie:b.d.
Zawieszenie tylne:b.d.
Układ kierowniczy:Wspomagany
Średnica zawracania:11,1 m
Koła, ogumienie przednie:225/45 R17
Koła, ogumienie tylne:225/45 R17
Masy i wymiary
Typ nadwozia:Sedan
Liczba drzwi:4
Współczynnik oporu Cd (Cx):b.d.
Masa własna:1347kg
Stosunek masy do mocy:9 kg/KM
Długość:4659 mm
Szerokość:2020 mm z lusterkami
Wysokość:1482 mm
Rozstaw osi:2651 mm
Rozstaw kół przód/tył:1535/1538 mm
Pojemność zbiornika paliwa:55 l
Pojemność bagażnika:510 l
Osiągi
Katalogowo:Pomiar własny:
Przyspieszenie 0-100 km/h:8,6 s
Prędkość maksymalna:220 km/h
Zużycie paliwa (miasto):6,2 l/100 kmb.d.
Zużycie paliwa (trasa):4,4 l/100 kmb.d.
Zużycie paliwa (mieszane):5,1 l/100 km
Emisja CO2:117 g/km
Test zderzeniowy Euro NCAP:Nie testowano
Cena
Testowany egzemplarz:ok. 100 000 zł
Model od:69 290 zł
Wersja silnikowa od:78 190 zł

Wybrane dla Ciebie

Mandat dla rowerzysty jak dla kierowcy. Niektóre kary mogą zaskoczyć
Mandat dla rowerzysty jak dla kierowcy. Niektóre kary mogą zaskoczyć
Ulubieniec Polaków zyska nowy napęd. Znamy datę premiery
Ulubieniec Polaków zyska nowy napęd. Znamy datę premiery
Fiat Grande Panda potaniał. Ofertę uzupełnił prosty silnik
Fiat Grande Panda potaniał. Ofertę uzupełnił prosty silnik
Wywiad: To on odpowiada za projekt BMW Neue Klasse. "Szansa jedna na pokolenie, by zacząć od czystej kartki papieru"
Wywiad: To on odpowiada za projekt BMW Neue Klasse. "Szansa jedna na pokolenie, by zacząć od czystej kartki papieru"
​Pierwszy kontakt z nowym BMW iX3: nadal chcesz tego diesla? [wideo]
​Pierwszy kontakt z nowym BMW iX3: nadal chcesz tego diesla? [wideo]
Duster i Bigster z nowym napędem. To będą mistrzowie oszczędzania
Duster i Bigster z nowym napędem. To będą mistrzowie oszczędzania
Wyższa stawka za badanie techniczne. Ministerstwo podało konkretną datę
Wyższa stawka za badanie techniczne. Ministerstwo podało konkretną datę
Pierwsza jazda: Kia Sportage po liftingu - coś trzeba było zrobić
Pierwsza jazda: Kia Sportage po liftingu - coś trzeba było zrobić
Roman Forbrich o imporcie aut z Dubaju i samym arabskim mieście. Nie wyobraża sobie jednej rzeczy
Roman Forbrich o imporcie aut z Dubaju i samym arabskim mieście. Nie wyobraża sobie jednej rzeczy
Sprawdzają każdą umowę. 351 tys. Polaków zapłaci wysoką karę
Sprawdzają każdą umowę. 351 tys. Polaków zapłaci wysoką karę
Droższe "blachy", dowód rejestracyjny i prawo jazdy. Idą zmiany przepisów
Droższe "blachy", dowód rejestracyjny i prawo jazdy. Idą zmiany przepisów
"Mogą demoralizować kierowców". Ekspert o projekcie zmian w przepisach
"Mogą demoralizować kierowców". Ekspert o projekcie zmian w przepisach