VW uzupełnia gamę nowego Golfa o silniki 1.0. Jest znacznie taniej

Polski oddział Volkswagena opublikował pełny cennik Golfa ósmej generacji. Oprócz promocyjnych cen obowiązujących dla wszystkich wariantów znajdziemy w nim również nieobecne dotychczas silniki 1.0, które są znacznie tańszą opcją od większych 1.5.

Cennik nowego Golfa startuje teraz z niższego pułapuCennik nowego Golfa startuje teraz z niższego pułapu
Źródło zdjęć: © Fot. Mateusz Lubczański
Aleksander Ruciński

W momencie rynkowego debiutu nowego Golfa przedstawiciele Volkswagena informowali, że w późniejszym okresie oferta zostanie uzupełniona także o tańsze wersje z mniejszymi silnikami 1.0.

Przypominamy, że za podstawową, niedostępną dotychczas wersję wyposażenia nazwaną po prostu Golf w połączeniu z bazową do niedawna jednostką 1.5 130 KM i 6-biegową manualną przekładnią trzeba wyłożyć 91 990 zł, podczas gdy takie samo auto, tyle że z motorem 1.0 TSI 90 KM i 5-biegową przekładnią wyceniono na 75 490 zł. Do wyboru jest jeszcze mocniejsze 1.0 TSI 110 KM i 6-biegowa skrzynia za 78 890 zł - podejrzewamy, że będzie to chętnie wybierany wariant.

Tak wygląda bazowa wersja golfa
Tak wygląda bazowa wersja golfa © Fot. Zrzut ekranu/VW.pl

Kwoty pojawiły się w najnowszych cennikach marki, choć widnieją tam z gwiazdką, pod którą zawarto następującą informację: "Silniki 1.0 TSI będą dostępne do zamawiania w późniejszym terminie. O szczegóły zapytaj sprzedawcę."

Oznacza to, że wiemy, ile trzeba będzie zapłacić za najtańszego Golfa, lecz póki co nadal nie możemy go kupić. Zapewne zmieni się to w najbliższych miesiącach. Chętnych będzie raczej sporo, gdyż Golf z jednostką 1.0 jest znacznie tańszy od tego z silnikiem 1.5, który jak dotąd był jedynym benzyniakiem dostępnym w gamie modelu.

Przedstawione ceny są cenami bazowymi, które teraz zostały jednak czasowo obniżone o dobre kilka tysięcy złotych. Za najtańszego Golfa (gdy będzie już można go zamawiać) zapłacimy 69 490 zł. Co dostaniemy w zamian? Podstawowe oświetlenie LED, multifunkcyjną, ale plastikową kierownicę, system Lane Assist, system wykrywania pieszych, system wykrywania zmęczenia kierowcy, automatyczną klimatyzację, czy cyfrowe zegary.

A tak prezentuje się wnętrze bazowego Golfa.
A tak prezentuje się wnętrze bazowego Golfa. © fot. zrzut z konfiguratora Volkswagen

Co ważne, czasowa obniżka objęła też pozostałe jednostki, wliczając w to wspomniane 1.5 TSI o raz 2.0 TDI. Pełny cennik znajdziecie tutaj. Oznacza to np., że za topową odmianę Style ze 150-konnym dieslem 2.0 TDI oraz 7-stopniowym automatem DSG zamiast 128 990 zł trzeba wyłożyć 122 990 zł.

Wybrane dla Ciebie

Jeśli nagrywasz policjanta, nie mów mu jednej rzeczy
Jeśli nagrywasz policjanta, nie mów mu jednej rzeczy
Kolejna podwyżka stawek za przejazd autostradą A2. To już druga w tym roku
Kolejna podwyżka stawek za przejazd autostradą A2. To już druga w tym roku
Tak wygląda Škoda Octavia przyszłości. Nie ma mowy o żadnym SUV-ie
Tak wygląda Škoda Octavia przyszłości. Nie ma mowy o żadnym SUV-ie
Koniec rosyjskiego eldorado. Ogromny spadek sprzedaży chińskich aut
Koniec rosyjskiego eldorado. Ogromny spadek sprzedaży chińskich aut
Sprawdziłem całoroczne opony latem. Test w warunkach drogowych
Sprawdziłem całoroczne opony latem. Test w warunkach drogowych
Cupra Tindaya to nowa wizja przyszłości marki. Kierowcy nie zastąpi tryb autonomiczny
Cupra Tindaya to nowa wizja przyszłości marki. Kierowcy nie zastąpi tryb autonomiczny
Oto nowe Renault Clio. Pod maską duży silnik palący 3,9 l/100 km
Oto nowe Renault Clio. Pod maską duży silnik palący 3,9 l/100 km
Relacja z targów IAA 2025: kolejna odsłona wojny Europa kontra Chiny
Relacja z targów IAA 2025: kolejna odsłona wojny Europa kontra Chiny
Koncern zmienił zdanie. Jednak będą auta spalinowe
Koncern zmienił zdanie. Jednak będą auta spalinowe
Nie znał nowych przepisów. Za głupi żart grozi mu 5 lat więzienia
Nie znał nowych przepisów. Za głupi żart grozi mu 5 lat więzienia
Nowe Porsche 911 Turbo S już wycenione w Polsce. Było drogo, jest jeszcze drożej
Nowe Porsche 911 Turbo S już wycenione w Polsce. Było drogo, jest jeszcze drożej
Dacia Duster z pakietem Sleep. Sprawdziłem, nie polecam
Dacia Duster z pakietem Sleep. Sprawdziłem, nie polecam