Nowy Seat Leon już na drogach. Wielbiciele poprzedniej generacji mogą czuć jednak niedosyt

Czwarta generacja Seata Leona nareszcie wyjechała na opustoszałe, hiszpańskie ulice. Z tej okazji producent pochwalił się nowymi fotografiami, na których widać auto w jego naturalnym środowisku. A w takiej scenerii nowy kompakt zdecydowanie zyskuje.

Nowy Seat Leon wygląda dobrze, ale wielbiciele poprzedniej generacji mogą czuć się nieco zawiedzeni.Nowy Seat Leon wygląda dobrze, ale wielbiciele poprzedniej generacji mogą czuć się nieco zawiedzeni.
Źródło zdjęć: © mat. prasowe
Aleksander Ruciński

Sądząc po komentarzach w dniu premiery, nowy Leon nie zrobił na publiczności wielkiego wrażenia - ot, kolejne wcielenie hiszpańskiego brata Golfa, które nie wyróżnia się przesadnie ani na tle koncernowego rodzeństwa, ani poprzedniej generacji.

Od debiutu minęło jednak już trochę czasu, a Seat nareszcie postanowił zaprezentować model w naturalnym środowisku. Może to kwestia udanych fotografii prasowych, ale po dwóch miesiącach od debiutu, nowy Leon podoba mi się bardziej niż w dniu premiery.

Wszystko jest jednak kwestią gustu, a każdy z was może to samodzielnie zweryfikować i wyrobić sobie własne zdanie, klikając w obszerną galerię na końcu tego artykułu. Czas przejść do kwestii obiektywnych. Jedną z nich jest fakt, że to najbardziej zaawansowana i dopracowana generacja w całej historii modelu.

Zdjęcie ilustracyjne do artykułu
© mat. prasowe

Koncern Volkswagena wyłożył na ten projekt aż 1,1 mld euro, licząc, że inwestycja zwróci się jeszcze szybciej niż w przypadku poprzednika - trzeciej generacji, która okazała się najpopularniejszym Seatem od początku istnienia marki. Przyjemny wygląd idzie tu w parze ze znacznie ciekawszym niż dotychczas wnętrzem, lepszym wyposażeniem i nowymi opcjami napędu, więc szanse na sukces są spore.

Warto przypomnieć, że klienci będą mogli wybierać spośród silników benzynowych o mocy od 90 do 190 KM, diesli generujących 115 i 150 KM oraz hybrydy plug-in opartej na jednostce 1.4 TSI o łącznej mocy 204 KM. Ten sam zestaw, choć w 245-konnej specyfikacji - znajdziemy zresztą również w nowej Cuprze.

Zdjęcie ilustracyjne do artykułu
© mat. prasowe

Leon jest też większy niż dotychczas - rozstaw osi zwiększono o 5 cm, a ogólną długość o 9 cm. Odczują to szczególnie pasażerowie tylnej kanapy. Bagażnik hatchbacka pomieści 380 litrów, a kombi 617 litrów. Mimo najbardziej młodzieńczego charakteru spośród kompaktów grupy Volkswagena, jest to bardzo praktyczne auto. Świadczą o tym również detale, takie jak np. mocowania isofix na przednim fotelu pasażera.

Sukces nowego Leona zależy jednak przede wszystkim od cen, a te póki co nadal pozostają nieznane. Nowy Golf i Octavia nie należą do najtańszych. Seat zapewne podzieli ich los. Pytanie tylko, gdzie dokładnie uplasuje się w tym gronie. Odpowiedź powinniśmy poznać już niebawem.

  • Zdjęcie ilustracyjne do artykułu
  • Zdjęcie ilustracyjne do artykułu
  • Zdjęcie ilustracyjne do artykułu
  • Zdjęcie ilustracyjne do artykułu
  • Zdjęcie ilustracyjne do artykułu
  • Zdjęcie ilustracyjne do artykułu
  • Zdjęcie ilustracyjne do artykułu
  • Zdjęcie ilustracyjne do artykułu
  • Zdjęcie ilustracyjne do artykułu
  • Zdjęcie ilustracyjne do artykułu
  • Zdjęcie ilustracyjne do artykułu
  • Zdjęcie ilustracyjne do artykułu
  • Zdjęcie ilustracyjne do artykułu
  • Zdjęcie ilustracyjne do artykułu
  • Zdjęcie ilustracyjne do artykułu
  • Zdjęcie ilustracyjne do artykułu
  • Zdjęcie ilustracyjne do artykułu
  • Zdjęcie ilustracyjne do artykułu
  • Zdjęcie ilustracyjne do artykułu
  • Zdjęcie ilustracyjne do artykułu
  • Zdjęcie ilustracyjne do artykułu
  • Zdjęcie ilustracyjne do artykułu
  • Zdjęcie ilustracyjne do artykułu
  • Zdjęcie ilustracyjne do artykułu
  • Zdjęcie ilustracyjne do artykułu
  • Zdjęcie ilustracyjne do artykułu
  • Zdjęcie ilustracyjne do artykułu
  • Zdjęcie ilustracyjne do artykułu
  • Zdjęcie ilustracyjne do artykułu
  • Zdjęcie ilustracyjne do artykułu
  • Zdjęcie ilustracyjne do artykułu
  • Zdjęcie ilustracyjne do artykułu
  • Zdjęcie ilustracyjne do artykułu
  • Zdjęcie ilustracyjne do artykułu
  • Zdjęcie ilustracyjne do artykułu
  • Zdjęcie ilustracyjne do artykułu
  • Zdjęcie ilustracyjne do artykułu
  • Zdjęcie ilustracyjne do artykułu
  • Zdjęcie ilustracyjne do artykułu
  • Zdjęcie ilustracyjne do artykułu
  • Zdjęcie ilustracyjne do artykułu
  • Zdjęcie ilustracyjne do artykułu
  • Zdjęcie ilustracyjne do artykułu
  • Zdjęcie ilustracyjne do artykułu
  • Zdjęcie ilustracyjne do artykułu
  • Zdjęcie ilustracyjne do artykułu
  • Zdjęcie ilustracyjne do artykułu
  • Zdjęcie ilustracyjne do artykułu
  • Zdjęcie ilustracyjne do artykułu
  • Zdjęcie ilustracyjne do artykułu
  • Zdjęcie ilustracyjne do artykułu
  • Zdjęcie ilustracyjne do artykułu
  • Zdjęcie ilustracyjne do artykułu
  • Zdjęcie ilustracyjne do artykułu
  • Zdjęcie ilustracyjne do artykułu
  • Zdjęcie ilustracyjne do artykułu
  • Zdjęcie ilustracyjne do artykułu
  • Zdjęcie ilustracyjne do artykułu
  • Zdjęcie ilustracyjne do artykułu
  • Zdjęcie ilustracyjne do artykułu
  • Zdjęcie ilustracyjne do artykułu
  • Zdjęcie ilustracyjne do artykułu
  • Zdjęcie ilustracyjne do artykułu
  • Zdjęcie ilustracyjne do artykułu
  • Zdjęcie ilustracyjne do artykułu
  • Zdjęcie ilustracyjne do artykułu
  • Zdjęcie ilustracyjne do artykułu
  • Zdjęcie ilustracyjne do artykułu
  • Zdjęcie ilustracyjne do artykułu
  • Zdjęcie ilustracyjne do artykułu
  • Zdjęcie ilustracyjne do artykułu
  • Zdjęcie ilustracyjne do artykułu
  • Zdjęcie ilustracyjne do artykułu
  • Zdjęcie ilustracyjne do artykułu
  • Zdjęcie ilustracyjne do artykułu
  • Zdjęcie ilustracyjne do artykułu
  • Zdjęcie ilustracyjne do artykułu
  • Zdjęcie ilustracyjne do artykułu
  • Zdjęcie ilustracyjne do artykułu
  • Zdjęcie ilustracyjne do artykułu
  • Zdjęcie ilustracyjne do artykułu
  • Zdjęcie ilustracyjne do artykułu
  • Zdjęcie ilustracyjne do artykułu
[1/83] Źródło zdjęć: |
Źródło artykułu: WP Autokult

Wybrane dla Ciebie

Ostateczne potwierdzenie. Niemiecki gigant ma duże problemy
Ostateczne potwierdzenie. Niemiecki gigant ma duże problemy
Mandat dla rowerzysty jak dla kierowcy. Niektóre kary mogą zaskoczyć
Mandat dla rowerzysty jak dla kierowcy. Niektóre kary mogą zaskoczyć
Ulubieniec Polaków zyska nowy napęd. Znamy datę premiery
Ulubieniec Polaków zyska nowy napęd. Znamy datę premiery
Fiat Grande Panda potaniał. Ofertę uzupełnił prosty silnik
Fiat Grande Panda potaniał. Ofertę uzupełnił prosty silnik
Wywiad: To on odpowiada za projekt BMW Neue Klasse. "Szansa jedna na pokolenie, by zacząć od czystej kartki papieru"
Wywiad: To on odpowiada za projekt BMW Neue Klasse. "Szansa jedna na pokolenie, by zacząć od czystej kartki papieru"
​Pierwszy kontakt z nowym BMW iX3: nadal chcesz tego diesla? [wideo]
​Pierwszy kontakt z nowym BMW iX3: nadal chcesz tego diesla? [wideo]
Duster i Bigster z nowym napędem. To będą mistrzowie oszczędzania
Duster i Bigster z nowym napędem. To będą mistrzowie oszczędzania
Wyższa stawka za badanie techniczne. Ministerstwo podało konkretną datę
Wyższa stawka za badanie techniczne. Ministerstwo podało konkretną datę
Pierwsza jazda: Kia Sportage po liftingu - coś trzeba było zrobić
Pierwsza jazda: Kia Sportage po liftingu - coś trzeba było zrobić
Roman Forbrich o imporcie aut z Dubaju i samym arabskim mieście. Nie wyobraża sobie jednej rzeczy
Roman Forbrich o imporcie aut z Dubaju i samym arabskim mieście. Nie wyobraża sobie jednej rzeczy
Sprawdzają każdą umowę. 351 tys. Polaków zapłaci wysoką karę
Sprawdzają każdą umowę. 351 tys. Polaków zapłaci wysoką karę
Droższe "blachy", dowód rejestracyjny i prawo jazdy. Idą zmiany przepisów
Droższe "blachy", dowód rejestracyjny i prawo jazdy. Idą zmiany przepisów