Nowy samochód Kena Blocka na Gymkhanę 7 

W siódmej części słynnej Gymkhany Ken Block przesiada się z samochodu rajdowego, na wyścigowy. Ale za to jaki!

Obraz
Marcin Łobodziński

Ford Mustang Hoonicorn RTR, bo tak brzmi nazwa tego cacka, został przygotowany przez firmy Hoonigan RD oraz RTR wspólnie z Kenem Blockiem. Auto powstawało przez dwa lata w Charlotte w Karolinie Północnej. Oparty na Fordzie Mustangu 1965 notchback wóz ma silnik Forda Roush Yates V8 o pojemności 6,7 l i mocy 845 KM. I tu ciekawostka, bo napęd przenoszony jest na cztery koła (!) przez wyczynową przekładnię Sadev. Opony o rozmiarze 295/30/18 przygotowała firma Pirelli na specjalne zamówienie Blocka.

Obraz

Jestem podekscytowany mogąc zaprezentować to auto szerokiej publiczności na targach SEMA na stoisku Forda. Jest to projekt, nad którym pracowałem przez dwa lata i oglądanie tego auta w pełnej okazałości oraz prowadzenie go w Gymkhanie 7 jest niesamowitym uczuciem. Wiedziałem, że współpraca z Vaughnem Gittin Jr’em oraz jego teamem RTR była dobrym wyborem, jako że Mustangi to ich świat, a przy tym projekcie przebili samych siebie. Staranność wykonania zarówno jeśli chodzi o mechanikę auta, jak i jego karoserię jest powalająca. Jest to bez wątpienia najlepsze auto do Gymkhany, jakie kiedykolwiek miałem. – mówi Ken Block.

HOONICORN RTR - SPECYFIKACJA:

SILNIK: Ford Roush Yates 6,7 l V8, 845 KM

NAPĘD: 6-biegowa skrzynia Sadev SC90-24, napęd na 4 koła, hydrauliczny system hamulca ręcznego

ZAWIESZENIE: komponenty i geometria specjalnie opracowane przez ASD Motorsports

BODY: nadwozie Forda Mustang 1965 zaprojektowane przez RTR, Kena Blocka oraz Hoonigan RD, w pełni rurowe zawieszenie ASD Motorsports, klatka bezpieczeństwa oraz słupki drzwi ASD Motorsports, panele obudowy z włókna węglowego RTR

FELGI: fifteen52 three-piece R40, 18” x 10.5”

OPONY: Pirelli Trofeo R, 295/30/18, mieszanka na zamówienie Kena Blocka

Ken Block Spied Filming Gymkhana 7

Źródło artykułu: WP Autokult

Wybrane dla Ciebie

Ma być jak w Japonii. Władze UE zmieniają zdanie co do samochodów
Ma być jak w Japonii. Władze UE zmieniają zdanie co do samochodów
Kultowa marka z USA wraca. Niemcy wykorzystali trend Trumpa
Kultowa marka z USA wraca. Niemcy wykorzystali trend Trumpa
Pierwszy Delphi Art Car pokazany podczas wyścigu górskiego
Pierwszy Delphi Art Car pokazany podczas wyścigu górskiego
Miejsca do lądowania. Armia nie korzystała z nich 20 lat
Miejsca do lądowania. Armia nie korzystała z nich 20 lat
Pięć "stówek" miesięcznie i jeździsz wygodnym autem. Presja działa
Pięć "stówek" miesięcznie i jeździsz wygodnym autem. Presja działa
Zostały po zamachu na WTC. Samochody, do których nikt nie wrócił
Zostały po zamachu na WTC. Samochody, do których nikt nie wrócił
Na którym biegu auto pali najmniej? Sprawdziliśmy i wiemy dokładnie
Na którym biegu auto pali najmniej? Sprawdziliśmy i wiemy dokładnie
"Wilcze oczy" coraz częściej przy polskich drogach. Zobacz, czym są
"Wilcze oczy" coraz częściej przy polskich drogach. Zobacz, czym są
Nowy obowiązek w samochodach. UE już podała, kiedy zacznie obowiązywać
Nowy obowiązek w samochodach. UE już podała, kiedy zacznie obowiązywać
Wielki powrót Testarossy. Ferrari 849 to nowa hiperhybryda z Maranello
Wielki powrót Testarossy. Ferrari 849 to nowa hiperhybryda z Maranello
To koniec Jeepa Wranglera w Polsce. Ostatnie egzemplarze na sprzedaż
To koniec Jeepa Wranglera w Polsce. Ostatnie egzemplarze na sprzedaż
Test: Ineos Grenadier – jeszcze lepszy i do tego tańszy
Test: Ineos Grenadier – jeszcze lepszy i do tego tańszy