Nowy Peugeot 508 już w salonach. Mamy cennik

Nowy Peugeot 508 przez ludzi z branży motoryzacyjnej okrzyknięty premierą roku i najładniejszym samochodem w swojej klasie jest już dostępny w sprzedaży w Polsce. Mamy jego cennik, więc znamy wszystkie szczegóły.

Nowy Peugeot 508Nowy Peugeot 508
Źródło zdjęć: © fot. mat. prasowe
Marcin Łobodziński

Samochód jest oferowany w Polsce w czterech standardowych wersjach wyposażenia (Active, Allure, GT Line i GT) oraz w jednej limitowanej linii First Edition, sprzedawanej już od jakiegoś czasu. O ile jednak ta specyfikacja kosztuje od 200 tys. zł, o tyle bazowa wersja nowego Peugeota 508 została wyceniona na 123 900 zł. Co otrzymamy za tę kwotę?

Wyposażenie nowego Peugeota 508

Przede wszystkim auto z silnikiem Diesla Blue HDI o mocy 130 KM. Motor ma pojemność 1,6 litra i jako jedyny w ofercie jest dostępny z przekładnią manualną. Automat kosztuje 8000 zł, co podnosi cenę do 131 900 zł – dokładnie tyle kosztuje 180-konna benzyna, standardowo z automatem.

Nowy Peugeot 508
Nowy Peugeot 508 © fot. mat. prasowe

Podstawowa wersja Active oferuje wyposażenie w zupełności wystarczające do normalnej eksploatacji auta tej klasy. Standard obejmuje bowiem m.in. tempomat, czujniki parkowania z tyłu, system ostrzegania przed kolizją z funkcją autonomicznego hamowania, detektor uwagi kierowcy, system utrzymania pasa ruchu i rozpoznawania ograniczeń prędkości, a także aluminiowe obręcze kół, dwustrefową klimatyzację, bezkluczykowy dostęp do auta, cyfrowe wskaźniki i-Cockpit czy multimedia z 8-calowym ekranem.

Do podstawowej wersji Active można dokupić reflektory diodowe za 5000 zł (standard w trzeciej wersji GT Line) czy adaptacyjne zawieszenie za 3400 zł, które jest standardem w każdej wersji benzynowej. Dopłaty wymagają także adaptacyjny tempomat i czujniki parkowania z przodu z kamerą cofania. Za lakier niemetalizowany dopłacicie 600 zł, natomiast metalizowany jest w cenie od 2700 do 3500 zł.

Nowy Peugeot 508
Nowy Peugeot 508 © fot. mat. prasowe

Nowy Peugeot 508 ma kilka ciekawych opcji lub elementów wyposażenia standardowego wyższych specyfikacji. Są to na przykład fotele przygotowane wspólnie z towarzystwem AGR (czyli specjalistami od kręgosłupa) czy system Night Vision z kamerą na podczerwień, ostrzegający o przebywających na drodze lub w jej pobliżu ludziach lub zwierzętach niewidocznych dla kierowcy.

Warto też zaznaczyć, że Peugeot daje duży wybór tapicerek - jak w samochodach premium. W ofercie jest aż pięć wersji skórzanych i dwie półskórzane. Klienci wybiorą jeden z dziesięciu lakierów. Szkoda, że Francuzi zrezygnowali z żywych kolorów. Aż cztery to odcienie szarości, do tego dwa rodzaje bieli, jeden czarny i dwa mało intensywne niebieskie. Osobom, które chcą się wyróżnić w tłumie samochodów tej klasy pozostaje tylko czerwień.

Wybór silników nowego Peugeota 508

Choć od dawna krzyczy się o końcu diesli, Peugeot oferuje do nowego 508 aż trzy silniki zasilane olejem napędowym i dwa benzynowe. Diesle mają pojemność 1,6 l i moc 130 KM oraz 2,0 l i moc 160 lub 180 KM. Jednostki benzynowe mają zawsze pojemność 1,6 litra i moc 180 lub 225 KM. Jedyny silnik występujący z przekładnią manualną to diesel 1,6.

Nowy Peugeot 508
Nowy Peugeot 508 © fot. mat. prasowe

Oczywiście najdynamiczniejszą odmianą jest mocniejsza wersja benzynowa. Według danych katalogowych do 100 km/h rozpędza się w czasie 7,3 s. Słabsza, 180-konna wersja potrzebuje na to 0,5 s więcej. Diesel o tej samej mocy przyspiesza do setki w 8,3 s. Natomiast różnica pomiędzy automatem i manualem w najsłabszej wersji wysokoprężnej wynosi 0,3 s na korzyć ręcznej przekładni. Natomiast najoszczędniejszy jest 130-konny diesel z automatem. Producent deklaruje średnie spalanie na poziomie 3,7 l/100 km.

Wybrane dla Ciebie

Ostateczne potwierdzenie. Niemiecki gigant ma duże problemy
Ostateczne potwierdzenie. Niemiecki gigant ma duże problemy
Mandat dla rowerzysty jak dla kierowcy. Niektóre kary mogą zaskoczyć
Mandat dla rowerzysty jak dla kierowcy. Niektóre kary mogą zaskoczyć
Ulubieniec Polaków zyska nowy napęd. Znamy datę premiery
Ulubieniec Polaków zyska nowy napęd. Znamy datę premiery
Fiat Grande Panda potaniał. Ofertę uzupełnił prosty silnik
Fiat Grande Panda potaniał. Ofertę uzupełnił prosty silnik
Wywiad: To on odpowiada za projekt BMW Neue Klasse. "Szansa jedna na pokolenie, by zacząć od czystej kartki papieru"
Wywiad: To on odpowiada za projekt BMW Neue Klasse. "Szansa jedna na pokolenie, by zacząć od czystej kartki papieru"
​Pierwszy kontakt z nowym BMW iX3: nadal chcesz tego diesla? [wideo]
​Pierwszy kontakt z nowym BMW iX3: nadal chcesz tego diesla? [wideo]
Duster i Bigster z nowym napędem. To będą mistrzowie oszczędzania
Duster i Bigster z nowym napędem. To będą mistrzowie oszczędzania
Wyższa stawka za badanie techniczne. Ministerstwo podało konkretną datę
Wyższa stawka za badanie techniczne. Ministerstwo podało konkretną datę
Pierwsza jazda: Kia Sportage po liftingu - coś trzeba było zrobić
Pierwsza jazda: Kia Sportage po liftingu - coś trzeba było zrobić
Roman Forbrich o imporcie aut z Dubaju i samym arabskim mieście. Nie wyobraża sobie jednej rzeczy
Roman Forbrich o imporcie aut z Dubaju i samym arabskim mieście. Nie wyobraża sobie jednej rzeczy
Sprawdzają każdą umowę. 351 tys. Polaków zapłaci wysoką karę
Sprawdzają każdą umowę. 351 tys. Polaków zapłaci wysoką karę
Droższe "blachy", dowód rejestracyjny i prawo jazdy. Idą zmiany przepisów
Droższe "blachy", dowód rejestracyjny i prawo jazdy. Idą zmiany przepisów