Nowy Peugeot 208 już w polskich salonach

Mniejszy, lżejszy, ładniejszy - tymi trzema słowami można scharakteryzować nowego Peugeota 208, który wjeżdża właśnie do polskich salonów. Przyjrzyjmy się bliżej cennikowi ujawnionemu przez producenta.

Peugeot 208Peugeot 208
Marek Adamowicz

Mniejszy, lżejszy, ładniejszy - tymi trzema słowami można scharakteryzować nowego Peugeota 208, który wjeżdża właśnie do polskich salonów. Przyjrzyjmy się bliżej cennikowi ujawnionemu przez producenta.

W porównaniu z poprzednikiem samochód stracił 7 cm długości i 1 cm w wysokości. Kuracja odchudzająca pomogła zmniejszyć masę o pokaźne 110 kg. Zmiany nie wpłynęły na funkcjonalność małego lwa. Design samochodu został zaprojektowany z werwą oraz polotem, co powinno jeszcze bardziej kusić potencjalnych klientów.

Pod maskę mogą trafić cztery silniki benzynowe – 1,0 o mocy 68 KM i 95 Nm, 1,2 (82 KM, 118 Nm), 1,4 (95 KM, 136 Nm) i turbodoładowany 1,6 THP (155 KM i 260 Nm). Klienci preferujący silniki wysokoprężne znajdą w cenniku trzy pozycje: 1,4 HDI o mocy 68 KM i 160 Nm, słabszy 1,6 e-HDI (92 KM i 230 Nm) lub mocniejszy 1,6 e-HDI (115 KM i 270 Nm).

Wyposażenie samochodu zostało podzielone na trzy poziomy: Access, Active i Allure. Peugeot 208 Access ma m.in. w ABS, ASR,ESP, 6 poduszek powietrznych, centralny zamek, elektryczne szyby z przodu, tylną kanapę ze składanym oparciem, komputer pokładowy czy pełnowymiarowe koło zapasowe. 3-drzwiowy Access dostępny jest z najsłabszymi silnikami: benzynowym 1,0 i 1,4 HDI.

Środkowy poziom dorzuca dodatkowo również: reflektory przeciwmgielne, elektrycznie sterowane i podgrzewane lusterka boczne, zamykany schowek przed pasażerem, manualną klimatyzację, asymetrycznie dzieloną tylną kanapę, radio CD/MP3 z gniazdem AUX i sterowaniem z kierownicy, klamki zewnętrzne w kolorze nadwozia. Również w 3-drzwiowej wersji Active dostępne są dwa silniki: benzynowy 1,2 i słabszy wysokoprężny 1,6 e-HDI.

Najdroższy w cenniku jest Allure. Peugeot oferuje w nim w standardzie jeszcze dwustrefową automatyczną klimatyzację, multimedialny system z 7-calowym ekranem dotykowym, skórzaną kierownicę, przyciemnione szyby boczne i tylną, 16-calowe felgi ze stopów lekkich, czujniki deszczu, lusterko wsteczne fotochromatyczne czy światła do jazdy dziennej wykonane w technice LED. 3-drzwiowego Peugeota 208 Allure można zamówić z jednym z trzech silników: 1,6 120 KM i 1,6 THP 155 KM albo ze słabszą odmianą silnika 1,6 e-HDI.

Zamawiający model z pięciorgiem drzwi ma większą możliwość wyboru wersji silnikowej. W podstawowym poziomie Access oferowana jest dodatkowo benzynowa jednostka 1,4 95 KM. Active zyskuje dodatkowo najsłabsze silniki benzynowe i diesle. Najdroższy poziom nie różni się niczym.

Najskromniej wyposażony 3-drzwiowy Peugeot 208 z silnikiem benzynowym 1,0 68 KM kosztuje 39 900 zł. Kto chce mieć ten silnik z bogatszym wyposażeniem, musi zdecydować się na zakup auta 5-drzwiowego, które wycenione zostało na 47 500 zł.

3-drzwiowy Active kosztuje od 48 700 zł (1,2 82 KM) do 59 600 zł (1,6 e-HDI 92 KM). Słabszy diesel dostępny jest również z najdroższym poziomem Allure – dopłata 7500 zł. Tutaj do wyboru są także najmocniejsze jednostki: 1,6 VTI (60 300 zł), 1,6 THP (66 300 zł) lub 1,6 e-HDI 115 KM (70 100 zł).

Nadwozie 5-drzwiowe w odmianie Access oferowane jest z trzema silnikami: 1,0 VTI, 1,4 VTI i 1,4 HDI. Za najsłabszego benzyniaka trzeba zapłacić 42 900 zł, a za diesla 53 400 zł. Ceny środkowego poziomu wyposażenia Peugeota 208 5D kształtują się od 47 500 zł za wersję z najsłabszym silnikiem benzynowym do 60 800 zł za auto ze słabszą odmianą silnika 1,6 e-HDI o mocy 92 KM. Wersja Allure dostępna jest z czterema silnikami: 1,4 95 KM (55 400 zł), 1,6 120 KM (59 500 zł) 1,6 e-HDI 92 KM (66 300 zł) i 1,6 e-HDI 115 KM (69 300 zł).

Lista dodatkowego wyposażenia dla wszystkich trzech wersji jest krótka i obejmuje alarm (700 zł) i lakier metalizowany (1800 zł). Wraz z silnikiem 1,6 e-HDI (w obu odmianach) oferowany jest również system Start & Stop. Każdy Peugeot 208 jest objęty gwarancją na mechanikę na 3 lata, ograniczoną limitem 100 000 km.

  • Peugeot 208
  • Peugeot 208
  • Peugeot 208
  • Peugeot 208
  • Peugeot 208
  • Peugeot 208
  • Peugeot 208
  • Peugeot 208
  • Peugeot 208
  • Peugeot 208
[1/10] Peugeot 208 Źródło zdjęć: |

Źródło: Peugeot

Źródło artykułu: WP Autokult

Wybrane dla Ciebie

Relacja z targów IAA 2025: kolejna odsłona wojny Europa kontra Chiny
Relacja z targów IAA 2025: kolejna odsłona wojny Europa kontra Chiny
Koncern zmienił zdanie. Jednak będą auta spalinowe
Koncern zmienił zdanie. Jednak będą auta spalinowe
Nie znał nowych przepisów. Za głupi żart grozi mu 5 lat więzienia
Nie znał nowych przepisów. Za głupi żart grozi mu 5 lat więzienia
Nowe Porsche 911 Turbo S już wycenione w Polsce. Było drogo, jest jeszcze drożej
Nowe Porsche 911 Turbo S już wycenione w Polsce. Było drogo, jest jeszcze drożej
Dacia Duster z pakietem Sleep. Sprawdziłem, nie polecam
Dacia Duster z pakietem Sleep. Sprawdziłem, nie polecam
Policjant zajrzy do auta i zada pytanie. Nie znasz odpowiedzi – mandat
Policjant zajrzy do auta i zada pytanie. Nie znasz odpowiedzi – mandat
Zabierają kierowcom kluczyki. Policja mówi, kiedy można tak postąpić
Zabierają kierowcom kluczyki. Policja mówi, kiedy można tak postąpić
Verstappen dominuje we Włoszech. W McLarenie znów problemy
Verstappen dominuje we Włoszech. W McLarenie znów problemy
Są zdjęcia nowego Clio. Renault nie utrzymało tajemnicy
Są zdjęcia nowego Clio. Renault nie utrzymało tajemnicy
Pierwszy kontakt: Nowy VW ID. Polo i spółka to zapowiedź miejskich aut za 100 tys. zł. Widziałem czworaczki, którymi ma jeździć Europa
Pierwszy kontakt: Nowy VW ID. Polo i spółka to zapowiedź miejskich aut za 100 tys. zł. Widziałem czworaczki, którymi ma jeździć Europa
Ostateczne potwierdzenie. Niemiecki gigant ma duże problemy
Ostateczne potwierdzenie. Niemiecki gigant ma duże problemy
Rowerzyści zapominają, a mandaty są jak dla kierowców. Nawet 2,5 tys.
Rowerzyści zapominają, a mandaty są jak dla kierowców. Nawet 2,5 tys.