Nowy Mercedes-AMG E63 (2017) - premiera

Po kilku miesiącach od premiery nowej E-klasy, Mercedes nareszcie zaprezentował topowe wydanie modelu, czyli E63 AMG. Auto szokuje osiągami i zaskakuje standardowym napędem na cztery koła.

Obraz
Aleksander Ruciński

Mercedes przedstawia nowe E63 AMG jako jedną z najbardziej zaawansowanych technologicznie propozycji w tym segmencie. Auto znacząco różni się od poprzednika nie tylko pod względem stylistyki, czy wyposażenia, ale przede wszystkim nowej, lżejszej konstrukcji, która w połączeniu z mocnym napędem owocuje oszałamiającymi osiągami.

Pod maską znajdziemy 4-litrowy motor V8 znany już z innych Mercedesów. W standardowym wydaniu E63 AMG generuje on 563 BHP mocy i 750 Nm maksymalnego momentu obrotowego. W przeciwieństwie do poprzedników, zamiast napędu na tył, zastosowano standardowy napęd na cztery koła 4MATIC. Rozwiązanie to zapewnia odpowiednią przyczepność, która owocuje świetnymi czasami sprintów. Osiągnięcie setki trwa zaledwie 3,5 sekundy!

Chętni na więcej mogą zdecydować się na jeszcze ostrzejszą odmianę "S", która może pochwalić się mocą 603 BHP i maksymalnym momentem obrotowym na poziomie 850 Nm. W przypadku tego wariantu setka pojawi się na liczniku po 3,4 sekundy, a prędkość maksymalna wyniesie 310 km/h.

Obraz

Za przeniesienie napędu na wszystkie koła odpowiada 9-biegowa przekładnia AMG Speedshift. Co ważne, nowy E63 AMG został wyposażony w rozwiązania pozwalające na dowolny rozdział momentu obrotowego pomiędzy przednią i tylną osią. W skrajnych przypadkach, całość może trafiać wyłącznie na tylne koła. Mowa tu o trybie drift, który znajdziemy m.in. w Focusie RS. W przypadku Mercedesa rozwiązanie to oznacza wykorzystywanie wyłącznie tylnego napędu.

The new Mercedes-AMG E 63 S 4MATIC+ – Trailer – Mercedes-Benz original

Wiemy już, że E63 AMG zapewni wiele emocji związanych z jazdą. A co ze stylistyką? Jak widać, Mercedes ponownie nie zawiódł, schludnie łącząc elegancję ze sportem. Dotyczy to zarówno wnętrza jak i nadwozia. Oprócz topowego wyposażenia możemy liczyć na skóry, włókno węglowe i aluminium. Nadwozie natomiast ozdobiono delikatnymi spojlerami.

Obraz

Wydaje się, że będzie to idealna propozycja dla szukających limuzyny z osiągami supersamochodu. Niestety jeszcze nie wiemy ile trzeba będzie zapłacić za nowe E63 AMG. Oficjalna premiera nastąpi podczas listopadowego salonu w Los Angeles. Sprzedaż ruszy natomiast dopiero wiosną przyszłego roku. Wydaje się jednak, że jest na co czekać.

  • Obraz
  • Obraz
  • Obraz
  • Obraz
  • Obraz
  • Obraz
  • Obraz
  • Obraz
  • Obraz
  • Obraz
  • Obraz
  • Obraz
  • Obraz
  • Obraz
  • Obraz
  • Obraz
  • Obraz
  • Obraz
  • Obraz
  • Obraz
  • Obraz
  • Obraz
  • Obraz
  • Obraz
  • Obraz
  • Obraz
  • Obraz
  • Obraz
  • Obraz
  • Obraz
  • Obraz
  • Obraz
  • Obraz
  • Obraz
  • Obraz
  • Obraz
  • Obraz
  • Obraz
  • Obraz
  • Obraz
  • Obraz
  • Obraz
[1/42] Źródło zdjęć: |

Wybrane dla Ciebie

Ostateczne potwierdzenie. Niemiecki gigant ma duże problemy
Ostateczne potwierdzenie. Niemiecki gigant ma duże problemy
Mandat dla rowerzysty jak dla kierowcy. Niektóre kary mogą zaskoczyć
Mandat dla rowerzysty jak dla kierowcy. Niektóre kary mogą zaskoczyć
Ulubieniec Polaków zyska nowy napęd. Znamy datę premiery
Ulubieniec Polaków zyska nowy napęd. Znamy datę premiery
Fiat Grande Panda potaniał. Ofertę uzupełnił prosty silnik
Fiat Grande Panda potaniał. Ofertę uzupełnił prosty silnik
Wywiad: To on odpowiada za projekt BMW Neue Klasse. "Szansa jedna na pokolenie, by zacząć od czystej kartki papieru"
Wywiad: To on odpowiada za projekt BMW Neue Klasse. "Szansa jedna na pokolenie, by zacząć od czystej kartki papieru"
​Pierwszy kontakt z nowym BMW iX3: nadal chcesz tego diesla? [wideo]
​Pierwszy kontakt z nowym BMW iX3: nadal chcesz tego diesla? [wideo]
Duster i Bigster z nowym napędem. To będą mistrzowie oszczędzania
Duster i Bigster z nowym napędem. To będą mistrzowie oszczędzania
Wyższa stawka za badanie techniczne. Ministerstwo podało konkretną datę
Wyższa stawka za badanie techniczne. Ministerstwo podało konkretną datę
Pierwsza jazda: Kia Sportage po liftingu - coś trzeba było zrobić
Pierwsza jazda: Kia Sportage po liftingu - coś trzeba było zrobić
Roman Forbrich o imporcie aut z Dubaju i samym arabskim mieście. Nie wyobraża sobie jednej rzeczy
Roman Forbrich o imporcie aut z Dubaju i samym arabskim mieście. Nie wyobraża sobie jednej rzeczy
Sprawdzają każdą umowę. 351 tys. Polaków zapłaci wysoką karę
Sprawdzają każdą umowę. 351 tys. Polaków zapłaci wysoką karę
Droższe "blachy", dowód rejestracyjny i prawo jazdy. Idą zmiany przepisów
Droższe "blachy", dowód rejestracyjny i prawo jazdy. Idą zmiany przepisów