Nowy Mercedes-AMG C63 będzie czterocylindrową hybrydą?

Wszystko na to wskazuje. Zapowiedzi sprzed kilku miesięcy o planowanej hybrydyzacji gamy AMG zdają się potwierdzać. Według brytyjskiego magazynu Autocar model C63 AMG wraz z najnowszą generacją pożegna potężne V8 na rzecz czterocylindrowego benzyniaka wspartego jednostką elektryczną.

Żegnaj V8. Czas na hybrydy.Żegnaj V8. Czas na hybrydy.
Źródło zdjęć: © mat.prasowe
Aleksander Ruciński

Nowa odsłona największego rywala BMW M3 oraz Audi RS4 jest obecnie rozwijana przez inżynierów z Affalterbach. Jeśli wszystko pójdzie zgodnie z planem, auto zadebiutuje w okolicach 2022 roku, całkowicie zmieniając dotychczasowe oblicze AMG. Sportowy oddział Mercedesa, który poza najmniejszymi, kompaktowymi modelami słynął ze stosowania potężnych silników V8 (dawniej także V12), przerzuci się na hybrydy.

Za bazę posłużyć ma tutaj dwulitrowy, czterocylindrowy silnik benzynowy o oznaczeniu M139. Obecnie jest on stosowany w kompaktach AMG takich jak A 45, czy CLA 45 i dzięki mocy 421 KM zasługuje na miano najmocniejszej czterocylindrówki na świecie. Mimo niewielkiej pojemności już sam w sobie zapewnia więcej niż wystarczające osiągi. Po połączeniu go z jednostką elektryczną moc może przekroczyć nawet 500 KM. Warto wspomnieć, że oferowana obecnie najmocniejsza odmiana C63 S, napędzana 4-litrowym V8 generuje równe 510 KM.

Podejrzewamy, że C63 będzie początkiem nowej, hybrydowej ery AMG. Po 2022 roku do oferty zaczną zapewne dołączać kolejne modele wyposażone w podobne rozwiązania. Wiele wskazuje na to, że wysilona dwulitrówka stanie się nową bazą dla większości sportowych modeli Mercedesa. A jeszcze niedawno niektórzy śmiali się z Volvo...

Według magazynu Autocar poza standardową hybrydą planowane są także odmiany typu plug-in oraz tzw. miękkie hybrydy, które najprawdopodobniej zagoszczą w nieco słabszych modelach AMG takich jak C43 AMG, E 53 AMG, czy GLC 43 AMG. Czy tego chcemy, czy nie - tak wygląda przyszłość motoryzacji.

Źródło artykułu: WP Autokult

Wybrane dla Ciebie

Trzy godziny zamiast pięciu. Nie mamy się czego wstydzić
Trzy godziny zamiast pięciu. Nie mamy się czego wstydzić
To on wykręcił rekord na Nordschleife. Jörg Bergmeister o kulisach prac nad nowym Porsche 911 Turbo S
To on wykręcił rekord na Nordschleife. Jörg Bergmeister o kulisach prac nad nowym Porsche 911 Turbo S
Potwierdzono datę. Idą wielkie zmiany w rejestracji aut
Potwierdzono datę. Idą wielkie zmiany w rejestracji aut
Widzisz taką żółtą lampkę? To oznacza nadchodzące wydatki
Widzisz taką żółtą lampkę? To oznacza nadchodzące wydatki
Szykują się nowe zasady dopłat. Koniec wsparcia dla "chińczyków"
Szykują się nowe zasady dopłat. Koniec wsparcia dla "chińczyków"
Ma być jak w Japonii. Władze UE zmieniają zdanie co do samochodów
Ma być jak w Japonii. Władze UE zmieniają zdanie co do samochodów
Renault Clio IV (2012-2019) - opinie i typowe usterki
Renault Clio IV (2012-2019) - opinie i typowe usterki
Kultowa marka z USA wraca. Niemcy wykorzystali trend Trumpa
Kultowa marka z USA wraca. Niemcy wykorzystali trend Trumpa
Pierwszy Delphi Art Car pokazany podczas wyścigu górskiego
Pierwszy Delphi Art Car pokazany podczas wyścigu górskiego
Miejsca do lądowania. Armia nie korzystała z nich 20 lat
Miejsca do lądowania. Armia nie korzystała z nich 20 lat
Pięć "stówek" miesięcznie i jeździsz wygodnym autem. Presja działa
Pięć "stówek" miesięcznie i jeździsz wygodnym autem. Presja działa
Zostały po zamachu na WTC. Samochody, do których nikt nie wrócił
Zostały po zamachu na WTC. Samochody, do których nikt nie wrócił