WAŻNE
TERAZ

Rosyjskie drony naruszyły przestrzeń powietrzną Polski

Zdjęcie ilustracyjne do artykułu

Nowy Lexus UX, czyli udoskonalona wersja miejskiego crossovera

Julian Grabowski

Lexus UX został zaprezentowany w 2019 roku i do dziś jest jedną z ciekawszych pozycji w swoim segmencie podwyższonych aut kategorii premium. Jednak Lexus nie zostaje w tyle. Od lata 2022 roku będzie można zamówić uaktualnionego, nowego Lexusa UX. Jakie zaszły w nim zamiany?

Lexus UX nabrał dodatkowych, sportowych wrażeń. Teraz oprócz wersji wyposażenia Elegance, Business, Prestige, F SPORT, czy najbogatszej Omotenashi, będzie też dostępna nowa stylistyka – F SPORT Design. W ramach tego pakietu dostaniemy czarną atrapę chłodnicy ze wzorem kratki i czarną osłonę w okolicach świateł przeciwmgłowych w przednim zderzaku.

Z tyłu pojawił się zderzak znany nam z linii F SPORT, spojler oraz czarne wykończenia wokół kloszy lamp. Auto w tym pakiecie dostanie 18-calowe aluminiowe felgi o dziesięciu ramionach, także pokrytych czarnym lakierem. W standardzie wersji F SPORT Design znajdziemy m.in. tapicerkę ze skóry syntetycznej, podgrzewane przednie fotele i kierownicę, czy dwustrefową klimatyzację automatyczną z technologią oczyszczania powietrza Nanoe®.

Największą zmianą jest wprowadzenie dotykowego ekranu do obsługi multimediów, zamiast wykorzystywanego wcześniej touchpada. W tym celu ekran konsoli został przysunięty, a wielkość ekranu będzie zależna od wersji wyposażania – od 8 do 12,3 cala. Nowe multimedia będą także obsługiwać bezprzewodowo system Apple CarPlay oraz przy użyciu kabla Android Auto.

Po wyborze wersji Prestige, F-Sport i Omontenashi standardem będzie 12,3-calowy centralny ekran HD. System działa szybciej, a nawigacja na podkładzie komunikuję się z chmurą, na bieżąco przekazując informacje o ruchu drogowym. Ciekawa sprawa, jeśli chcecie uniknąć korków. Dodatkowo komputer pokładowy jest też w stanie uzyskać informacje o cenach na stacjach paliw.

Specjalnie opracowana aplikacja mobilna Lexus Link pozwala z kolei na zdalnie operowanie wybranymi funkcjami. Przy jej pomocy otworzymy samochód i schłodzimy lub ogrzejemy wnętrze przed podróżą. Lexus UX jest ponadto wyposażony w jeden port USB-A w konsoli centralnej oraz dwa porty USB-C.

Nad bezpieczeństwem czuwa wiele elektronicznych rozwiązań technologicznych, dostępnych kompleksowo w ramach pakietu Lexus Safety System +. Mowa np. o systemie monitorowania tzw. martwego pola, technologii samodzielnego zatrzymania (RCTAB) czy systemie ostrzegania o ruchu poprzecznym.

Do wyboru jest teraz jeszcze więcej więcej kolorów nadwozia. Paleta została rozszerzona o lakier Sonic Platinum, który dzięki zaawansowanej technologii Lexusa powoduje, że linie na karoserii są podkreślone przez efekt blasków i cieni.

Lexusa UX będzie można zamówić w dwóch wersjach silnikowych. Hybrydowy UX 250h wykorzystuje sprawdzony hybrydowy napęd Lexusa, gdzie dwulitrowy silnik, wraz z elektrycznymi motorami, produkuje 184 KM. W benzynowym UX 200 moc wynosi 173 KM i jest produkowana również z dwulitrowego silnika.

Odświeżony Lexus UX może pochwalić się usprawnionymi multimediami, nowym systemem łączności oraz atrakcyjną, nową wersją wyposażenia F SPORT Design. Trzeba przyznać, że ten japoński crossover klasy premium nigdy nie był bardziej atrakcyjny niż teraz.

Źródło artykułu: WP Autokult

Wybrane dla Ciebie

Jeśli nagrywasz policjanta, nie mów mu jednej rzeczy
Jeśli nagrywasz policjanta, nie mów mu jednej rzeczy
Kolejna podwyżka stawek za przejazd autostradą A2. To już druga w tym roku
Kolejna podwyżka stawek za przejazd autostradą A2. To już druga w tym roku
Tak wygląda Škoda Octavia przyszłości. Nie ma mowy o żadnym SUV-ie
Tak wygląda Škoda Octavia przyszłości. Nie ma mowy o żadnym SUV-ie
Koniec rosyjskiego eldorado. Ogromny spadek sprzedaży chińskich aut
Koniec rosyjskiego eldorado. Ogromny spadek sprzedaży chińskich aut
Sprawdziłem całoroczne opony latem. Test w warunkach drogowych
Sprawdziłem całoroczne opony latem. Test w warunkach drogowych
Cupra Tindaya to nowa wizja przyszłości marki. Kierowcy nie zastąpi tryb autonomiczny
Cupra Tindaya to nowa wizja przyszłości marki. Kierowcy nie zastąpi tryb autonomiczny
Oto nowe Renault Clio. Pod maską duży silnik palący 3,9 l/100 km
Oto nowe Renault Clio. Pod maską duży silnik palący 3,9 l/100 km
Relacja z targów IAA 2025: kolejna odsłona wojny Europa kontra Chiny
Relacja z targów IAA 2025: kolejna odsłona wojny Europa kontra Chiny
Test: Mini Countryman C – dzieci dorastają, ale pewne rzeczy się nie zmieniają
Test: Mini Countryman C – dzieci dorastają, ale pewne rzeczy się nie zmieniają
Koncern zmienił zdanie. Jednak będą auta spalinowe
Koncern zmienił zdanie. Jednak będą auta spalinowe
Nie znał nowych przepisów. Za głupi żart grozi mu 5 lat więzienia
Nie znał nowych przepisów. Za głupi żart grozi mu 5 lat więzienia
Nowe Porsche 911 Turbo S już wycenione w Polsce. Było drogo, jest jeszcze drożej
Nowe Porsche 911 Turbo S już wycenione w Polsce. Było drogo, jest jeszcze drożej