Nowy Land Rover Defender otrzyma pneumatyczne zawieszenie

Land Rover Defender to jedna z największych legend motoryzacji. Pierwsza generacja była produkowana przez kilka dekad, a już niebawem doczekamy się jej następcy. Do premiery pozostało niewiele czasu i choć auto nie zadebiutowało jeszcze oficjalnie, wiemy o nim już całkiem sporo.

Zakamuflowany egzemplarz testowy w swoim żywiole.Zakamuflowany egzemplarz testowy w swoim żywiole.
Źródło zdjęć: © mat.prasowe
Aleksander Ruciński

Andy Deeks, szef działu odpowiadającego za trwałość i niezawodność nowego Defendera, zdradził magazynowi Autocar kilka szczegółów technicznych, które mogą zaskoczyć tradycjonalistów. Jak się okazuje, najnowsze wcielenie brytyjskiej terenówki będzie oferowane z pneumatycznym zawieszeniem, tak szeroko stosowanym w luksusowych SUV-ach, wliczając w to oczywiście Range Rovera.

Puryści nie mają jednak powodów do zmartwień. Nie będzie to bowiem jedyna dostępna opcja. Na rynek trafią także wersje z klasycznym podwoziem, które powinno znacznie lepiej sprawdzać się w najtrudniejszych warunkach. W końcu prostota i wytrzymałość były największymi zaletami poprzednika.

Te cechy powinny wyróżniać także najnowszą konstrukcję. Podzespoły zawieszenia zostaną bowiem znacząco wzmocnione. To samo tyczy się wszystkich śrub zastosowanych w konstrukcji, która z kolei zostanie oparta na aluminiowej płycie D7U. Auto ma być na razie dostępne w dwóch wersjach nadwozia - trzydrziowej 90 oraz pięciodrzwiowej 110. Niewykluczone, że kiedyś do oferty dołączy także dłuższy wariant 130.

Zdjęcie ilustracyjne do artykułu
© mat.prasowe

Jeśli chodzi o nowości - znamy także rozmiary kół. Standardowo Defender będzie wyjeżdżał z fabryki na 18-calowym zestawie. W niektórych, bardziej terenowych odmianach, dostępne będą także koła o średnicy 22 cali. Debiut nowego Land Rovera poprzedzony jest setkami rygorystycznych testów. Egzemplarze przedprodukcyjne pokonały już 1,2 mln kilometrów w najtrudniejszych warunkach, co pozwala sądzić, że nowa odsłona legendy sprosta oczekiwaniom klientów.

Wybrane dla Ciebie

Koncern zmienił zdanie. Jednak będą auta spalinowe
Koncern zmienił zdanie. Jednak będą auta spalinowe
Nie znał nowych przepisów. Za głupi żart grozi mu 5 lat więzienia
Nie znał nowych przepisów. Za głupi żart grozi mu 5 lat więzienia
Nowe Porsche 911 Turbo S już wycenione w Polsce. Było drogo, jest jeszcze drożej
Nowe Porsche 911 Turbo S już wycenione w Polsce. Było drogo, jest jeszcze drożej
Policjant zajrzy do auta i zada pytanie. Nie znasz odpowiedzi – mandat
Policjant zajrzy do auta i zada pytanie. Nie znasz odpowiedzi – mandat
Zabierają kierowcom kluczyki. Policja mówi, kiedy można tak postąpić
Zabierają kierowcom kluczyki. Policja mówi, kiedy można tak postąpić
Verstappen dominuje we Włoszech. W McLarenie znów problemy
Verstappen dominuje we Włoszech. W McLarenie znów problemy
Są zdjęcia nowego Clio. Renault nie utrzymało tajemnicy
Są zdjęcia nowego Clio. Renault nie utrzymało tajemnicy
Pierwszy kontakt: Nowy VW ID. Polo i spółka to zapowiedź miejskich aut za 100 tys. zł. Widziałem czworaczki, którymi ma jeździć Europa
Pierwszy kontakt: Nowy VW ID. Polo i spółka to zapowiedź miejskich aut za 100 tys. zł. Widziałem czworaczki, którymi ma jeździć Europa
Ostateczne potwierdzenie. Niemiecki gigant ma duże problemy
Ostateczne potwierdzenie. Niemiecki gigant ma duże problemy
Rowerzyści zapominają, a mandaty są jak dla kierowców. Nawet 2,5 tys.
Rowerzyści zapominają, a mandaty są jak dla kierowców. Nawet 2,5 tys.
Ulubieniec Polaków zyska nowy napęd. Znamy datę premiery
Ulubieniec Polaków zyska nowy napęd. Znamy datę premiery
Fiat Grande Panda potaniał. Ofertę uzupełnił prosty silnik
Fiat Grande Panda potaniał. Ofertę uzupełnił prosty silnik