WAŻNE
TERAZ

Polska wygrywa z Finlandią - taką reprezentację chcemy oglądać!

Nowy Land Rover Defender nie jest tani, ale i tak będzie hitem - polskie ceny

Najnowsza odsłona Defendera nareszcie wjedzie do polskich salonów. To nowoczesna terenówka, która znacząco różni się charakterem od poprzednika. Nie jest już prostym, spartańskim wozem, a zaawansowaną technicznie, dobrze wyposażoną maszyną, co znajduje swoje odzwierciedlenie w cenie.

To właśnie droższa i praktyczniejsza odmiana 110 powinna cieszyć się większym powodzeniem wśród klientów.To właśnie droższa i praktyczniejsza odmiana 110 powinna cieszyć się większym powodzeniem wśród klientów.
Źródło zdjęć: © mat.prasowe
Aleksander Ruciński

Jak na razie w salonach znajdziemy dwa warianty nadwozia - trzydrzwiowy 90 oraz pięciodrzwiowy 110. W przyszłości dołączy do nich także najdłuższa odmiana 130. Na razie skupmy się jednak na mniejszych i tańszych (co nie znaczy, że tanich) propozycjach. Za bazowy wariant będzie trzeba zapłacić 241 900 złotych.

W zamian otrzymamy wersję 90 z 2-litrowym, 200-konnym silnikiem diesla. Dalej mamy 240-konną jednostkę wysokoprężną za równe 261 tysięcy oraz 300-konnego benzyniaka o takiej samej pojemności i w tej samej cenie. Na szczycie znajdziemy natomiast 3-litrową benzynę o imponującej mocy 400 KM i równie imponującej cenie - 336 300 złotych.

Choć kwoty nie należą do najniższych, nie zdziwimy się, jeśli klienci zamiast bazowego nadwozia 90 będą chętniej sięgać po pięciodrzwiowe 110, co w zależności od wybranego silnika wiąże się z dopłatą w wysokości od 26 700 zł w podstawowym dieslu, 26 800 w przypadku 240-konnego odpowiednika i 300-konnego benzyniaka oraz 29 800 zł, gdy zdecydujemy się na topowy wariant.

Zdjęcie ilustracyjne do artykułu
© mat.prasowe

To jednak dopiero początek zabawy. Każdą z wersji będzie można bowiem indywidualizować przy pomocy pakietów Urban, Country, Explorer, Adventure, co z pewnością także wpłynie na ceny. Jak bardzo? Tego jeszcze nie wiemy. Pewnym jest jednak, że korzystając z listy opcji bez problemu przebijemy kwotę 400 tysięcy złotych.

Nowy Defender nie należy do najtańszych propozycji w segmencie, lecz to samo można powiedzieć o jakiejkolwiek innej terenówce marek premium. Poza tym nowy Land Rover praktycznie nie ma konkurencji. Mercedes klasy G, który przychodzi na myśl jako pierwszy to jednak zupełnie inne auto - bardziej luksusowe i kosztujące co najmniej pół miliona złotych. Nie zdziwimy się więc jeśli Defender odniesie duży rynkowy sukces.

Wybrane dla Ciebie

Pierwszy kontakt: Nowy VW ID. Polo i spółka to zapowiedź miejskich aut za 100 tys. zł. Widziałem czworaczki, którymi ma jeździć Europa
Pierwszy kontakt: Nowy VW ID. Polo i spółka to zapowiedź miejskich aut za 100 tys. zł. Widziałem czworaczki, którymi ma jeździć Europa
Ostateczne potwierdzenie. Niemiecki gigant ma duże problemy
Ostateczne potwierdzenie. Niemiecki gigant ma duże problemy
Rowerzyści zapominają, a mandaty są jak dla kierowców. Nawet 2,5 tys.
Rowerzyści zapominają, a mandaty są jak dla kierowców. Nawet 2,5 tys.
Ulubieniec Polaków zyska nowy napęd. Znamy datę premiery
Ulubieniec Polaków zyska nowy napęd. Znamy datę premiery
Fiat Grande Panda potaniał. Ofertę uzupełnił prosty silnik
Fiat Grande Panda potaniał. Ofertę uzupełnił prosty silnik
Wywiad: To on odpowiada za projekt BMW Neue Klasse. "Szansa jedna na pokolenie, by zacząć od czystej kartki papieru"
Wywiad: To on odpowiada za projekt BMW Neue Klasse. "Szansa jedna na pokolenie, by zacząć od czystej kartki papieru"
​Pierwszy kontakt z nowym BMW iX3: nadal chcesz tego diesla? [wideo]
​Pierwszy kontakt z nowym BMW iX3: nadal chcesz tego diesla? [wideo]
Duster i Bigster z nowym napędem. To będą mistrzowie oszczędzania
Duster i Bigster z nowym napędem. To będą mistrzowie oszczędzania
Nowy, elektryczny Mercedes GLC - niech stanie się światłość!
Nowy, elektryczny Mercedes GLC - niech stanie się światłość!
Wyższa stawka za badanie techniczne. Ministerstwo podało konkretną datę
Wyższa stawka za badanie techniczne. Ministerstwo podało konkretną datę
Pierwsza jazda: Kia Sportage po liftingu - coś trzeba było zrobić
Pierwsza jazda: Kia Sportage po liftingu - coś trzeba było zrobić
Roman Forbrich o imporcie aut z Dubaju i samym arabskim mieście. Nie wyobraża sobie jednej rzeczy
Roman Forbrich o imporcie aut z Dubaju i samym arabskim mieście. Nie wyobraża sobie jednej rzeczy