Elektryczny Volkswagen równie rewolucyjny jak Garbus [aktualizacja]

„Think New” to nowa idea tworzenia samochodów marki Volkswagen. To właśnie jej podporządkowane będzie stoisko w Paryżu, natomiast jego częścią ma być koncept z napędem elektrycznym, który zapowiada te oto szkice.

Obraz
Marcin Łobodziński

Auto ma nie tylko sugerować kierunek rozwoju układów napędowych niemieckiego producenta, ale także nowy, rzekomo odważny język stylistyczny. Pojazd ma być równie rewolucyjny jak Garbus. Wersja produkcyjna powstanie na nowej platformie modułowej dla aut elektrycznych (MEB). Ma mieć zasięg minimum 400 km.

Obraz

Dzięki innemu umieszczeniu elementów układu napędowego niż w tradycyjnym samochodzie spalinowym, nowy model ma mieć rozmiary Golfa przy przestronności kabiny Passata. Auto zostanie zaprojektowane tak, by bez żadnych modyfikacji włączyć je w park aut do wynajmu miejskiego w ramach carsharingu.

Obraz

To jeden z pięciu nowych modeli z napędem alternatywnym, jakie zostaną zaprezentowane w Paryżu. Jednym z nich jest luksusowa limuzyna, a kolejne to samochód sportowy, crossover i minivan bazujący na koncepcie BUDD-e. Taka ofensywa w kierunku samochodów elektrycznych i hybrydowych to m. in. efekt afery spalinowej, która wybuchła niespełna rok temu.

[aktualizacja 26 września]

Volkswagen zaprezentował kolejne szkice swojego nowego modelu, którego koncept zostanie zaprezentowany w Paryżu. Elektryczny pojazd ma bardzo krótki przód, co ma uczynić kabinę równie przestronną jak w Passacie, choć wymiary zewnętrzne będą go plasowały w segmencie C. Uwagę zwracają odsuwane drzwi tylne, co jeszcze nie oznacza, że to rozwiązanie wejdzie do produkcji seryjnej.

Nie wiadomo jeszcze jaką samochód będzie nosił nazwę. My wybieramy EV-1, co wyraźnie odnosiłoby się do pierwszego rewolucyjnego auta tej marki - modelu Typ 1, zwanego dziś Garbusem. Na produkcję seryjną trzeba będzie zaczekać do 2019 roku.

  • Obraz
  • Obraz
  • Obraz
  • Obraz
  • Obraz
  • Obraz
  • Obraz
[1/7] Źródło zdjęć: |
Źródło artykułu: WP Autokult

Wybrane dla Ciebie

Unia chce tanich aut. Wcześniej je zabiła
Unia chce tanich aut. Wcześniej je zabiła
VW powierzył mu stworzenie amerykańskiej marki. Tak Niemcy chcą podbić USA, wykorzystując zamysł Trumpa
VW powierzył mu stworzenie amerykańskiej marki. Tak Niemcy chcą podbić USA, wykorzystując zamysł Trumpa
Pierwszy Delphi Art Car pokazany podczas wyścigu górskiego
Pierwszy Delphi Art Car pokazany podczas wyścigu górskiego
Miejsca do lądowania. Armia nie korzystała z nich 20 lat
Miejsca do lądowania. Armia nie korzystała z nich 20 lat
Octavia za mniej niż 500 zł miesięcznie. Czyżby presja Chińczyków?
Octavia za mniej niż 500 zł miesięcznie. Czyżby presja Chińczyków?
Zostały po zamachu na WTC. Samochody, do których nikt nie wrócił
Zostały po zamachu na WTC. Samochody, do których nikt nie wrócił
Na którym biegu auto pali najmniej? Sprawdziliśmy i wiemy dokładnie
Na którym biegu auto pali najmniej? Sprawdziliśmy i wiemy dokładnie
"Wilcze oczy" coraz częściej przy polskich drogach. Zobacz, czym są
"Wilcze oczy" coraz częściej przy polskich drogach. Zobacz, czym są
Nowy obowiązek w samochodach. UE już podała, kiedy zacznie obowiązywać
Nowy obowiązek w samochodach. UE już podała, kiedy zacznie obowiązywać
Wielki powrót Testarossy. Ferrari 849 to nowa hiperhybryda z Maranello
Wielki powrót Testarossy. Ferrari 849 to nowa hiperhybryda z Maranello
To koniec Jeepa Wranglera w Polsce. Ostatnie egzemplarze na sprzedaż
To koniec Jeepa Wranglera w Polsce. Ostatnie egzemplarze na sprzedaż
Test: Ineos Grenadier – jeszcze lepszy i do tego tańszy
Test: Ineos Grenadier – jeszcze lepszy i do tego tańszy