Nowy Ford Fusion/Mondeo jako wóz serii NASCAR

Ford jest aktywny na amerykańskiej scenie wyścigów serii NASCAR. Nic więc dziwnego, że wraz z nowym modelem Fusion/Mondeo, który zadebiutował podczas salonu samochodowego w Detroit, Ford pragnie wypromować go także poprzez serię NASCAR.

2013 Ford Fusion/Mondeo NASCAR Sprint Cup Car2013 Ford Fusion/Mondeo NASCAR Sprint Cup Car
Arkadiusz Gabrysiak

Ford jest aktywny na amerykańskiej scenie wyścigów serii NASCAR. Nic więc dziwnego, że wraz z nowym modelem Fusion/Mondeo, który zadebiutował podczas salonu samochodowego w Detroit, Ford pragnie wypromować go także poprzez serię NASCAR.

Oczywiście podobieństwo będzie tylko zewnętrzne, ponieważ pojazdy NASCAR znacznie różnią się od seryjnych odpowiedników. Styliści wyścigowego oddziału Forda mocno pracowali nad tym, aby zaimplementować główne elementy stylistyki produkcyjnego Fusiona/Mondeo do auta wyścigowego serii NASCAR. Efekt możecie zobaczyć w galerii. Mniej więcej tak właśnie miałoby wyglądać Mondeo Coupe, jeśli na taki model Ford się kiedykolwiek zdecyduje.

2013 Ford Fusion/Mondeo NASCAR Sprint Cup Car
2013 Ford Fusion/Mondeo NASCAR Sprint Cup Car

Wybór nowego nadwozia nie jest oczywiście przypadkowy. Po pierwsze Ford używa zmodyfikowanej karoserii amerykańskiego Fusiona w serii NASCAR już od 2006 roku, a więc nowy Fusion/Mondeo jest naturalną selekcją. Po drugie, dzięki zastosowaniu tego nadwozia firma chce promować nową odsłonę modelu na amerykańskim rynku. Ma to zachęcić fanów tego sportu (i nie tylko) do zakupu seryjnej wersji tego samochodu.

Oficjalny debiut Forda Fusion w specyfikacji NASCAR ma nastąpić podczas przyszłorocznego wyścigu Daytona 500.

  • 2013 Ford Fusion/Mondeo NASCAR Sprint Cup Car
  • 2013 Ford Fusion/Mondeo NASCAR Sprint Cup Car
  • 2013 Ford Fusion/Mondeo NASCAR Sprint Cup Car
  • 2013 Ford Fusion/Mondeo NASCAR Sprint Cup Car
[1/4] 2013 Ford Fusion/Mondeo NASCAR Sprint Cup Car Źródło zdjęć: |

Źródło: Carscoop

Źródło artykułu: WP Autokult

Wybrane dla Ciebie

Stellantis się wycofuje. Nie chce już samych elektryków
Stellantis się wycofuje. Nie chce już samych elektryków
Ukradł "blachy" na złość. Teraz grozi mu 5 lat więzienia
Ukradł "blachy" na złość. Teraz grozi mu 5 lat więzienia
Nowe Porsche 911 Turbo S już wycenione w Polsce. Było drogo, jest jeszcze drożej
Nowe Porsche 911 Turbo S już wycenione w Polsce. Było drogo, jest jeszcze drożej
Policjant zajrzy do auta i zada pytanie. Nie znasz odpowiedzi – mandat
Policjant zajrzy do auta i zada pytanie. Nie znasz odpowiedzi – mandat
Zabierają kierowcom kluczyki. Policja mówi, kiedy można tak postąpić
Zabierają kierowcom kluczyki. Policja mówi, kiedy można tak postąpić
Verstappen dominuje we Włoszech. W McLarenie znów problemy
Verstappen dominuje we Włoszech. W McLarenie znów problemy
Są zdjęcia nowego Clio. Renault nie utrzymało tajemnicy
Są zdjęcia nowego Clio. Renault nie utrzymało tajemnicy
Pierwszy kontakt: Nowy VW ID. Polo i spółka to zapowiedź miejskich aut za 100 tys. zł. Widziałem czworaczki, którymi ma jeździć Europa
Pierwszy kontakt: Nowy VW ID. Polo i spółka to zapowiedź miejskich aut za 100 tys. zł. Widziałem czworaczki, którymi ma jeździć Europa
Ostateczne potwierdzenie. Niemiecki gigant ma duże problemy
Ostateczne potwierdzenie. Niemiecki gigant ma duże problemy
Rowerzyści zapominają, a mandaty są jak dla kierowców. Nawet 2,5 tys.
Rowerzyści zapominają, a mandaty są jak dla kierowców. Nawet 2,5 tys.
Ulubieniec Polaków zyska nowy napęd. Znamy datę premiery
Ulubieniec Polaków zyska nowy napęd. Znamy datę premiery
Fiat Grande Panda potaniał. Ofertę uzupełnił prosty silnik
Fiat Grande Panda potaniał. Ofertę uzupełnił prosty silnik