WAŻNE
TERAZ

Tusk po posiedzeniu w BBN. "Każdy, kto odważy się zaatakować Polskę"

Nowy Ford Focus Vignale kosztuje 16 800 zł więcej. Sprawdzamy, czy jego zakup się opłaca

Jeśli rozumieć linię Vignale jako klasę premium, to bez wątpienia przy wyborze auta do gry wchodzą tu emocje. Jednak zdrowy rozsądek podpowiada, by sprawdzić, czy aby nowy Ford Focus Vignale nie jest zbyt drogi w stosunku do tego, co oferuje. Chłodna kalkulacja pozwoli to ocenić.

Nowy Ford Focus po raz pierwszy jest oferowany w ekskluzywnej linii Vignale. Czy cena ponad 100 tys. zł jest wygórowana, czy rozsądna?Nowy Ford Focus po raz pierwszy jest oferowany w ekskluzywnej linii Vignale. Czy cena ponad 100 tys. zł jest wygórowana, czy rozsądna?
Źródło zdjęć: © fot. mat. prasowe
Marcin Łobodziński

Kilka faktów na temat premium

Klasa premium powstała nie po to, by dać klientowi lepsze auto, ale by auto było droższe. Zatem porównywanie cen samochodów z wyższej półki z tymi popularnymi nie zawsze ma sens. O ile w segmencie samochodów popularnych chodzi o przystępność, o tyle w klasie premium dokładnie o coś przeciwnego. Im mniej tych aut spotkamy na ulicy, tym lepiej dla ich właścicieli. Im bardziej wyszukana konfiguracja, tym jeszcze lepiej. Im droższe auto, tym wyższy status posiadacza.

Obraz
Obraz

Dlatego samochody premium są drogie z prostego powodu – mają być drogie. To samo można powiedzieć o Fordzie Focusie Vignale, z tym tylko, że ani marka ani model nie należą do klasy premium. Jest to w pewnym sensie jej namiastka, która daje mniejsze prawdopodobieństwo spotkania na ulicy podobnego samochodu.

Kilka faktów na temat Vignale

Vignale to nie tylko odrębna linia wyposażenia, ale także elementy nie znajdujące się na liście pozostałych specyfikacji. Samochody te wyróżniają się na tle innych oryginalnymi wlotami powietrza oraz tapicerkami skórzanymi, a także specjalnymi lakierami. Każdy model Vignale jest bogato wyposażony już w standardzie.

Obraz
Obraz

W zakres produktu o nazwie Vignale wchodzą również specjalne usługi oraz indywidualne traktowanie klienta. Sprawdźmy jednak coś, co pewnie niejednego z was interesuje. Czy chłodna kalkulacja wykaże wyższość Vignale nad bogatą specyfikacją Titanium po doposażeniu?

Titanium vs. Vignale – co się bardziej opłaca?

Do porównania z Vignale wybrałem Forda Focusa Titanium, który jest najlepiej wyposażoną, komfortową wersją tego modelu. Warto jednak zaznaczyć, że specyfikacja sportowa ST-Line kosztuje tyle samo i ma bardzo zbliżony poziom wyposażenia, ale odpowiadający charakterowi tej linii.

Nowy Ford Focus Vignale kosztuje 16 800 zł więcej od zwykłego modelu w specyfikacji Titanium lub ST-Line. Poza elementami stylistycznymi, których do Titanium dokupić się nie da, w tabeli poniżej wymieniłem to wyposażenie, za które w Titanium trzeba dopłacić względem Vignale.

Porównanie wyposażenia forda focusa vignale z titanium

VIGNALE

TITANIUM

Elektryczna regulacja fotela kierowcy w 8. kierunkach i skórzana tapicerka
 

5400 zł

(tapicerka częściowo skórzana)

Wyświetlacz Head-Up display1750 zł

Asystent parkowania prostopadłego i równoległego

(dodatkowo pakiet Parking za 1200 zł do manualnej skrzyni biegów lub 1700 zł do automatycznej)

Pakiet Parking:

2400zł (manualna skrzynia biegów)

3250 zł (automatyczna skrzynia biegów)
 

Czujniki parkowania z przodu i z tyłuW pakiecie Parking
Światła przeciwmgłowe LED z doświetlaniem zakrętówhalogenowe
FordPass Connect z modemem GSM*1350 zł
Przednie fotele podgrzewane900 zł
Tylna kanapa z otworem do przewozu nart i podłokietnikiemPakiet Family (800 zł)
Aluminiowe obręcze kół 17-calowe2150 zł
Suma doposażenia

15 750 zł

*zdalne zamykanie/otwieranie zamków drzwi, funkcja lokalizacji pojazdu, status systemów pokładowych, informacja o ruchu drogowym przez kanał GSM (live Traffic), Wi-Fi hotspot, aktualizacja map nawigacji przez Wi-Fi. 

15 750 zł dopłacicie do Titanium mając prawie wszystkie opcje dostępne w standardzie Vignale. Różnica wynosi więc 1050 zł na korzyść Titanium. Jednak linia Vignale oferuje w pełni skórzaną tapicerkę – Titanium tylko częściowo – oraz diodowe reflektory przeciwmgielne, podczas gdy w Titanium są one halogenowe.

Trzeba tu jednak wspomnieć o lakierze, który w linii Vignale jest… tańszą opcją niż w Titanium. Dla przykładu, za odcienie Shadow Black lub Magnetic Grey w Vignale dopłacicie 1450 zł, natomiast w Titanium 2200 zł. Za Diffused Silver trzeba w Vignale zapłacić 1950 zł, natomiast w Titanium 2700 zł. Ruby Red kosztuje odpowiednio 2450 i 3200 zł. A zatem wybrane lakiery są o 750 zł tańsze dla linii Vignale.

Obraz
Obraz

Gwoli wyjaśnienia jeszcze jednej kwestii i to dość skomplikowanej. Do specyfikacji Titanium trzeba dokupić pakiet Parking, by mieć na pokładzie asystenta parkowania. Jednak w zestawie tym znajduje się również kamera cofania z szerokim polem widzenia, której nie ma w standardzie wersji Vignale. Dlatego w tabeli dodałem tę opcję, kosztującą 1200 zł.

Inna sprawa, że do Vignale można dokupić samą kamerę cofania, ale nie ma to sensu, gdyż nie ma wówczas systemu zabezpieczenia krawędzi drzwi door edge protector. Aby to mieć, trzeba dokupić pakiet Parking za 1200 zł dla wersji z manualną skrzynią biegów lub za 1700 zł do wersji z automatem. Pakiet Parking do Titanium z automatem też jest droższy i to nie o 500 zł, lecz o 850 zł.

Podsumowując, zakup Forda Focusa Vignale względem Titanium jest jak najbardziej opłacalny i uzasadniony czystą kalkulacją, zatem otrzymujemy coś więcej niż tylko prestiż posiadania bardziej ekskluzywnej wersji Focusa. Jednak za 16 800 zł można zwykły model doposażyć inaczej, zgodnie z własnymi preferencjami, dlatego prawdopodobnie na ulicach i tak częściej spotkamy Titanium niż Vignale.

Źródło artykułu: WP Autokult

Wybrane dla Ciebie

Ma być jak w Japonii. Władze UE zmieniają zdanie co do samochodów
Ma być jak w Japonii. Władze UE zmieniają zdanie co do samochodów
Kultowa marka z USA wraca. Niemcy wykorzystali trend Trumpa
Kultowa marka z USA wraca. Niemcy wykorzystali trend Trumpa
Pierwszy Delphi Art Car pokazany podczas wyścigu górskiego
Pierwszy Delphi Art Car pokazany podczas wyścigu górskiego
Miejsca do lądowania. Armia nie korzystała z nich 20 lat
Miejsca do lądowania. Armia nie korzystała z nich 20 lat
Pięć "stówek" miesięcznie i jeździsz wygodnym autem. Presja działa
Pięć "stówek" miesięcznie i jeździsz wygodnym autem. Presja działa
Zostały po zamachu na WTC. Samochody, do których nikt nie wrócił
Zostały po zamachu na WTC. Samochody, do których nikt nie wrócił
Na którym biegu auto pali najmniej? Sprawdziliśmy i wiemy dokładnie
Na którym biegu auto pali najmniej? Sprawdziliśmy i wiemy dokładnie
"Wilcze oczy" coraz częściej przy polskich drogach. Zobacz, czym są
"Wilcze oczy" coraz częściej przy polskich drogach. Zobacz, czym są
Nowy obowiązek w samochodach. UE już podała, kiedy zacznie obowiązywać
Nowy obowiązek w samochodach. UE już podała, kiedy zacznie obowiązywać
Wielki powrót Testarossy. Ferrari 849 to nowa hiperhybryda z Maranello
Wielki powrót Testarossy. Ferrari 849 to nowa hiperhybryda z Maranello
To koniec Jeepa Wranglera w Polsce. Ostatnie egzemplarze na sprzedaż
To koniec Jeepa Wranglera w Polsce. Ostatnie egzemplarze na sprzedaż
Test: Ineos Grenadier – jeszcze lepszy i do tego tańszy
Test: Ineos Grenadier – jeszcze lepszy i do tego tańszy