WAŻNE
TERAZ

Tusk po posiedzeniu w BBN. "Każdy, kto odważy się zaatakować Polskę"

Nowy Focus Vignale. Znamy ceny forda aspirującego do klasy premium

Wraz z publikacją cen nowego Forda Focusa pojawił się także cennik jego luksusowej odmianie Vignale. Kompaktowe auto wyceniono na blisko 100 tys. zł i ograniczono liczbę wersji silnikowych do czterech.

Nowy Ford Focus występuje także w ekskluzywnej wersji Vignale. Po raz pierwszy.Nowy Ford Focus występuje także w ekskluzywnej wersji Vignale. Po raz pierwszy.
Źródło zdjęć: © fot. mat. prasowe
Marcin Łobodziński

Vignale to ekskluzywna wersja samochodów marki Ford, aspirująca do klasy premium. Nie ma tu więc podziału na specyfikacje, a do wyboru pozostawiono jedynie płatne opcje wyposażenia. Każdy Ford z linii Vignale wyróżnia się zupełnie innym niż pozostałe wzorem atrapy chłodnicy oraz tapicerką ze skóry.

Tylko linia Vignale ma taką strukturę atrapy chłodnicy
Tylko linia Vignale ma taką strukturę atrapy chłodnicy © fot. mat. prasowe

Ford Focus czwartej generacji po raz pierwszy jest oferowany w linii Vignale. Auto kosztuje od 99 300 zł z silnikiem 1.5 EcoBoost o mocy 150 KM. Dla porównania, standardowy odpowiednik w specyfikacji Titanium kosztuje 82 500 zł. Do tej jednostki można zamówić także automatyczną skrzynię biegów za 9950 zł. Wersja kombi jest droższa o 4000 zł – dopłata wynosi więc tyle samo co w zwykłym Focusie.

Do wyboru jest jeszcze mocniejsza, 182-konna wersja silnika benzynowego 1.5 dostępna wyłącznie z manualną przekładnią, a także dwa diesle. Mniejszy 1.5 EcoBlue rozwija moc 125 KM, natomiast większy 2.0 EcoBlue 150 KM. Oba oferowane z manualną lub automatyczną przekładnią. Wszystkie wymienione tu wersje silnikowe kosztują już powyżej 100 tys. zł.

Skórzana tapicerka, fotele sportowe z podgrzewaniem, elektryczna regulacja fotela kierowcy... to tylko początek długiej listy wyposażenia standardowego Forda Focusa Vignale.
Skórzana tapicerka, fotele sportowe z podgrzewaniem, elektryczna regulacja fotela kierowcy... to tylko początek długiej listy wyposażenia standardowego Forda Focusa Vignale. © fot. mat. prasowe

Wybrane elementy wyposażenia standardowego wersji Vignale:

  • tempomat z inteligentnym ogranicznikiem prędkości
  • system ostrzegania o niezamierzonej zmianie pasa ruchu
  • wyświetlacz przezierny head up display
  • system wspomagający w unikaniu kolizji
  • hamulec pokolizyjny
  • asystent parkowania
  • elektryczny hamulec postojowy z funkcją auto hold
  • zawieszenie wielowahaczowe z tyłu
  • przednie i tylne światła diodowe
  • radioodtwarzacz z SYNC3 z nawigacją satelitarną
  • FordPass Connect z modemem GSM*
  • dwustrefowa klimatyzacja automatyczna
  • fotel kierowcy z elektryczną regulacją w ośmiu kierunkach
  • przednie fotele z podgrzewaniem
  • system bezkluczykowego dostępu i uruchamiania auta Ford KeyFree
Jeżeli chcesz się wyróżnić, ale jednocześnie lubisz fordy, to Vignale jest dla ciebie.
Jeżeli chcesz się wyróżnić, ale jednocześnie lubisz fordy, to Vignale jest dla ciebie. © fot. mat. prasowe

Lista opcji jest również dość długa, ale warto podkreślić coś jeszcze – Focus Vignale nie będzie tak często spotykanym modelem jak tradycyjne wersje nowego Focusa, więc w standardzie dostajemy rzadko spotykaną odmianę. Co dla wielu klientów ma dużą wartość.

Ceny poszczególnych wersji silnikowej nowego Forda Focusa Vignale:

  • Benzynowy 1.5 EcoBoost (150 KM) – 99 300 zł
  • Benzynowy 1.5 EcoBoost (182 KM) – 109 250 zł
  • Diesel 1.5 EcoBlue (120 KM) – 104 400 zł
  • Diesel 2.0 EcoBlue (150 KM) – 108 600 zł

*pakiet FordPass Connect zawiera: zdalne zamykanie/otwieranie zamków drzwi, funkcję lokalizacji pojazdu, status systemów pokładowych, informację o ruchu drogowym przez kanał GSM (live Traffic), Wi-Fi hotspot, aktualizacja map nawigacji przez Wi-Fi

Wybrane dla Ciebie

Ma być jak w Japonii. Władze UE zmieniają zdanie co do samochodów
Ma być jak w Japonii. Władze UE zmieniają zdanie co do samochodów
Kultowa marka z USA wraca. Niemcy wykorzystali trend Trumpa
Kultowa marka z USA wraca. Niemcy wykorzystali trend Trumpa
Pierwszy Delphi Art Car pokazany podczas wyścigu górskiego
Pierwszy Delphi Art Car pokazany podczas wyścigu górskiego
Miejsca do lądowania. Armia nie korzystała z nich 20 lat
Miejsca do lądowania. Armia nie korzystała z nich 20 lat
Pięć "stówek" miesięcznie i jeździsz wygodnym autem. Presja działa
Pięć "stówek" miesięcznie i jeździsz wygodnym autem. Presja działa
Zostały po zamachu na WTC. Samochody, do których nikt nie wrócił
Zostały po zamachu na WTC. Samochody, do których nikt nie wrócił
Na którym biegu auto pali najmniej? Sprawdziliśmy i wiemy dokładnie
Na którym biegu auto pali najmniej? Sprawdziliśmy i wiemy dokładnie
"Wilcze oczy" coraz częściej przy polskich drogach. Zobacz, czym są
"Wilcze oczy" coraz częściej przy polskich drogach. Zobacz, czym są
Nowy obowiązek w samochodach. UE już podała, kiedy zacznie obowiązywać
Nowy obowiązek w samochodach. UE już podała, kiedy zacznie obowiązywać
Wielki powrót Testarossy. Ferrari 849 to nowa hiperhybryda z Maranello
Wielki powrót Testarossy. Ferrari 849 to nowa hiperhybryda z Maranello
To koniec Jeepa Wranglera w Polsce. Ostatnie egzemplarze na sprzedaż
To koniec Jeepa Wranglera w Polsce. Ostatnie egzemplarze na sprzedaż
Test: Ineos Grenadier – jeszcze lepszy i do tego tańszy
Test: Ineos Grenadier – jeszcze lepszy i do tego tańszy