Nowy Fiat Strada to mały pickup z wielkim logo. Trafi do klientów w Ameryce Południowej

Fiat pochwalił się najnowszym wcieleniem modelu Strada. To pickup, który mimo typowo osobowego pochodzenia może poszczycić się niezłymi właściwościami terenowymi. Dużą zaletą są też dwie pary drzwi i miejsce w kabinie dla 5 osób. Niestety, model ten nie jest dostępny w Europie.

Pickupy Fiata powstają głównie z myślą o Ameryce Południowej.Pickupy Fiata powstają głównie z myślą o Ameryce Południowej.
Źródło zdjęć: © mat. prasowe
Aleksander Ruciński

Historia Strady sięga 1999 roku. Od tego czasu auto jest dostępne na rynku południowoamerykańskim, co kilka lat przechodząc zmianę generacji lub facelifting. Ostatnie poprawki wyszły modelowi na dobre. Jak na pickupa prezentuje się on całkiem zgrabnie i nowocześnie. Szczególną uwagę przykuwa wielki napis FIAT na atrapie chłodnicy.

Klienci mogą wybierać spośród typowo roboczych, gorzej wyposażonych odmian oraz osobowych, które z powodzeniem mogą zastąpić modne crossovery. Na pokładzie znajdziemy m.in światła LED, klimatyzację, czy rozbudowane multimedia z nawigacją kompatybilne z Apple CarPlay oraz Android Auto.

Do wyboru są zarówno wersje dla dwóch, jak i pięciu osób. Różnią się nie tylko obecnością tylnej kanapy, ale i dodatkową parą drzwi ułatwiającą zajmowanie miejsc. Fiat chwali się imponującymi zdolnościami przewozowymi. Wersja dwudrzwiowa pomieści aż 1354 litry ładunku. Pięciodrzwiowa oczywiście mniej - dokładnie 844 litry.

Zdjęcie ilustracyjne do artykułu
© mat. prasowe

Co ważne, Strada może pochwalić się sporym prześwitem wynoszącym 208 mm i kątem natarcia na poziomie 24 stopni. Nie jest to terenówka, ale są SUV-y i crossovery, które na tym polu wypadają znacznie gorzej.

A co z silnikami? Do wyboru jest jednostka 1.4 o mocy 88 KM lub mocniejsze 1.3 z rodziny FireFly generujące 109 KM. Obie sprzężone wyłącznie z manualną, 5-biegową przekładnią. Prosta i prawdopodobnie niezawodna konstrukcja, która powinna sprawdzić się w wymagających warunkach Ameryki Południowej.

Co ciekawe, nie jest to jedyny pickup w ofercie Fiata. Włosi produkują bowiem również model Toro oparty na płycie podłogowej Jeepa Renegade. Auto, choć nieoferowane w Europie, widywane jest czasem w pobliżu zakładów Fiata w Bielsku-Białej. Od Strady różni się przede wszystkim znacznie większymi wymiarami i mocniejszymi silnikami: dieslem 2.0 o mocy 170 KM i benzynowym 1.8, który generuje 138 KM.

  • Zdjęcie ilustracyjne do artykułu
  • Zdjęcie ilustracyjne do artykułu
  • Zdjęcie ilustracyjne do artykułu
  • Zdjęcie ilustracyjne do artykułu
  • Zdjęcie ilustracyjne do artykułu
  • Zdjęcie ilustracyjne do artykułu
  • Zdjęcie ilustracyjne do artykułu
  • Zdjęcie ilustracyjne do artykułu
  • Zdjęcie ilustracyjne do artykułu
  • Zdjęcie ilustracyjne do artykułu
  • Zdjęcie ilustracyjne do artykułu
  • Zdjęcie ilustracyjne do artykułu
  • Zdjęcie ilustracyjne do artykułu
  • Zdjęcie ilustracyjne do artykułu
  • Zdjęcie ilustracyjne do artykułu
  • Zdjęcie ilustracyjne do artykułu
[1/16] Źródło zdjęć: |
Źródło artykułu: WP Autokult

Wybrane dla Ciebie

Nagrywanie policjantów: co warto wiedzieć, by uniknąć problemów
Nagrywanie policjantów: co warto wiedzieć, by uniknąć problemów
Kolejna podwyżka stawek za przejazd autostradą A2. To już druga w tym roku
Kolejna podwyżka stawek za przejazd autostradą A2. To już druga w tym roku
Tak wygląda Škoda Octavia przyszłości. Nie ma mowy o żadnym SUV-ie
Tak wygląda Škoda Octavia przyszłości. Nie ma mowy o żadnym SUV-ie
Koniec rosyjskiego eldorado. Ogromny spadek sprzedaży chińskich aut
Koniec rosyjskiego eldorado. Ogromny spadek sprzedaży chińskich aut
Sprawdziłem, czy całoroczne sprawdzą się latem. Test opon w warunkach drogowych
Sprawdziłem, czy całoroczne sprawdzą się latem. Test opon w warunkach drogowych
Cupra Tindaya to nowa wizja przyszłości marki. Kierowcy nie zastąpi tryb autonomiczny
Cupra Tindaya to nowa wizja przyszłości marki. Kierowcy nie zastąpi tryb autonomiczny
Oto nowe Renault Clio. Pod maską duży silnik palący 3,9 l/100 km
Oto nowe Renault Clio. Pod maską duży silnik palący 3,9 l/100 km
Relacja z targów IAA 2025: kolejna odsłona wojny Europa kontra Chiny
Relacja z targów IAA 2025: kolejna odsłona wojny Europa kontra Chiny
Koncern zmienił zdanie. Jednak będą auta spalinowe
Koncern zmienił zdanie. Jednak będą auta spalinowe
Nie znał nowych przepisów. Za głupi żart grozi mu 5 lat więzienia
Nie znał nowych przepisów. Za głupi żart grozi mu 5 lat więzienia
Nowe Porsche 911 Turbo S już wycenione w Polsce. Było drogo, jest jeszcze drożej
Nowe Porsche 911 Turbo S już wycenione w Polsce. Było drogo, jest jeszcze drożej
Dacia Duster z pakietem Sleep. Sprawdziłem, nie polecam
Dacia Duster z pakietem Sleep. Sprawdziłem, nie polecam