Nowy Aston Martin V8 Vantage S 

Aston Martin zaprezentował nowy model, który tak naprawdę nowym modelem nie jest. To kolejna wariacja wersji V8 Vantage, która ma wypełnić lukę pomiędzy V8 Vantage a mocniejszym V12 Vantage.

Aston Martin V8 Vantage SAston Martin V8 Vantage S
Arkadiusz Gabrysiak

Aston Martin zaprezentował nowy model, który tak naprawdę nowym modelem nie jest. To kolejna wariacja wersji V8 Vantage, która ma wypełnić lukę pomiędzy V8 Vantage a mocniejszym V12 Vantage.

Samochód prezentuje się elegancko i dostojnie jak każdy model marki Aston Martin. Przybrał on tutaj przydomek V8 Vantage S. W tym przypadku subtelne zmiany mają prowadzić do polepszenia właściwości jezdnych samochodu. Zacznijmy jednak od modyfikacji stylistycznych.

V8 Vantage S otrzymał zmodyfikowany zderzak przedni ze spoilerem z włókna węglowego, nowe listwy progowe, przestylizowany zderzak tylny z carbonowym dyfuzorem oraz większy spoiler tylny. Pakiet dopełniają 19-calowe felgi aluminiowe na dedykowanych oponach firmy Bridgestone.

Aston Martin V8 Vantage S
Aston Martin V8 Vantage S

Wnętrze także poddano lekkiemu liftingowi. V8 Vantage S otrzymał nowe, sportowe siedzenia z nazwą modelu, sportową kierownicę oraz aluminiowe wykończenia kokpitu.

Najważniejsze są tutaj modyfikacje mechaniczne. V8 Vantage S w założeniach ma być bardziej podporządkowany kierowcy i lepiej się prowadzić. Aby to osiągnąć, inżynierowie Astona postanowili:

  • zmodyfikować układ kierowniczy, który szybciej reaguje na ruchy kierownicy,
  • zastosować większe tarcze hamulców z przodu (380 mm z 6-tłoczkowymi zaciskami),
  • zmodyfikować zawieszenie,
  • zastosować nową, 7-stopniową przekładnię skrzyni biegów Sportshift II, która skraca czasy zmiany biegu o 20 %,
  • poprawić oprogramowanie układu stabilizującego tor jazdy,
  • przyśpieszyć reakcję pedału gazu w trybie Sport,
  • zmodyfikować układ wydechowy.
Aston Martin V8 Vantage S
Aston Martin V8 Vantage S

Co ciekawe, samochód waży teraz o 30 kilogramów mniej niż wersja podstawowa. Po maską także niewielkie zmiany - 4,7-litrowy silni V8 generuje teraz 430 KM i 490 Nm momentu obrotowego (o 10 KM i 20 Nm więcej od wersji standardowej). Łącznie z pozostałymi modyfikacjami pozwala to na osiągnięcie prędkości maksymalnej na poziomie 305 km/h. Niestety wartość przyśpieszenia nie została jeszcze podana do wiadomości.

Aston Martin V8 Vantage S zadebiutuje w marcu na salonie samochodowym w Genewie, a pierwsze dostawy do klientów mają rozpocząć się niedługo po premierze. Usportowiona wersja jest dostępna zarówno w nadwoziu coupe, jak i roadster w cenach zaczynających się od 102 500 funtów dla coupe i od 110 700 funtów dla wersji roadster.

  • Aston Martin V8 Vantage S
  • Aston Martin V8 Vantage S
  • Aston Martin V8 Vantage S
  • Aston Martin V8 Vantage S
  • Aston Martin V8 Vantage S
  • Aston Martin V8 Vantage S
  • Aston Martin V8 Vantage S
  • Aston Martin V8 Vantage S
  • Aston Martin V8 Vantage S
  • Aston Martin V8 Vantage S
[1/10] Aston Martin V8 Vantage S Źródło zdjęć: |

Źródło: World Car Fans

Źródło artykułu: WP Autokult

Wybrane dla Ciebie

Porównanie: Mazda CX-60 e-SKYACTIV D vs. Mitsubishi Outlander PHEV – dwie koncepcje na japońskiego SUV-a
Porównanie: Mazda CX-60 e-SKYACTIV D vs. Mitsubishi Outlander PHEV – dwie koncepcje na japońskiego SUV-a
Trzy godziny zamiast pięciu. Nie mamy się czego wstydzić
Trzy godziny zamiast pięciu. Nie mamy się czego wstydzić
To on wykręcił rekord na Nordschleife. Jörg Bergmeister o kulisach prac nad nowym Porsche 911 Turbo S
To on wykręcił rekord na Nordschleife. Jörg Bergmeister o kulisach prac nad nowym Porsche 911 Turbo S
Potwierdzono datę. Idą wielkie zmiany w rejestracji aut
Potwierdzono datę. Idą wielkie zmiany w rejestracji aut
Widzisz taką żółtą lampkę? To oznacza nadchodzące wydatki
Widzisz taką żółtą lampkę? To oznacza nadchodzące wydatki
Szykują się nowe zasady dopłat. Koniec wsparcia dla "chińczyków"
Szykują się nowe zasady dopłat. Koniec wsparcia dla "chińczyków"
Ma być jak w Japonii. Władze UE zmieniają zdanie co do samochodów
Ma być jak w Japonii. Władze UE zmieniają zdanie co do samochodów
Renault Clio IV (2012-2019) - opinie i typowe usterki
Renault Clio IV (2012-2019) - opinie i typowe usterki
Kultowa marka z USA wraca. Niemcy wykorzystali trend Trumpa
Kultowa marka z USA wraca. Niemcy wykorzystali trend Trumpa
Pierwszy Delphi Art Car pokazany podczas wyścigu górskiego
Pierwszy Delphi Art Car pokazany podczas wyścigu górskiego
Miejsca do lądowania. Armia nie korzystała z nich 20 lat
Miejsca do lądowania. Armia nie korzystała z nich 20 lat
Pięć "stówek" miesięcznie i jeździsz wygodnym autem. Presja działa
Pięć "stówek" miesięcznie i jeździsz wygodnym autem. Presja działa