Nowe wyniki testów Euro NCAP: Audi A4, Honda Jazz, Honda HR-V, Volkswagen Caddy

Rok 2015 jest bardzo pracowity dla Euro NCAP. Organizacja regularnie przedstawia wyniki nowych testów zderzeniowych. Tym razem w ręce inżynierów zajmujących się bezpieczeństwem wpadły dwie nowe Hondy, Volkswagen i Audi.

Obraz
Źródło zdjęć: © fot. Euro NCAP
Mariusz Zmysłowski

W poprzednich testach rozbito Hyundaia Tucsona, Mazdę MX-5 i Opla Karla. Wtedy tylko Tucsonowi udało się zdobyć komplet gwiazdek. Bardzo bliska sukcesu była też Mazda MX-5. Zabrakło tylko jednego systemu elektronicznego.

Tym razem cztery gwiazdki otrzymał jedynie Volkswagen Caddy. Najniższe noty użytkowy VW dostał za bezpieczeństwo pieszych przy zderzeniu z autem. Komplet 5 gwiazdek zdobyły za to obie Hondy. Co ciekawe, są one dowodem, że większe rozmiary nie zawsze oznaczają wyższe oceny. Bezpieczeństwo dorosłych i dzieci Euro NCAP oceniło wyżej w przypadku Jazza niż u HR-V.

Audi A4 nie tylko zdobyło 5 gwiazdek, ale dodatkowo otrzymało podwójne wyróżnienie Advanced Reward. Zostały one przyznane za Audi Pre-Sense Basic i Audi Secondary Collision Brake Assist.

[u]Audi A4[/u]

Euro NCAP Crash Test of Audi A4 2015

Wyróżnienie Advanced Rewards

Bezpieczeństwo dorosłych pasażerów: 90%

Bezpieczeństwo przewożonych dzieci: 87%

Bezpieczeństwo pieszych przy zderzeniu z autem: 75%

Ocena aktywnych/pasywnych systemów bezpieczeństwa: 75%

[u]Honda Jazz[/u]

Euro NCAP Crash Test of Honda Jazz 2015

Bezpieczeństwo dorosłych pasażerów: 93%

Bezpieczeństwo przewożonych dzieci: 85%

Bezpieczeństwo pieszych przy zderzeniu z autem: 73%

Ocena aktywnych/pasywnych systemów bezpieczeństwa: 71%

[u]Honda HR-V[/u]

Euro NCAP Crash Test of Honda HR-V 2015

Bezpieczeństwo dorosłych pasażerów: 86%

Bezpieczeństwo przewożonych dzieci: 79%

Bezpieczeństwo pieszych przy zderzeniu z autem: 72%

Ocena aktywnych/pasywnych systemów bezpieczeństwa: 71%

Euro NCAP Crash Test of VW Caddy 2015

Bezpieczeństwo dorosłych pasażerów: 84%

Bezpieczeństwo przewożonych dzieci: 78%

Bezpieczeństwo pieszych przy zderzeniu z autem: 58%

Ocena aktywnych/pasywnych systemów bezpieczeństwa: 68%

Źródło artykułu: WP Autokult

Wybrane dla Ciebie

Trzy godziny zamiast pięciu. Nie mamy się czego wstydzić
Trzy godziny zamiast pięciu. Nie mamy się czego wstydzić
To on wykręcił rekord na Nordschleife. Jörg Bergmeister o kulisach prac nad nowym Porsche 911 Turbo S
To on wykręcił rekord na Nordschleife. Jörg Bergmeister o kulisach prac nad nowym Porsche 911 Turbo S
Potwierdzono datę. Idą wielkie zmiany w rejestracji aut
Potwierdzono datę. Idą wielkie zmiany w rejestracji aut
Widzisz taką żółtą lampkę? To oznacza nadchodzące wydatki
Widzisz taką żółtą lampkę? To oznacza nadchodzące wydatki
Szykują się nowe zasady dopłat. Koniec wsparcia dla "chińczyków"
Szykują się nowe zasady dopłat. Koniec wsparcia dla "chińczyków"
Ma być jak w Japonii. Władze UE zmieniają zdanie co do samochodów
Ma być jak w Japonii. Władze UE zmieniają zdanie co do samochodów
Renault Clio IV (2012-2019) - opinie i typowe usterki
Renault Clio IV (2012-2019) - opinie i typowe usterki
Kultowa marka z USA wraca. Niemcy wykorzystali trend Trumpa
Kultowa marka z USA wraca. Niemcy wykorzystali trend Trumpa
Pierwszy Delphi Art Car pokazany podczas wyścigu górskiego
Pierwszy Delphi Art Car pokazany podczas wyścigu górskiego
Miejsca do lądowania. Armia nie korzystała z nich 20 lat
Miejsca do lądowania. Armia nie korzystała z nich 20 lat
Pięć "stówek" miesięcznie i jeździsz wygodnym autem. Presja działa
Pięć "stówek" miesięcznie i jeździsz wygodnym autem. Presja działa
Zostały po zamachu na WTC. Samochody, do których nikt nie wrócił
Zostały po zamachu na WTC. Samochody, do których nikt nie wrócił