Nowe, stare przebranie – G-Power X5 xDrive48i Typhoon (2011)

G-Power już ponad dwa lata temu zaprezentował pierwszy raz podobną wersję SUV-a BMW, wyposażoną w 525-konny silnik. Teraz tuner odgrzewa ten stary kotlet z bardzo drobnymi zmianami.

Obraz
Olgierd Lachowski

G-Power już ponad dwa lata temu zaprezentował pierwszy raz podobną wersję SUV-a BMW, wyposażoną w 525-konny silnik. Teraz tuner odgrzewa ten stary kotlet z bardzo drobnymi zmianami.

Po raz kolejny nadwozie wyposażono w ten sam pakiet stylistyczny. Z przodu zderzakospojler, pokrywa silnika z otworami wentylacyjnymi (to nowość), z boku nakładki na błotniki i listwa z otworem pod progiem, a z tyłu z kolei mamy do czynienia z nowym zderzakiem i spojlerem dachowym. Dzięki tym modyfikacjom auto stało się bardziej muskularne, ale nie ma mowy o wjechaniu nim w jakikolwiek teren.

Obraz

Zresztą nie pozwolą na to koła z 23-calowymi felgami o szerokości 11 cali z przodu i 12 z tyłu, na które założono opony 315/25 R 23. Opony za to przydadzą się przy szybkiej jeździe, a to akurat X5 po tuningu potrafi. Auto 100 km/h osiąga po 4,70 s i rozpędza się do 275 km/h. Jest to możliwe dzięki podkręconemu silnikowi.

Seryjne BMW X5 xDrive48i wyposażone jest w motor V8 o objętości skokowej 4,8 l. W swoim wnętrzu silnik kryje m.in. po cztery zawory na cylinder oraz systemy Double VANOS i Valvetronic. Normalnie jednostka napędowa rozwija moc 355 KM przy 6300 obr./min, a jej maksymalny moment obrotowy to 475 Nm w zakresie od 3400 do 3800 obr./min.

Obraz

G-Power zastosował napędzaną od wału korbowego paskiem zębatym sprężarkę mechaniczną ASA T1-522, która jest rozwinięciem wcześniej stosowanej T1-521. Aby kompresor się nie zatarł, został podłączony do systemu smarowania motoru. Ogromne ilości powietrza zasysane są otworami w przednim zderzaku, następnie sprężane, by potem trafić do międzystopniowej chłodnicy powietrza doładowującego, aż wreszcie wpadają do silnika.

Ciśnienie doładowania wynosi 0,5 bara, a przyrost mocy to 170 KM. Obecnie X5 może pochwalić się mocą 525 KM przy 6100 obr./min i dużym, bo wynoszącym 600 Nm, maksymalnym momentem obrotowym osiąganym przy 5300 obr./min – zatem znacznie wyżej niż w wozie fabrycznym.

Trzeba też wiedzieć, że ta wielka moc osiągana jest również dzięki nowemu układowi wydechowemu, którego rury wykonano ze stali kwasoodpornej. Wydech wyposażono w sportowe konwertery katalityczne i tłumiki.

Obraz

Co prawda inżynierowie pracujący w G-Power nie wymienili układu hamulcowego, ale zwiększyli za to nieco jego skuteczność dzięki lepszemu chłodzeniu. Powietrze omywające tarcze dostaje się do samochodu przez otwory w przednim zderzaku.

Z białą karoserią kontrastuje czarno-brązowe wnętrze. Czarna jest większa część tapicerki, ale na przykład siedzenia i część boczków drzwi pokryto skórą w kolorze brązowym. G-Power wymieniło także kierownicę i dodało kilka elementów, wśród których jest m.in. nowy prędkościomierz.

Obraz

BMW X5 xDrive48i w nowym starym przebraniu nadal imponuje gabarytami, mocą i osiągami, choć trzeba przypomnieć, że G-Power ma na swoim koncie znacznie mocniejsze wersje X5 i X6. Gorszą wiadomością jest to, że wszystko kosztuje. Ile? Tego nie wiemy, ale na pewno dużo.

Dane techniczne

  • Typ: V8, 90supo/sup, N62B48
  • Ustawienie: Z przodu, wzdłużnie
  • Rozrząd: DOHC, 4 zawory na cylinder
  • Objętość skokowa: 4799 cmsup3/sup
  • Doładowanie: Kompresor ASA T1-522
  • Moc maksymalna: 525 KM przy 6100 obr./min
  • Objętościowy wskaźnik mocy: 109,40 KM/l (seryjny – 73,97 KM/l)
  • Maksymalny moment obrotowy: 600 Nm przy 5300 obr./min
  • Skrzynia biegów: 6-biegowa, automatyczna
  • Typ napędu: Na wszystkie koła

Hamulce i koła:

  • Hamulce przednie: Tarczowe, wentylowane, średnica 365 mm
  • Hamulce tylne: Tarczowe, wentylowane, średnica 345 mm
  • Koła przednie: 11,0 x 23″ Silverstone RS
  • Koła tylne: 12,0 x 23″ Silverstone RS
  • Opony przednie: 315/25 R 23
  • Opony tylne: 315/25 R 23

Masy i wymiary:

  • Masa własna: 2180 kg
  • Stosunek masy do mocy: 4,15 kg/KM (seryjny – 6,14 kg/KM)
  • Długość: 4854 mm
  • Rozstaw osi: 2933 mm

Osiągi:

  • Przyspieszenie 0-100 km/h: 4,70 s
  • Prędkość maksymalna: 275 km/hblock position=\inside7446/block

Źródło: G-Power

Źródło artykułu: WP Autokult

Wybrane dla Ciebie

Relacja z targów IAA 2025: kolejna odsłona wojny Europa kontra Chiny
Relacja z targów IAA 2025: kolejna odsłona wojny Europa kontra Chiny
Koncern zmienił zdanie. Jednak będą auta spalinowe
Koncern zmienił zdanie. Jednak będą auta spalinowe
Nie znał nowych przepisów. Za głupi żart grozi mu 5 lat więzienia
Nie znał nowych przepisów. Za głupi żart grozi mu 5 lat więzienia
Nowe Porsche 911 Turbo S już wycenione w Polsce. Było drogo, jest jeszcze drożej
Nowe Porsche 911 Turbo S już wycenione w Polsce. Było drogo, jest jeszcze drożej
Dacia Duster z pakietem Sleep. Sprawdziłem, nie polecam
Dacia Duster z pakietem Sleep. Sprawdziłem, nie polecam
Policjant zajrzy do auta i zada pytanie. Nie znasz odpowiedzi – mandat
Policjant zajrzy do auta i zada pytanie. Nie znasz odpowiedzi – mandat
Zabierają kierowcom kluczyki. Policja mówi, kiedy można tak postąpić
Zabierają kierowcom kluczyki. Policja mówi, kiedy można tak postąpić
Verstappen dominuje we Włoszech. W McLarenie znów problemy
Verstappen dominuje we Włoszech. W McLarenie znów problemy
Są zdjęcia nowego Clio. Renault nie utrzymało tajemnicy
Są zdjęcia nowego Clio. Renault nie utrzymało tajemnicy
Pierwszy kontakt: Nowy VW ID. Polo i spółka to zapowiedź miejskich aut za 100 tys. zł. Widziałem czworaczki, którymi ma jeździć Europa
Pierwszy kontakt: Nowy VW ID. Polo i spółka to zapowiedź miejskich aut za 100 tys. zł. Widziałem czworaczki, którymi ma jeździć Europa
Ostateczne potwierdzenie. Niemiecki gigant ma duże problemy
Ostateczne potwierdzenie. Niemiecki gigant ma duże problemy
Rowerzyści zapominają, a mandaty są jak dla kierowców. Nawet 2,5 tys.
Rowerzyści zapominają, a mandaty są jak dla kierowców. Nawet 2,5 tys.