Nowe Porsche Macan Turbo. Pod maską 440-konne V6 

Mniejsza pojemność, lecz równie imponująca moc. Nowe Porsche Macan Turbo debiutuje z silnikiem znanym nam już z modeli Cayenne i Panamera. Jak na SUV-a jest naprawdę szybki. I to nie tylko na prostych.

Wściekła zieleń całkiem dobrze oddaje charakter nowego Macana Turbo.Wściekła zieleń całkiem dobrze oddaje charakter nowego Macana Turbo.
Źródło zdjęć: © mat.prasowe
Aleksander Ruciński

Nowe Porsche Macan Turbo napędzane jest 2,9-litrowym motorem V6, który dzięki podwójnemu doładowaniu generuje 440 KM mocy i 550 Nm maksymalnego momentu obrotowego, dostępnego już od 1800 obr./min. Silnik ten zastąpił większą, 3,6-litrową sześciocylindrówkę stosowaną dotychczas.

Nowa jednostka współpracuje z bardzo szybką, dwusprzęgłową przekładnią PDK i napędem na wszystkie koła, co w połączeniu z dużą mocą owocuje świetnymi osiągami - pierwsza setka pojawia się na liczniku po zaledwie 4,3 sekundy, a prędkość maksymalna wynosi 270 km/h. Oznacza to, że auto przyspiesza o 0,3 sekundy szybciej niż poprzednik. Prędkość maksymalna wzrosła natomiast o 4 km/h.

Zdjęcie ilustracyjne do artykułu
© mat.prasowe

Macan Turbo powinien hamować równie skutecznie co przyspieszać. Na pokładzie znajdziemy bowiem sportowy układ hamulcowy Porsche Surface Coated Brake, który opcjonalnie można zastąpić ceramicznym odpowiednikiem. W opcji oferowane będzie też zawieszenie pneumatyczne z regulacją prześwitu oraz układ Porsche Vectoring Plus poprawiający zachowanie napędu podczas szybkiej jazdy w zakrętach.

Klienci, którzy wybiorą wersję Turbo mogą liczyć nie tylko na sportowe emocje, ale i świetne wyposażenie. Kabina przywita ich skórzaną tapicerką, która pokrywa fotele z pamięcią i regulacją w 18 kierunkach. O odpowiedni klimat dbają też wstawki ze szczotkowanego aluminium oraz czarna podsufitka z alkantary. W standardzie można liczyć m.in. na system audio Bose, multimedia sterowane głosem, nawigację, indukcyjną ładowarkę do telefonu, czy hotspot wi-fi.

Zdjęcie ilustracyjne do artykułu
© mat.prasowe

Macan Turbo, choć pozycjonowany niżej niż Cayenne, zdecydowanie nie rozczarowuje. Powinien stanowić udane połączenie sportu i luksusu, które niestety raczej nie będzie tanie. Ceny powinniśmy poznać już niebawem.

Źródło artykułu: WP Autokult

Wybrane dla Ciebie

Ostateczne potwierdzenie. Niemiecki gigant ma duże problemy
Ostateczne potwierdzenie. Niemiecki gigant ma duże problemy
Mandat dla rowerzysty jak dla kierowcy. Niektóre kary mogą zaskoczyć
Mandat dla rowerzysty jak dla kierowcy. Niektóre kary mogą zaskoczyć
Ulubieniec Polaków zyska nowy napęd. Znamy datę premiery
Ulubieniec Polaków zyska nowy napęd. Znamy datę premiery
Fiat Grande Panda potaniał. Ofertę uzupełnił prosty silnik
Fiat Grande Panda potaniał. Ofertę uzupełnił prosty silnik
Wywiad: To on odpowiada za projekt BMW Neue Klasse. "Szansa jedna na pokolenie, by zacząć od czystej kartki papieru"
Wywiad: To on odpowiada za projekt BMW Neue Klasse. "Szansa jedna na pokolenie, by zacząć od czystej kartki papieru"
​Pierwszy kontakt z nowym BMW iX3: nadal chcesz tego diesla? [wideo]
​Pierwszy kontakt z nowym BMW iX3: nadal chcesz tego diesla? [wideo]
Duster i Bigster z nowym napędem. To będą mistrzowie oszczędzania
Duster i Bigster z nowym napędem. To będą mistrzowie oszczędzania
Wyższa stawka za badanie techniczne. Ministerstwo podało konkretną datę
Wyższa stawka za badanie techniczne. Ministerstwo podało konkretną datę
Pierwsza jazda: Kia Sportage po liftingu - coś trzeba było zrobić
Pierwsza jazda: Kia Sportage po liftingu - coś trzeba było zrobić
Roman Forbrich o imporcie aut z Dubaju i samym arabskim mieście. Nie wyobraża sobie jednej rzeczy
Roman Forbrich o imporcie aut z Dubaju i samym arabskim mieście. Nie wyobraża sobie jednej rzeczy
Sprawdzają każdą umowę. 351 tys. Polaków zapłaci wysoką karę
Sprawdzają każdą umowę. 351 tys. Polaków zapłaci wysoką karę
Droższe "blachy", dowód rejestracyjny i prawo jazdy. Idą zmiany przepisów
Droższe "blachy", dowód rejestracyjny i prawo jazdy. Idą zmiany przepisów