Nowe Porsche Cayenne pobiło rekord jeszcze przed debiutem. Trafiło też w ręce Hammonda
Elektryczne Porsche Cayenne pobiło rekord czasu przejazdu dla SUV-ów na historycznym torze Shelsley Walsh Hillclimb. Wcześniej Richard Hammond, były prowadzący "Top Gear", sprawdził imponujące możliwości holowania tego elektrycznego SUV-a.
Porsche przygotowuje się do premiery swojego pierwszego elektrycznego Cayenne pod koniec tego roku, a zamaskowaną wersję modelu zaprezentuje na tegorocznym Goodwood Festival of Speed. Już teraz jednak elektryczne Cayenne pokazało swoje możliwości na brytyjskim torze Shelsley Walsh Hillclimb, gdzie ustanowiło nowy rekord w kategorii SUV-ów.
Shelsley Walsh Hillclimb, działający od 1905 roku, uważany jest za najstarszy tor wyścigowy na świecie wciąż używający oryginalnej trasy. Za kierownicą elektrycznego Cayenne zasiadła Gabriela Jílková, kierowca testowy zespołu TAG Heuer Porsche Formula E. Przejechała ona krętą, liczącą 914 metrów trasę o nachyleniu 16,7% w czasie 31,28 sekundy. Tym samym pobiła poprzedni rekord SUV-a, wynoszący 35,53 sekundy i należący do Bentleya Bentaygi.
Oficjalne dane potwierdziły, że Cayenne pokonało pierwsze 18,3 metra w zaledwie 1,94 sekundy. Takie przyspieszenie dorównuje jednomiejscowym samochodom wyścigowym na oponach typu slick, mimo że Porsche korzystało z opon letnich dopuszczonych do ruchu drogowego.
Dalsza część artykułu pod materiałem wideo
Richard Hammond Drives The 2026 ELECTRIC Porsche Cayenne SUV!
Choć Porsche nie ujawniło dokładnej mocy prototypu, to dzięki wideo z udziałem Richarda Hammonda poznaliśmy kilka kluczowych szczegółów. Hammond potwierdził, że elektryczne Cayenne wyposażone jest w aktywne zawieszenie Porsche Active Ride, znane z modelu Taycan, ale nieobecne w elektrycznym Macanie, z którym Cayenne dzieli platformę. Dodał też, że syntetyczny dźwięk silnika w trybie Track przypomina brzmienie jednostki V8.
Według Hammonda, moc elektrycznego Cayenne przekracza 730 KM, czyli więcej niż najmocniejsza spalinowa wersja Turbo E-Hybrid. Ważną informacją dla osób potrzebujących pojazdu do holowania jest fakt, że elektryczne Cayenne ma zdolność ciągnięcia przyczepy o masie do 3 500 kg.
Aby to udowodnić, Hammond wykorzystał elektryczne Porsche do holowania swojej zabytkowej Lagondy. Zauważył przy tym, że silniki elektryczne doskonale radzą sobie z podjazdami, co podkreśla wszechstronność nowego SUV-a marki.